Page 1 of 1
Map arvo heittelee??
Posted: Sat Jul 08, 2006 12:25
by petrib1
No niin 250 km säätö ajoa takana ja hyvin toimi tähän asti.Map arvo alkoi heittelemään tyhjäkäynnillä 0.55-0.75 välillä.Aikaisemmin oli paljon tasaisempi.Tyhjäkäynti muuttui myös heikoksi ns "puputtaa" ihan kuin kävisi 3 pytyllä.Kierroksilla toimii nätisti.Tulpat vaihdoin ei auttanut asiaan.Myös puolat ja tulpan johdot on tarkistettu ja pitäisi olla kunnossa.
Toivottavasti ei ole venttiili palanut,kun on juuri kansi tehty uusiksi. venttiilivälykset tarkistin ovat oikeat ja Seos on ok.
voisikohan tuo vika olla bensa puolella??
onko kellään ollut samaa ongelmaa?
koodina on extra024s13c.
Mega ohjaa siis pelkkää bensa puolta.
Posted: Mon Jul 10, 2006 11:15
by petrib1
Nytpä on puristukset ja ohi vuodot mitattu ja kunnossa ovat

.Täytyy alkaa bensapuolta tutkimaan..
Posted: Fri Jul 14, 2006 6:25
by petrib1
Jaahas eipäs tainnutkaan besapuolella olla mitään vikaa.Meinas mennä megasquirttiin luotot heti alussa...Pätkii nelos pyttyä.Lataus jännitteen kun mittasin niin eipä näytä lataavan.Jännitteen säädin palanut.Ei taida riittää kipinään virta kunnolla.Jännä juttu että pätkiminen ilmenee vaan nelos pytyssä.No saa nähä kun saa uuden säätimen pelaako.Kun sais vaan pelaamaan niin pääsis säätöä jatkamaan,kun juuri alkoi päästä jyvälle koko touhusta.
Posted: Tue Jul 18, 2006 21:11
by petrib1
No nyt lataa taas

.Mutta edelleen pätkii 4 sylinteriä

.Polttoainetta näyttäisi saavan kun tulppa on hieman kostean näköinen.Bensan paine on 3 bar.Kokeiltu on uusilla tulpilla,toisilla puolilla/johdoilla,toisella sytkäboksilla.Vaihdoin puolat/tulpan johdot ristiin vika ei siirtynyt muille pytyille.Samoin suuttimet ja niiden johdotukset vaihdoin ristiin ei vaikutusta.Kokeilin myös lisäsuuttimilla pelkästään ilman pääsuuttimia.Sama homma ei vaikutusta.Eli suuttimet ja niitten johdot pitäisi olla kunnossa.Kurkut ja läppärungot tarkistin ei vuotoja.Kokeilin myös kaverin megalla ja välikaapelilla ei vaikutusta.
Suuttimen johdon kun irroittaa yksi pytty kerrallaan koneen käydessä niin kaikissa muissa pytyissä käynti huononee,mutta 4 pytyssä ei mitään vaikutusta.
Venttiili välykset ovat oikeat,ohivuotoa oli 3% puristukset oli hyvät eli mekaanisesti pitäisi olla kunnossa.
Alkaa konstit loppua!!!Oisiko ideoita???
Voisiko tuossa megan ohjelma puolella olla jotain mikä aiheuttaa tuon pätkimisen???Mega ohjaa siis bensapuolta.Sytkä on pyörän oma.
Pyörä on siis 900 cbr honda.
Posted: Tue Jul 18, 2006 22:55
by teg
Mahtaisiko olla 4 pytyn suutin tukossa/rikki? Ehkä sen johdotuksessa on vikaa. Koitappa vaihtaa sen johdon paikkaa vaikka 2 sylinteriin - siirtyykö vika?
Posted: Tue Jul 18, 2006 23:04
by petrib1
teg wrote:Mahtaisiko olla 4 pytyn suutin tukossa/rikki? Ehkä sen johdotuksessa on vikaa. Koitappa vaihtaa sen johdon paikkaa vaikka 2 sylinteriin - siirtyykö vika?
Tuli kokeiltua jo aikaisemmin.Vaihdoin siis 4 pytyn suuttimen 1 pytyn kanssa ristiin ei vaikutusta.Samoin tein johdoilla.Lisäksi kokeilin kokonaan lisäsuuttimilla ja ei vaikutusta niilläkään.Kuten jo tuossa aikaisemmin mainitsin.Mittailin myös suuttimien johdotukset ja kunnossa näyttivät olevan.
Posted: Wed Jul 19, 2006 6:38
by petrib1
Välillä myös sammuu tyhjä käynnillä itsestään.Mutta lähtee kyllä heti käyntiin helposti.
Posted: Wed Jul 19, 2006 9:06
by teg
Jos vika pysyy 4-pytyssä riippumatta mikä suutin tai mistä otat ohjauksen ja kun mega ohjaa vain bensansyöttöä, niin vahvasti näyttää siltä että vika on siinä sylinterissä. Ehkä sitten se venttiili palanut tms.
Posted: Wed Jul 19, 2006 9:24
by Wesq
No oletko kattonut ettei imusarjasa ole imuvuotoa?
Posted: Wed Jul 19, 2006 16:03
by cockjerry
Wesq wrote:No oletko kattonut ettei imusarjasa ole imuvuotoa?
njoo samaa veikkaan! Ahdettu kun on, niin puhaltaa helposti heikosti kiinnitetyt kumislerbat irti.

Mapin heittelykin viittais tohon?
Mulla kusi nimittäin painekotelon välistä, nyt mappi rauhottui aika pal! Eikä enään sammu tyhmäkäynnillä. Noissa japskien läppärungoissa (gsx-r 600) on saatanan kapea se kiinnitysalue! Siihen kun yrittää kiristää tollasta paksua silikonislerbaa, niin saa olla kotelo tukevasti kiinni, että pysyy!
Posted: Wed Jul 19, 2006 22:16
by petrib1
Tarkistelin kurkut ja tiiviiltä näyttivät.Kaivelin jo kaasaritkin esiin ja kokeilin niillä mutta sama homma.Eli mega ainakin toimiii.Käytin kannen auki ja kaikki oli kunnossa hyvä niin.Pitää vielä sytkää alkaa tutkimaan uusiksi.Todennäköisesti vika on siinä.Taidan laittaa kohta sytkänkin megan ohjaamaksi.....
Suihkuttelin "startti" sumutetta pyörän käydessä kurkkujen ympärille eikä käynti parantunut.Eli eivät vuoda.
Kokeilimpa vielä varmuuden vuoksi uudestaan kaasuttimilla ja puhdistetuilla tulpilla yllätys yllätys... käy kuin kello.Samointein ruisku kilkkeet paikoilleen ja kuitenkin sama pätkiminen jatkuu

...Eli ruisku puolella sittenkin vikaa.Pitää päivittää tuo megan koodi uudempaan versioon ja kokeilla uudestaan..jospa tuohon ohjelmaan on tullu joku bugi.Kun muuten kaikki tuntuis olevan kunnossa.
Posted: Mon Jul 24, 2006 9:58
by petrib1
Löytyipäs vika lopultakin.Niinkin monimutkainen vika kuin kaasuläppien synkaus heitti nelos pytyssä.

.Ei tosin säätämisellä korjaantunut,kun noita runkoja on kavennettu niin nelos pytyn akseliin oli tullut pienoinen välys ja sen takia läppää ei saanut pysymään paikoillaan.Mutta nyt pelaa!!!!