Page 1 of 1
Oldsmobile cutlass '81 5,7L
Posted: Sat Jul 08, 2006 2:30
by mikko80
Nyt on otettu savut Oldsista. Pientä säätämistä tyhjäkäynnin kanssa, mutta pääsi sentään hallilta kotiin.
Kone on oldsin 5,7. Edelbrockin rpm imusarjalla, Autonomicsin tbi rungolla 4kpl 42 suuttimia. MSD bensapumppu. Bosch säädettävä bensapaineen säädin.
Sytkänä GM "tietokone HEI" mitä MS ohjaa.
Pientä häiriötä sytkässä, hukkaa yhden tai kaksi kipinää sillon tällöin.
Posted: Sun Jul 09, 2006 23:16
by mikko80
"Hei jakajan" kanssa tappelua. Jakajaan kaikki uudet sähkö-osat. Singnaalien mittaamista ja boksiin vastusten vaihtoa ja häiriön suodatus kondensaattorin lisääminen...
Alkaa jo pikkuhiljaa käymään nätisti.
Ford racing:in suuttimet ovat ikävän äänekkäät. Bensapumppu kumityynyillä takakontin pohjassa kumityynyillä kiinni, kuulostaa silti lentokoneelta.

Posted: Tue Jul 11, 2006 23:07
by mikko80
Eipä loppuneet sytytys häiriöt. Oli pakko laittaa "alipaine hei" jakaja paikalleen ja unohtaa sytkän ohjaus. Pitänee paremmalla aikaa alkaa suunnitteleen triggeripyörää dampperiin.
Nyt menee nätisti. Vielä vähän taulukon säätöä.
Posted: Wed Jul 12, 2006 14:24
by turbosbc
Mitä bensapumppua käytät???
Posted: Wed Jul 12, 2006 18:43
by mikko80
Polttoainepumppuna on MSD 2225.
Tänään sit morjesti pumppu. 3 viikkoa kesti.
Kunhan kerkee irrottamaan, niin näkee mitä sille on käynyt.
Pitäisi olla kuulemma hyviä pumppuja, mutta...
----edit----
Oli sit pumppu vetässyt itteensä tankista jotain paskaa.Tankin siivous ja uusi pumppu. Nyt on ajettu muutama tuhannen mailia. Pelittää ihan jees.
Mutta menee talven aikana moottori lihoiksi. Ei käy enään kuin 7 sylinterillä. 3. pytystä mäntä ja/tai renkaat paskana.
Talven aikana myös sytkäpuoli uusiksi. Jos vaikka saisi boksin ohjaamaan sytkää.
Posted: Fri Aug 25, 2006 19:01
by mikko80
---
Posted: Wed Mar 14, 2007 19:13
by mikko80
Mottia rempattu ja jakopäärempan aikana sovitettiin dampperille 36-1 hammaskehä ja hall-anturi. Jos vaikka saisi sytkänohjauksen toimimaan megasta.
Posted: Wed Mar 14, 2007 20:42
by turbosbc
Miten noi sytytyshäiriöt ilmeni tossa megan ohjaamassa sytkässä? Kiinnostais kun just asensin ton hei7 sytkän enkä oo päässy vielä kokeilemaan ajossa. Ainakin paikallaan tuntuis toimivan eikä logissakaan näy mitään outoa.
Ps. Toi msd:n bensapumppu on tosiaan melkoinen korppusaha ainakin ääneltään...

Posted: Thu Mar 15, 2007 1:54
by mikko80
Juu toi Hei7 ei oikein suostunut toimimaan. Välillä kävi ok, saattoi jopa päästä ajamaan lenkin ja välillä hukkasi pulssitiedon megalta. Alkoi kakomaan ja pätkimään. Scoopilla tutkittiin singnaalia ja selvisi että megalle tulevasta singnaalista hukkui pulsseja sillon tällön. Kokeilin sillon kaikenlaista millä olisi saanut häiriön kuriin. Mutta eipä löytynyt mitään järkevää.
Toi MSD:n bensiini pumppu on kyllä aika äänekäs. On kuin lentokonetta käynnistäis. (Tuli tossa joskus mieleen kuin istuin atr-72 kyydissä lähdössä helsinkiin..)

Posted: Thu Mar 15, 2007 15:01
by HanhiEmo
btw tossa ilmanputsari/konepelti viritelmässä on MUNAAA

Posted: Sun Sep 09, 2007 21:22
by mikko80
Mistä tunnistaa viallisen VB921 sytkäkiven?
Vastaus löytyy kuvasta...
http://www.elisanet.fi/~z607882/auto/vika1.jpg
Posted: Mon Sep 10, 2007 7:38
by PE-LE
haisee vanhalle radiolle??
Posted: Mon Sep 10, 2007 10:55
by mikko80
Joo no haju on enemmänkin vanhasta sähkömoottorista, aika voimakas aromi...

Posted: Tue Sep 11, 2007 19:42
by mikko80
Pienten vastoinkäymisten jälkeen otettu savut MS2_extra:lla.
Ohjaa vielä toistaiseksi parinteistä jakajaa ja Hei-puolaa suoraan.
Dampperilla 36-1 ja VR-anturi.
Tarkoitus laittaa bosch puolat ja sytkäpäätteet.
Huomiot:
Tooth 1# Angle (deg BTDC) voi olla maksimissaan 60, muuten sekoaa ja ei ruiskuta ollenkaan.
Trigger Offset (deg) ei vaikuta mihinkään...
Trigger wizard ei vaikuta mihinkään...
Nämä siis versiossa 1.0.2
Posted: Sun Sep 16, 2007 17:44
by mikko80
Päivän saldo:
palanut sytkämoduli ja palanut puola.
Edit: Puola muuten sisältää aikas paljon toimintasavua. Sytkämoduli on henkimaailman laite. Kyrvähti mutta ei päässyt toimintasavuja pihalle.

Posted: Wed Sep 19, 2007 18:15
by mikko80
Nyt on pöristeltelty reilu 100 km uusilla sytkäsysteemeillä ja MS2extra koodilla. Hyvin pelaa... Ei mitään ongelmia. Kipinä on muuten aikas ärhäkkä.
Vaikuttaa aikas paljon tehoihin kun pääsee sytkän säätämään optimaaliseksi.
Posted: Fri Nov 09, 2007 23:48
by mikko80
Auto talviteloille. Talvella kone uusiksi. Uusi lohko ja männät. Kansista siivu pois.
Lisätty uusia kuvia...
Uudet sytkävehkeet pelasivat tosi hyvin ja voimaa sai lisää kun pääsi säätämään ennakot fiksusti kohdilleen.
Posted: Thu Dec 25, 2008 0:27
by mikko80
Uusi kone työn alla.
Diesel 350 "D" lohko ja kampura.
scat 6" kiertokanget sovitettu oldsin männäntapeille.
uudet flat männät ja cromo renkaat.
Compcams XE274H nokka.
Mondello special öljypumppu.
Edelbrock kannet. + PRW rst rullakeinut.
Edelbrock rpm imusarja.
Ehkä kesällä ajossa...