Page 1 of 1
Virrat jää päälle
Posted: Fri Sep 08, 2006 11:51
by cockjerry
Mikähän vika faijan bilikassa kun kuso jää päälle & auto käyntiin vaikka kääntää virrat veke.
Eli megassa pysyy virrat.
--> Pääsulake irti --> Sammuu.
Ilman että autoa käynnistää virtalukko skulaa niinkuin pitääkin. Eli virrat lähtee päälle/pois megastakin. Mutta kun auto käy niin virtaa ei saakkaan megasta pois kääntämällä virrat pois
Outoa, MS1 & V2.2 käytössä.
Posted: Fri Sep 08, 2006 12:10
by teg
Onko sulla b-pumpun syöttö pääreleen jälkeen vai ei? Eikös sieltä kiertänyt jotain kautta virta vai miten se oli? Koita nypätä b-pumpun rele irti ja kato sammuuko sillä virrat.
Posted: Fri Sep 08, 2006 16:37
by cockjerry
teg wrote:Onko sulla b-pumpun syöttö pääreleen jälkeen vai ei? Eikös sieltä kiertänyt jotain kautta virta vai miten se oli? Koita nypätä b-pumpun rele irti ja kato sammuuko sillä virrat.
Se on kytketty sen kytkiksen mukaan, eli gasopumppu ei oo pääreleen takana. Täytyy koklata.
Posted: Fri Sep 08, 2006 18:57
by cockjerry
Njoo siinähän se oli! Kiitoksia
Gasopumpun ohjauksen kun nappas, niin samantien sammu koko skeida!
--> Pumpun rele pääreleen taakse.
Posted: Sun Mar 25, 2007 18:26
by cockjerry
Eipä ollutkaan tässä vika.. Siirsin pumpun releen pääreleen taakse.
Outoa tosiaan, kun auto käy ja virrat ottaa pois niin ei sammu, eikä myöskään mega sammu.
Omituisesti virtalukon +12v piuhaan jää n 3volttia?
Sillonkun auto ei käy, virrat katoaa myös megasta. Skulaa ihan ookoo..
Posted: Sun Mar 25, 2007 22:24
by olafu
Jospa siellä ei ole riittävästi kuormaa virtalukolta lähtevässä johdossa, eli on vain mittariston latausvalo ja päärele, niin laturin valon kautta tulee riittävästi virtaa pitämään päärele pohjassa silloin, kun auto on käynnissä. Sammuu vissiin stumppaamalla?
Posted: Mon Mar 26, 2007 8:40
by cockjerry
olafu wrote:Jospa siellä ei ole riittävästi kuormaa virtalukolta lähtevässä johdossa, eli on vain mittariston latausvalo ja päärele, niin laturin valon kautta tulee riittävästi virtaa pitämään päärele pohjassa silloin, kun auto on käynnissä. Sammuu vissiin stumppaamalla?
Täytyykin tsekata ! Mittaristosta kyllä sammuu kaikki kun kääntää virrat pois auto käynnissä.
Niin ja kun ottaa auto käynnissä megan sulakkeen irti niin jää käymään, mutta käy huonosti.
Ihan kuin mega, siis mega pelkästään saisi virtaa jostain muualta? Pumpun ohjauksen kun ottaa irti niin sammuu, mutta sehän nyt on selvä, koska sen takana on mm. sytkä.
Posted: Mon Mar 26, 2007 17:53
by olafu
Mahdollisesti tuo käyntiin jääminen ilman megan sulaketta johtuu jostain komponentista, jolle tulee virta jostain muualta kuin megan syötöstä, esim jonkin releen kelan (flekti?) tai tyhjäkäyntisolenoidin kautta. Mega itsessään tulee kuitenkin toimeen melko pienelläkin virralla.
Eikä se laturinvalokaan pahemmin kyllä hohda releen ottamalla virralla. Rele vaan aavemaisesti vetää eikä mitään muuta

Posted: Mon Apr 02, 2007 20:57
by JesseT
Fordeissa ainakin tyypillisesti mega rele jää päälle laturin varoitusvalon kautta tulevalla virralla. Korjaantuu kun siihen polttimoon laittaa diodin sarjaan.
Posted: Mon Apr 16, 2007 20:35
by cockjerry
Jep laturin valohan se oli! Nyt sammuu aina..
Jos sen irroitti, niin auto ei ladannut

mutta täytyy laittaa se diodi siihen.
Posted: Mon Apr 16, 2007 20:47
by Volkkarijermu
Oliskohan golfissakin (-88) samantyyppistä vaivaa kun kerran/5kk bensapumppu jää surisemaan vaikka kääntää virrat pois. Ja sitte ku epäonnistuneesti lähtee liikkeelle, niin sillonkin voi olla vaarana että bensapumppu jää surisemaan.
Posted: Mon May 14, 2007 20:06
by jushi69
JesseT wrote:Fordeissa ainakin tyypillisesti mega rele jää päälle laturin varoitusvalon kautta tulevalla virralla. Korjaantuu kun siihen polttimoon laittaa diodin sarjaan.
minkäslainen diodi tuohon kannattaa laittaa? kelpaako edis muutoksesta ylimääräseks jäänyt?
Posted: Fri Oct 17, 2008 12:19
by antti o
Itsellä sama ongelma.
Siis normaali diodi päästösuuntaan polttimolle päin + johtoon mikä menee merkkivalolelle?
Posted: Thu Feb 05, 2009 18:28
by olafu
Aihe on vanha, mutta diodi päästösuuntaan laturiin päin on "oikea" suunta.
Posted: Mon Jun 28, 2010 14:15
by Pahkis
Sama vika täällä, eli muuten toimii ok mutta koneen käydessä ei aina sammu avaimesta. mutta kun on esim. mittariston valot päällä niin silloin sammuu avaimesta. pitäisi saada sammumaan hyvin avaimesta ennen leimalle vientiä. Vinkkejä?
Posted: Mon Jun 28, 2010 20:36
by teg
Lue kirjoittamasi viestin yläpuolella oleva viesti...
Ei VOI olla noin vaikeaa

Posted: Tue Jun 29, 2010 15:35
by Pahkis
no nyt homma toimii, sammuu myös avaimesta joka kerta
Posted: Fri Jul 23, 2010 21:44
by louraiders
Aiheeseen liittyen. Mulla oli myös ongelmia, virta jäi megaan päälle vaikka sammutti virrat lukosta. Vika löytyi. Oli aika ovela, tk-venttiilin läpi pääs 11,2 volttia megalle jolla mega pysyi päällä????

Mut joo nyt on Tk-venttiili asennettu virtalukon taakse joten ei enää ongelmia

Re: Virrat jää päälle
Posted: Sun Aug 10, 2014 15:09
by vellu_volvo
Mikäs sitten kun diodin kanssa ei saa herätettä ollenkaan?
Re: Virrat jää päälle
Posted: Sun Aug 10, 2014 18:15
by Masi_K
Diodi väärä, rikki tai väärinpäin. 1n4007 käy mainiosti laturin johtoon.
Re: Virrat jää päälle
Posted: Sun Aug 10, 2014 20:03
by vellu_volvo
Nyt taas nolottaa, mutta luulin eka että pittää kytkeä megan herätteen väliin diodi, mutta nyt se on latauksen merkkivalon ja laturin välillä ja hyvin pelaa!