Page 1 of 1
Lambda ongelma?
Posted: Sat Aug 12, 2006 15:04
by Turbo Wolex
No niin..Auto käy ja kukkuu..mutta Lambda ei kyllä nyt toimi oikein.
Ensinnäkin..kun vaihtaa lambdamittarin näkyviin niin pitäisikö valita lambada 1 vai 2? (ai niin, extra ladattu..)
Palkkimittari alla ei näytä mitään... Toisaalta viisarinäyttö lambda1 on nollilla ja lambda2 on puolessavälissä(ikäänkuin toimii mutta enpä usko?).
Startatessa ainoastaan hieman eloa palkkimittarissa, mutta kun auto käy niin ei mitään.
Autotunekaan ei tämän johdosta luonnollisesti toimi......
Onko muilla ollut samoja ongelmia ja/tai osaisiko joku heti kertoa ratkaisun ongelmaan...
Eipä kestä ahtaakkaan...
Posted: Sat Aug 12, 2006 15:48
by Turbo Wolex
Vielä edelliseen lisää...pihamaalla kokeilin juuri pirssiä. Hyvin lähtee kyllä käyntiin. Kokeilin, että muuttuuko tilanne jos autolla ajaa.. ei muuttunut.
Kyseessä lämmitettävä kapeekaista lambda..
Samalla huomasin että välittömästi, kun turbo alkoi ahtamaan niin yskii ja hyytyy...tämä oire oli kaiketi jollakin toisella myös..muistan lukeneeni.
Kommentteja jos sais...
Posted: Sat Aug 12, 2006 15:55
by Sivonen
Mittaa yleismittarilla lambdan jännite, pitäs lämpimänä näyttää jotain 0,5 volttia. Jos näyttää -0,5 volttia niin on piuhat väärinpäin.
Jaa että mistäkö minä sen tiedän....
Lambda1 pitää olla valittuna.
Re: Eipä kestä ahtaakkaan...
Posted: Sun Aug 13, 2006 2:14
by Aatu
Turbo Wolex wrote:Samalla huomasin että välittömästi, kun turbo alkoi ahtamaan niin yskii ja hyytyy...tämä oire oli kaiketi jollakin toisella myös..muistan lukeneeni.
Kommentteja jos sais...
Laihalla näin alkuun veikkaisin.
Jännite ..
Posted: Tue Aug 15, 2006 17:30
by Turbo Wolex
Mittasin ja hyppi 2.5-3.2V Hmmm...aika mielenkiintoset lukemat
Lambda edellisen projektin ylijäämää...
0258003222
Re: Jännite ..
Posted: Wed Aug 16, 2006 8:24
by Perkkis
Turbo Wolex wrote:Mittasin ja hyppi 2.5-3.2V Hmmm...aika mielenkiintoset lukemat
Lambda edellisen projektin ylijäämää...
0258003222
Jos tosiaan kyseessä kapeakaista ja voltit tuota luokkaa, niin veikkaisin että lämmitysvastus on palanut jotenkin kiinni signaalipiuhaan. Itellä käynyt joskus näin ja näytti ylimääräisiä voltteja toimi hyvin kyllä ilman lämmitystä.
Posted: Wed Aug 16, 2006 8:28
by j-k
Lambadan maakarvakin saattaa olla poikki. Silloin näyttää häiriöjännitettä koneen käydessä..
Ei mikään näistä...
Posted: Wed Aug 16, 2006 18:29
by Turbo Wolex
Nonni...En jaksanu alkaan tappeleen ton asian kans enempää ja uus lambda tilalle...nyt ainakin takuuvarmasti kapeekaista..
Auto käynnissä ja jännite 0,62 yleismittarissa...
Lambdapalkissa Tunessa ei mitään eloa ???Siis onko nyt joku asetus jonnekkin jääny huomaamatta....Kysymys kuuluukin siis..pitääkö asetuksissä määrittää jotakin muutakin kuin SET tohon kapeekaistan kohdalle....??
Ainiin...Soitin sit Boschille tosta edellisestä anturista ja eivät tienneet siitä mitään..

Posted: Wed Aug 16, 2006 20:50
by Sivonen
Katopas tuolta:
Basic settings -> Exhaust gas settings -> EGO switch point (V)
Onko siinä kenties 0.00? Koitas laittaa vaikka 0.55 niin voisi alkaa näkymään jotain eloa. Eri lambdoilla tulee eri jännite tuohon, mutta aika lähelle saattaa mennä arvaus...
Jos ei muuta tule mieleen, niin mittaa vielä boksin päästä liittimestä että sinne tulee lambdan nastaan jännite... Ettei ole piuha poikki tai oikosessa.
Posted: Thu Aug 17, 2006 7:49
by Turbo Wolex
kiitän ..Pitääpä heti tossa iltamassa kokeilla toi asetus.
"Teknisesti" kaikki kunnossa eli johtimet mitattu .Boksille tulee jännite anturilta.
Posted: Fri Aug 18, 2006 7:08
by Turbo Wolex
Sivonen wrote:Katopas tuolta:
Basic settings -> Exhaust gas settings -> EGO switch point (V)
Onko siinä kenties 0.00? Koitas laittaa vaikka 0.55 niin voisi alkaa näkymään jotain eloa. Eri lambdoilla tulee eri jännite tuohon, mutta aika lähelle saattaa mennä arvaus...
Jos ei muuta tule mieleen, niin mittaa vielä boksin päästä liittimestä että sinne tulee lambdan nastaan jännite... Ettei ole piuha poikki tai oikosessa.
KIItos Sivonen. Rokkaa

...kolme täppää punasella...kyllä tää ny tästä