Page 1 of 1
Fordin kärjetön jakaja ja MS
Posted: Fri Apr 08, 2005 8:39
by teg
Moi!
Sierran kärjettömällä jakajalla ja motocraftin sytytsyksiköllä olisi tarkoitus hoitaa Megasquirtin avulla sytyts. Jakajassa lienee joku anturi (hall?) ja 'nelisiipinen' pyörä, joka pyyhkäisee anturin ohi. Anturi on kyllä vain 2-johtiminen - mahtaako olla HALL?
Triggaus/RPM mittaus onnistunee kai tältä anturilta, mutta vaatiiko se jotain extra-hardwarea? Entäs kytkentä motocraftin modulille? Täytynee mitata varmaan, että mihin pinneihin anturin johdot menevät ja lykätä MS siihen väliin.
Mitäs muuta pitäisi ottaa huomioon? Jakaja kai pitää vetää about 25 astetta ennakolle, mutta entäs softapuoli ja lisä HW?
Re: Fordin kärjetön jakaja ja MS
Posted: Sun Apr 10, 2005 21:52
by teg
teg wrote:hoitaa Megasquirtin avulla sytyts. Puolassa lienee joku anturi (hall?) ja 'nelisiipinen' pyörä, joka pyyhkäisee anturin ohi. Anturi on kyllä vain 2-johtiminen - mahtaako olla HALL?
Äh onhan se 3-johtiminen. Yksi on maa, joka on vedetty suoraan runkoon tietenkin.
Posted: Sun Apr 10, 2005 21:57
by Regu
Puolassa hall anturi?? ettei olis vaan jakajassa...
Posted: Mon Apr 11, 2005 10:54
by Regu
Puolassa hall anturi?? ettei olis vaan jakajassa...
Posted: Mon Apr 11, 2005 11:55
by teg
Aivan.. sitä tarkoitinkin.

Posted: Wed Apr 13, 2005 21:51
by teg
Eli jakaja lienee induktiivinen.. vinkkejä otetaan vastaan.
Posted: Thu Apr 14, 2005 0:41
by koskar
teg wrote:Eli jakaja lienee induktiivinen.. vinkkejä otetaan vastaan.
Voisi myös kiinnostaa kys. aihe, että laittakaa niitä vastauksia

.
Posted: Fri Apr 15, 2005 14:54
by teg
Edennyt sen verran, että näyttää siltä että tarvittaisiin kaksi yksikköä. Yksi vahvistamaan induktiivisen anturin signaalin ja toinen ohjaamana puolaa megasquirtin käskyttämänä. Nuo Motorcraftin yksiköt käynee. Kokeillaan toimisiko...
Posted: Sat Apr 23, 2005 22:00
by evolution
mikä motocraftin yksikkö se on
jos se on siinä jakajan kyljessä kiinni niin siitä ei tartte ku viedä se PIP signaali sinne megaan ja megasta takaisin SPOUT(muistaakseni toi lyhenne) napaan
Posted: Sun Apr 24, 2005 0:25
by teg
Se ei ole kyljessä kiinni vaan "lokasuojan" kyljessä..
Posted: Thu May 05, 2005 12:44
by Nsa
Entäs miten toi homma menee kärjettömän DFTH-jakajan kanssa. Pojat Ford-forumilla sano, että sisältä löytyy hall-anturi. Tästä siis piuhat suoraan megaan? Boksin ja puolan väliin tarvii ilmeisesti edelleen vahvistajan? Ootteko induktiivisen sytkän pientä Motocraft-boksia tähän käyttäny vai onko joku muu patentti, kuten GM:n HEI 4 parempi? Sillä DFTH:n "isolla boksilla" ajattelin vesilintua heittää

ovh ko. boksilla muuten 700e kun kyselin

saapahan ainakin sorsa laatua päähänsä

Posted: Wed Jul 20, 2005 17:09
by fsohc
Jep kiinnostaisi myös miten muut on toteuttanu sytkän Motorcraftin yksiköllä . Tuo minun yksikkö (86FB 12A297-AA , 7L24B) on ainakin kiinni lokasuojassa. Kertokaahan viisaammat mitä eroa noissa yksiköissä on, käsittääkseni ei yhtään mitään

Posted: Wed Jul 20, 2005 17:42
by teg
Tuossa projektissa oli myös lokasuojassa motocraftin yksikkö. Siinä ei ole mitään "älyä" ja jakajassa VR-anturi. Eli tarvitsee vahvistimen ja saa ehkä megalta onnistumaan sytkän ohjauksen, tosin ei varmuutta.