Page 1 of 1

Mitkä tulpat? Hukkakipinää vain pakotahdille?

Posted: Tue Sep 19, 2006 18:15
by Tapsa84
Mäntien kattovalot pimeenä. Ei näköjään orkkis tulpat tykänneet tuosta hukkakipuna sytkästä.

Ehdotuksia tulpiksi? Ajatuksena laittaa bochilaiset. Missä fordin mallissa olisi suorasytytys tulpat.

Edit: selailkaapa alemmas.

Re: Mitkä tulpat? Suorasytytys

Posted: Wed Sep 20, 2006 7:29
by JesseT
Tapsa84 wrote:Missä fordin mallissa olisi suorasytytys tulpat.
Jotakuinkin kaikissa 90-> etuvedoissa on hukkakipinä. Tosin mielestäni tulppasuositukset on pitkälti samoja kuin vanhempiin virranjakajallisiinkin.

Posted: Fri Sep 22, 2006 16:28
by Masi_K
Hukkispuoliin käypi matalaohmiset systeemit Minimi 5 kohm per johto & tulppa.

Posted: Sat Sep 23, 2006 10:32
by juu
Ford rs2000 16v moottorista alkuperäisellä suorasytty/puola/johto paketilla seuraavanlainen kokemus... (ohjelmoitava sytkä muuten)

Alkuperäiset ford tulpat jossa 5 Kilo-ohmin vastus(siis "R" tulpat=häiriön poisto vastuksella varustetut) toimii
(kesti noin 2.5h jäärata ajoa piikki pyörillä)

Mutta kun koetin tilalle VASTUKSETTOMIA uusia=räpätystä ja pauketta vedättäessä.Koetin pienempää ja suurempaa kärki väliä....ei toiminut

Sitten kävin ostamassa taas vastukselliset tulpat ja alkoi toimimaan...
ja densot ei sit hajonnneetkaan...

Mistä moinen voisi johtua?

Posted: Sat Sep 23, 2006 18:28
by Jaska
Mulla on boschin nelikärkiset ja toimi jakajalla sekä nykyisellä hukkakipinällä..

Puolassa ja kipinässä jotain heikkoa.

Posted: Mon Sep 25, 2006 16:16
by Tapsa84
Lisää ongelmia...

Kummassakin tulppaparissa toiseen tulppaan tulee puolet vähemmän kipinää. Nämä ovat vissiin niitä jos polariteetti on toisinpäin, koska strobon virtapihti pitää kääntää toisin päin. Tuntuisi kuin nämä jaksaisivat antaa kipinää vain pakotahdin aikana.

Voiko dwell tai discharge aika olla viturallaan? Käytössä siis fordin 2x2 hukkakipinä puola. (bosch ...407)

Posted: Mon Sep 25, 2006 20:02
by Masi_K
Hukkispuolan kipinähän tavallaan kiertää tulpasta toiseen. Eli 1-4 ja 2-3. Puolan heikkis liitin alaspäin osottaessa vasemmalla pystyssä 1-4, oikealla 2-3.

Posted: Mon Sep 25, 2006 20:55
by Tapsa84
Ei vittu...

Tulppasin tyhjäkäynti moottorin letkun ja pistin kaasulla kierrokset 1700 missä lamda korjaus. Tästä kone käy aivan tasaisesti ja lambda näyttää aivan hyvää. Tästä pystyy aivan huoletta kierrättää konetta eikä mitään katkomista tai muutakaan ilmene. Turbo vain vislaa nätisti kone huoneessa ilman letkuja... :lol:

Edit: Se ajoitus lamppu toimi ollenkaan hukkis systeemissä. Pitäisi olla varmaan laadukkaampi korjaamo versio.