Page 1 of 1
Hall-anturin sijoitus
Posted: Fri Jul 07, 2006 9:40
by ML
Eli koneena on Bmw:n m20 moottori, johon asenteilla Msns. Tapit ajattelin hihnapyörälle niin että eka on 60 astetta ennen ykk, ja loput kaksi 120 asteen välein. Mut mihin kohtaan hall-anturi pitäis sijoittaa, tuleeko se just yläkuolokohtaan?
Re: Hall-anturin sijoitus
Posted: Fri Jul 07, 2006 10:44
by j-k
ML wrote:Eli koneena on Bmw:n m20 moottori, johon asenteilla Msns. Tapit ajattelin hihnapyörälle niin että eka on 60 astetta ennen ykk, ja loput kaksi 120 asteen välein. Mut mihin kohtaan hall-anturi pitäis sijoittaa, tuleeko se just yläkuolokohtaan?
Paa anturi ensin sinne missä sen on hyvä olla ja tapit siihen nähden niin, että merkin ollessa kohdallaan tyhjä 'tappi' 60 astetta ennakkoa ja loput 90 siitä eteenpäin..
btw.. mulla on fordin ohc ja ylimääräinen kiilapyörä jossa uloimpana kolmas isompi pyörä joutavana. Kannattaisiko täyttöhitsata ura umpeen, jyrsiä 36-1 -pyörä ja tasapainottaa (VR-anturointi) tai laittaa 11 magneettia (12-1 -pyörä) vai mitä?