Page 1 of 1
Jotain hajalla, mutta mitä.?
Posted: Mon Sep 04, 2006 16:59
by wex
Missä vika.? Auto ei lähde tulille eli jossain ilmeisesti jotain hajalla, mutta missä.? Autossa on Toyotan oma jakajasytkä ja koneen asento haistellaan jakajan VR-anturilta.. VR-anturin signaalia varten olen kasannut signaalinmuunnospiirin tämän kaavion mukaan =>
viewtopic.php?t=1224&highlight=lm1815
Ongelma ilmaantui sen jälkeen ku olin epähuomiossa kytkenyt muunnospiirin 12V:iin kun oikea jännite olisi 5V..

Auto sammui kesken kiihdytyksen eikä ole sen jälkeen lähtenyt käymään.. Kierroslukutietoa ei myöskään tule MegaTunelle eikä auton omaan mittariin.. Kaikki muut tiedot Tuneen tulee kun lyö virrat päälle..
Olen kokeillut vaihtaa puolaa, sytkäboxia ja signaalinmuunnospiirin LM1815-piiriä, mutta ei ole ollut apua.. Mittasin myös VR-anturin Toyotan ohjeiden mukaan.. Startatessa se antaa signaalia muunnospiirille eli ehjä pitäis senkin olla..
Mitä tuommonen vikakytkentä vois hajottaa Squirtin levyltä tai muunnospiiriltä.? Se muunnospiirihän on siis kytkettynä siihen U4-piirin kutos jalkaan..
Alkaa olla ideat loppu..

Hullujakin ideoita saa esittää..
Posted: Mon Sep 04, 2006 20:01
by Jasen2624
Se piiri sökö?? Itellä meni alkuvuosi tapellessa tuo kierosluvun sisään saannin kans ku ei ollu oikeita ohjeita tuohon turtananlevyyn.. Lopussa piti opetella kaikki piirit ja kytkennät miten ne pitäs toimia ja sen jälkeen ei oo ollu enää ongelmia.. (jotakin hyötyä oikosulkuasentajan ammatista)
Posted: Mon Sep 04, 2006 21:56
by wex
Jasen2624 wrote:Se piiri sökö??
Meinaat tuota U4-piiriä

Posted: Tue Sep 05, 2006 15:25
by Jasen2624
Se singaalin muunnin tai opto.. En muista numeroja ja ei ole kuvia ku hajos kiintolevy millä kaikki tieto oli.
Posted: Tue Sep 05, 2006 16:05
by wex
Jasen2624 wrote:Se singaalin muunnin tai opto.. En muista numeroja ja ei ole kuvia ku hajos kiintolevy millä kaikki tieto oli.
No sitä muunninpiiriä oon koittanu toista.. Voikohan tuota optoa testata jotenkin vai pitääkö vaan koittaa suoraan toista.?
Posted: Fri Sep 08, 2006 15:27
by wex
Testin eilen toisella optolla.. Ei vaikutusta.. Tänään huomasin, että sytkäulostuloon tulee koko ajan 8 volttia ja näinhän se ei pitäs olla.? Kokeilin vaihtaa tuota LED17 transistoria, mutta ei vaikuttanut tämäkään mihinkään.. Eikö kellään oo ideoita.?
Posted: Fri Sep 08, 2006 17:09
by cortna
ei kai prossu/regullaattori palanut ulos pitäs tulla +5V maksimum
Posted: Fri Sep 08, 2006 17:17
by wex
cortna wrote:ei kai prossu/regullaattori palanut ulos pitäs tulla +5V maksimum
Öö.. Mikä regulaattori.?

Ja miten mittaan nuo.? Pitäskö tuon toimia mitenkään jos rossu on menny vai voiko se mennä niin, että osittain toimii.?
Posted: Fri Sep 08, 2006 17:56
by cortna
LM2937ET / U5 piirilevyn alapuolella
Posted: Fri Sep 08, 2006 18:59
by wex
Mittasin ne molemmat.. Pitäskö molempien antaa samat arvot.?
Toisesta mittasin 11, 0 & 5V.. Toisessa taas sain arvoiksi 11, 0 & 11 ja toisella kerralla kun mittasin niin tuosta jälkimmäisestä ei kunnon arvoja saanu..

Se näytti myös siltä, että vois olla palanu.. Eli pitänee hommata uus ja kokeilla sillä..
Posted: Tue Sep 12, 2006 14:08
by wex
Kokeilin vaihtaa sen toisen, mutta ei mitään vaikutusta.. Voisko se sitten ollu tuo prossu.? Muita ideoita.?
Posted: Tue Sep 12, 2006 17:51
by wex
Kokeilin vielä sillä vanhalla ignitterillä ja se lämpenee kun laittaa virrat päälle.. Uudemman koneen ignitterillä ei tätä tee.. Lisäksi tuolla vanhalla sytkäulostulon jännite tippuu 7 volttiin kun uudemalla se oli 8 volttia.. Nämä siis jatkuvia.. Silloin kun ignitteriä ei ole kytkettynä se antaa ulostuloon jatkuvan 11V.. Voisko vika sittenkin olla vielä ignitterissä, koska Squirtti saa MegaTuneen yhteyden ja kaikki anturit näyttäs pelaavan..