Page 1 of 1

Juntti kysymys

Posted: Thu Apr 14, 2005 10:53
by Masi_K
Tuli vaan oikosulku et onko läppärungoissa joku yhtenäinen putki/letku josta squirtti saa map tiedon? Vai mittaako se vain yhdestä kanavasta?

Posted: Thu Apr 14, 2005 11:20
by Ykä
riittää että mittaa yhdestä kanavasta

Posted: Thu Apr 14, 2005 12:29
by JaniM
Mut riittääkös alipaine yhdestä? Eli näyttäkö oikein?
Eikös tuo nokka vaikuta alipaineeseen?

Posted: Thu Apr 14, 2005 15:32
by _P_
Tuleekos tuossa nyt sitten sellaista ilmiötä että alipaine nimenomaan tuossa yhdessä kanavassa vaihtelee männänliikkeen mukaan ja ei täten pysy tasaisena esim tyhjäkäynnillä? Kun taas esim painekoteloon vaikuttaa kaikkien mäntien aikaansaama alipaine ja se on suht tasainen tyhjäkäynnillä?

Posted: Thu Apr 14, 2005 15:35
by viljami
Saatta olla liikaa sykettä anturilla jos laittaa vaan yhteen kanavaan. Joka kanavasta putki jonkinlaiselle "rasialle" ja siitä putki mapille. Tuolla konstilla toimii ainakin 100% varmasti.

Posted: Thu Apr 14, 2005 15:43
by kynsi
Yksi vaihtoehto, että ahdas kohta lähelle kurkkua esimerkiksi suutin. ja letku toimii "säiliönä" paksumpi=parempi. Esim vdo ahtopainemittari on vaimennettu tuollaisella kuristimella (tosin mittarin juuressa).
Itellä tuplilla sain dumpin aukeamaan vain silloin, kun otin alipainetta kaikista kurkuista.
Ja tuo suutinjuttu oli sitten oman pääni tuotoksia, ei siis ole kokeiltu. :lol:

Posted: Fri Apr 15, 2005 22:58
by auto-jaakko
joo ei ainakaan dellortojen kanssa toimi jos ottaa alipaineen vaan yhdestä kanavasta. Painemittari heilu ihan pirusti kun oli vain yksi kanava kiinni, mutta se tasottu kun värkkäs letkut jokaiseen kanavaan. Toi ahdas kohta letkussa voi toimia mutta ainakin siinä mittarissä mikä mulla on niin alipaine heilu vaimennuksesta huolimatta. Tietenkin jos reikä on riittävän pieni niin voi toimiakin. Jos niissä läppärungoissa on alipaine lähtö valmiina niin se todennäköisesti on kummankin kanavan alipaine. Ainakin dellorton vaakaimuissa on vain yksi alipaine lähtö ja se on yhteydessä kumpaankin kanavaan. Kannattaa kuitenkin tarkastaa.
Nokka-akseli vaikuttaa alipaineeseen niin että jyrkempi nokka ei välttämättä tuota yhtä suurta alipainetta tyhjäkäynnillä kuin vakio nokka.

Posted: Sat Apr 16, 2005 9:44
by Masi_K
Tämähän selkeytti mukavasti.

Posted: Mon Apr 18, 2005 1:38
by fraatti
Ykä wrote:riittää että mittaa yhdestä kanavasta
No tosiaan ei tuo riitä mihinkään.. itsellä m10 1,8l kiuas 292nokka ja tuplista tehdyt läppärungot ja jos otat vai yhdestä paineen niin se väpättää väliltä 100-85. Sitten laitoin kaikki yhteen ja testasin niin paine muuttui ~75 mutta heilui kuin hullunmulkku plusmiinus 5kpa. Sitten letkupoikki migin suutin putkeen ja sen perään vielä kaasarin bensansuodatin niin jo alkoi pelaamaan.. nyt tyhjäkäynnillä noin 70 ja tasainen alipaine mittarilla..

Jossain vaiheessa meinasi usko loppua ja kokeilin jo alpha-n:kin ja totesin sudeksi.. Nokka-akselia siirsin myös hiukan myöhäisemmälle jos sekin nosti alipainetta hiukan..

No tänään penkkiin toteamaan pelittääkö se vai ei..

Posted: Thu Apr 21, 2005 11:19
by TKi
Jossain vaiheessa meinasi usko loppua ja kokeilin jo alpha-n:kin ja totesin sudeksi..
Aiheesta hieman poiketen, mutten voi olla kysymättä, miksi alpha-n oli susi ?? :?:

Posted: Tue Apr 26, 2005 19:17
by kynsi
Tuo bensansuodatin ja suutin on huippuidea...

Posted: Tue Apr 26, 2005 22:30
by fraatti
TKi wrote:
Jossain vaiheessa meinasi usko loppua ja kokeilin jo alpha-n:kin ja totesin sudeksi..
Aiheesta hieman poiketen, mutten voi olla kysymättä, miksi alpha-n oli susi ?? :?:
se ei tajua kuormituksesta yhtään mitään.. kokeile niin tiedät.. voihan se jollain tietysti toimiaki mutta itselleni se ei soveltunut..