Page 1 of 1
Päärele lämpenee????
Posted: Thu Aug 03, 2006 20:56
by ek
Olisko kellä tietoa miks rele lämpenee jonkinverran? Olisko peräti ominaisuus ja pitäiskö laittaa vielä suuttimien johtoon vastukset lisäksi?
ek
Posted: Thu Aug 03, 2006 21:40
by villek
Millaset suuttimet on käytössä? jos on korkeaohmiset niin silloin ei ainakaan tarvitse mitään vastuksia. PWM-säädöllä pitäis pärjätä pitkälti matalaohmistenkin kanssa. (megamanuaali kertoo lisää) Ja kyllä se rele hieman saa käytössä lämmetä mutta jos se alkaa kuuma olla niin kannatta etsiä vikaa.
Posted: Thu Aug 03, 2006 22:08
by j-k
Releessä lämpenee lähinnä käämi joka on n. 60....100 ohmia -> 3,3...2W tehohukka. Kyllä tuolla pikkuisen releen koppa lämpenee. Jos koskettimet alkaa lämmetä niin on syytä vaihtaa jo uusi rele

Posted: Fri Aug 04, 2006 20:52
by ek
Suuttimina on n. 3 ohmiset chevyn tbi:n suuttimet. Muuten en ole huomannut outoutta kuin releen lämpiämisessä. Mutta täytyy seurailla. Manuaalin olen kyllä lukenut ja säätö tapahtuu PWM kautta.
ek
Posted: Fri Aug 04, 2006 21:05
by MrFairlane
Mulla on noi suuttimet muistaakseni 5.7 ohmin vastuksilla ilman PWM:ää.
Toimii.
Posted: Sat Aug 05, 2006 19:57
by ek
No perkele... Sehän pitää tarkistaa heti. Tais tulla pikku moka.. Mutta olin kyllä mittaavinani ton 3 ohmin vastuksen (jostakin).
ek
Posted: Sat Aug 05, 2006 21:33
by MrFairlane
Anteeksi.
Alle kolmen ohmin suuttimet ja 5,7 ohmin ETUvastukset ilman PWM:ää.
(Toivottavasti et ehtinyt käräyttää fettejä)
Posted: Sun Aug 06, 2006 20:39
by ek
no en vielä ehtinyt onneksi tehdä mitään radikaalia. Kone nimittäin käy suht nätisti tottelee jopa säätöjä. Mutta pitää heittää noi vastukset vielä piuhoihin. Mittasin vielä suuttimista vastukset, sain nyt ainakin n.1,3 ohmia. Liekö sitten sinnepäinkään mitä pitäis olla...
ek
Posted: Tue Oct 16, 2007 15:29
by passi
Autoreleet lämpenevät aina käämiin jäävän tehon vuoksi. Kokeile vaikka jotain auton omaa relettä, esim virtalukon relettä, lämpenee varmasti.