Page 1 of 1

No mikäs tähän ruuttaan nyt tuli?

Posted: Fri Aug 11, 2006 15:19
by Sivonen
Sainpas asenneltua jonkun verran tuota megasquirtia autooni. Kierrokset (puolalta), vedenlämpö, map, lambda jne näkyi kuten kuuluu. Kone kuitenkin rullaa vielä toistaiseksi K-Jetin voimalla, Mega vain mittailee.

Päivitin koodin (0.29q) kun laitoin lämpöanturin tiedot oikein. No eihän se päivittänyt kuin muutamankymmentä riviä ja meni juntturiin koko hoito. Boot-pinnin kanssa kikkailin ja sain kolmannella yrittämällä koodin sisään. Taas toimi. Vähän aikaa. Sekosi siten että kun virrat laittaa päälle, niin Megatune valittaa että väärä koodi, löytää boksilta "a spMSnS-extra (jne)" koodin. Eli alkuun on putkahtanut jostain "a sp". Tämän kun se tekee, niin kaikki arvot näyttää mitä sattuu, jännitettä 22V, map 189kpa, lambda täysin punaisella, jne jne. Taas kun koodin päivittää (kokeilin päivittää myös suoraan paketista löytyvällä koodilla) niin pelaa parikymmentä sekuntia ja taas jämähtää. Aina tulee sama virheilmoitus, eli "a spMSjne jne". Koodi pitää päivittää sekoamisen jälkeen aina boot-pinni oikarissa ja ohjelmasta valita "päivitän standardikoodista", muuten valittaa muistaakseni expected "jotain" received "!WHAT" tjsp.

Bensapumpun releessä oli joku vika, se alkoi surisemaan, eikä lopettanut vaikka otin (boksilta tulevan) maajohdon irti. Ruuvimeisselillä maita sille niin alkoi pelaamaan kuten kuuluu... Paitsi ei Megan ohjaamana ollenkaan. :? Olisiko tuo voinut käräyttää boksista jotain? Luultavasti kyllä, mutta mitä?

Nyt on asennettuna:
-Päävirtarele
-B-pumpun rele (joka ohjaa vain lambdan lämmitystä toistaiseksi)
-Vedenlämpöanturi
-MAP (250kpa)
-Lambda
-Kierrokset puolan miinuksesta
-Flektin rele (en testannut toimiiko ohjaus)
-Tottakai sulakkeet ;)
-029q koodi + megatune 2.25


Testasin hökötystä pelkällä lambdalla, ja se toimi 400km moitteetta. Eli vika tuli mitä ilmeisimmin tänään. :?

Posted: Fri Aug 11, 2006 19:33
by Sivonen
Toista prossua kokeilin, ei auttanut.
Nyt valitusvirsikin on satunnaisesti muuttunut, välillä löytyy koodi "D". :lol:

Tarkempaa analysointia: koodin kun päivittää, niin tosiaan pelittää vähän aikaa normaalisti. Kun virrat katkaisee ja laittaa uudestaan päälle, niin siinä vaiheessa värkki sekoaa edellämainitulla tavalla. Koodin päivitys -> taas toimii kunnes katkoo virrat. Bensapumpun releelle ei mene ohjausta silloinkaan kun Megatune näyttää oikeita arvoja.

Paha kun ei tiedä toimiiko boksi normaalisti ja sarjaliikenteessä olisi jotain hämää... Vai näyttääkö Megatune "oikein" ja boksi vaan on oikeasti sekaisin... :? Pari kertaa kyllä on tullut "could not connect to controller" silloin kun vehjas on sekoillut muutenkin. :roll:

Jotain arvauksia? :cry:

Posted: Fri Aug 11, 2006 20:37
by KariM
Miten ajat asetukset sisään koodin uudelleenpäivityksen jälkeen? Kokeile omien asetusten sijaan mukana tullutta default.msq:ta, toimisiko sillä paremmin?

Posted: Fri Aug 11, 2006 20:47
by j-k
029s on uusin ja siellä seisoo:

"MegasquirtnSpark-extra

======================

Firmware version 029s expects Megatune 2.25 release version

http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/2.25/



If you downloaded Megatune before Feb 5th, please re-download.



029s has no core changes, but reports more config errors

029r is a bugfix on 029q2 to fix poor cranking pickup in wheeldecoder

The settings (MSQ) are identical.



029q2 is a bugfix on 029q which contained incorrect MATFACTOR and

AIRDENFACTOR definition files compiled in.



REALLY REALLY IMPORTANT....

If you ran 029b-029q YOU MUST RETUNE YOUR VE TABLE. If upgrading from

earlier codes or using custom sensors and Easytherm you should be just

fine.
"

Posted: Fri Aug 11, 2006 21:22
by Sivonen
Joops. Avuksi riensi jälleen Megasquirtien Dr.Phil, eli Perkkis. Puolalta piuha irti ja jo loppui sekoilut. Kaipa se jottain muutaman kilovoltin piikkejä antaa lankulle, ei kai ne mustat monijalkaiset käikäleet hirveästi niistä tykkää. :lol:

Eli siis kohti HEI-boksin asennusta ja uusia ongelmia :arrow:


Ja tuo s-versio pitää ladata, kiitos vinkistä. :D