Page 1 of 1

apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!

Posted: Tue Apr 05, 2005 18:28
by teddyboy
elikkä tälläinen ongelma! mulla on 2100cc toyotan (18r-gu) mottori johon olen laittamassa megasguitttia ja tuli ongelmaksi et ku on 1557cc suutittimet (ilmoitettu paine jolla tuotto on toi niin on 4bar) niin ei ymmärrä eet sellaiset vois laittaa! ilmoitaa ERROR: injector pulse widlh too small decrease number of sguirt .... APUJA JOS JOKU ON TÖRMÄNNYT TÄLLÄISEEN! KIIRE! :twisted: turbo moottori josta on tarkoitus ottaa yli 500 hv eli siksi noin suuret suuttimet!

Re: apava apuva suutttimet liian isot!!!!!!!!!! KIIRE!

Posted: Tue Apr 05, 2005 18:55
by Vesku
teddyboy wrote:elikkä tälläinen ongelma! mulla on 2100cc toyotan (18r-gu) mottori johon olen laittamassa megasguitttia ja tuli ongelmaksi et ku on 1557cc suutittimet (ilmoitettu paine jolla tuotto on toi niin on 4bar) niin ei ymmärrä eet sellaiset vois laittaa! ilmoitaa ERROR: injector pulse widlh too small decrease number of sguirt .... APUJA JOS JOKU ON TÖRMÄNNYT TÄLLÄISEEN! KIIRE! :twisted: turbo moottori josta on tarkoitus ottaa yli 500 hv eli siksi noin suuret suuttimet!
Paljon Sulla on tuo "number of squirt" asetuksissa?

Posted: Tue Apr 05, 2005 21:00
by JesseT
Aika isot suuttimet on ruiskuun joka ei edes ole sekventiaalinen. Nuo suuttimet olisi enemmän kohdallaan jos tähtäimessä olisi 1500hv. Kukaan ei tietenkään kiellä kokeilemasta noilla...

Posted: Tue Apr 05, 2005 22:55
by Turtana
ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt

Posted: Tue Apr 05, 2005 23:31
by teddyboy
kaikki b ryhmäläiset jotka on yli 500 heppasia käyttää 1557cc suuttima! et en sit tierä.... tuli vaan noi suuttimetki tilattua jenkeistä a:hinta 70€ kpl bosch ja matala ohmiet.... ei oikein vie ole tos säätö hommassa edistyny kokeilin vaan reguired fuel ja laitoin koneeksi 2100cc ja suutimet 150 lb/hr ja 4 sylinteriseks.... ei onaa.... saiko tota jos puottas pensan paineita niin miten kään kohilleen....? :?

Posted: Tue Apr 05, 2005 23:40
by teddyboy
Turtana wrote:ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt
tota ei ynmärrä..... :D :shock: :(

Posted: Wed Apr 06, 2005 20:24
by Turtana
teddyboy wrote:
Turtana wrote:ainakin 024K koodilla ja 2.25 (417) megatunella sain arvoksi (RGF) 2.3mS 1/Squirt
tota ei ynmärrä..... :D :shock: :(

MegaSquirt 'n Spark -Extra koodi versio 024E

RGF tarvittava bensan määrä megatunen automaattilaskurista, asetukset 2100cc tilavuus 1557cc suuttimet 14.7afr (seossuhde) antaa aukioloajaksi 2.3 milli sekuntia. Asetuksina 1 sumutuskerta per moottorikierros.

oliko tuo nyt niin hankalaa :roll:

Niin ja ihan ohimennen voin jo melkeen sanoa että aika tuskanen tulee tuosta säätöprojektista noilla suuttimilla kun aukioloajat on noin pienet.
Tietysti helpottaa jos on progressiivinen säädin joka kertoisi painetta aika rankalla kädellä (enemmän kuin 3 kalvoinen) jolloin saisi alipainepuolella bensanpaineet 1-2bar paikkeille, silloin voisi saada jotenkin edes ajettavan autosta ja ei veisi tolkuttomasti bensaa.

Posted: Thu Apr 07, 2005 9:04
by teddyboy
sopisikoto extrakoodi 2.2seen? ja poltto aineen kulutuksella ei ole merkitystä koska kone on rakennettu niin sanottu "täys kaasu "auto ja ajan sillä 1/4 mailia. toivotta vasti saisin sen kuntoon aikaa nimittäin n,kk:si.... :oops:

Posted: Thu Apr 07, 2005 14:38
by Masi_K
Saa sen extran 2.2 seen.

Posted: Thu Apr 07, 2005 15:34
by teddyboy
jeps se vaan pitäisi jonkun neuvoa et miten sen sinne saa ja et se menee oikaan kohtaan... ( oletan et puhutaan niinstä komento sarjoista mitä pitäisi muuttaa....) :?: :oops: :roll: :shock:

Posted: Sat Apr 09, 2005 13:38
by jarkkoscosworth
pakko kysyä. kuka sulle ton kokosia suuttimia suositteli vai ihan itsekkö
päättelit koon? tuleeko noi ihan katuautoon vai kenties kiihdytyskisaan.
http://carsoft.co.il/page3/Electronic%2 ... 0Table.htm
tuolta löytää taulukoita mitkä auttaa valinnassa.

Posted: Sat Apr 09, 2005 14:30
by teddyboy
ne jotka rakentaa street b luokaan (alle 4litraiset ahdetut) niin aikovat laitaa tollaiset.... saarela laittaa jus saman laiset omaansa eli tilasimme yht aikaa.... ja ainoastaan kiihdytys käyttöön teen autoa....

Posted: Sun Apr 10, 2005 1:11
by flektivitonen
eikö kannattaisi suosiolla jo laittaa pienemmät suuttimet? nuo 1557cc on kyllä aivan liian isot.

Posted: Sun Apr 10, 2005 9:11
by Ykä
onhan nuo kyllä vähä liian isot mutta kyllä nuo b ryhmässä käyttää melkeen kaikki noita ja pääseehän noilla tuonne 1200hv asti :D

Posted: Mon Apr 11, 2005 13:54
by teddyboy
meinaattako ettei sais pelaan noilla suuttimilla jos hevot nousee yli 600.... mitä suosittelisitte (8 vai 4 suutinta)? alakaa olla aika epätoivoinen noiden suuttimien kaa.... autoki pitäs saada pelittään pikaa puoliin.... :? suuttimetki on aika hakusassa jos aikoo 8 suuttimella pelata (330cc) ja 1000cc jos 4jällä niitä kyl löytyy mut maksaa aivan vitusti noihin isoihin verrattuna (1557cc)

Posted: Wed Apr 13, 2005 10:16
by kalsket
Eikös noita litrasia saa VPV:ltä varsin järkevään hintaan?

Kaverilla juurikin litraset suuttimet audin 5syl 20v padassa jossa 500+ ja melkoisesti ongelmia käynnistyvyyden ja tyhjäkäynnin kanssa. Suosittelen siis lämpimästi vaihtamaan pienempiin suuttimiin. Se että "kaikki" muut noita käyttää ei välttämättä tarkoita sitä että ne sulle sopii, varsinkin jos ns. muilla on esim. isommat koneet.

Posted: Wed Apr 13, 2005 12:56
by teddyboy
tai hestek

Posted: Wed Apr 13, 2005 13:11
by kalsket
Suuttimien avatumisaika - ja sitä kautta minimi ruiskutusaika - ei kyllä minun nähdäkseni ole mitenkään riippuvainen käytetystä ohjainlaitteista, samaa sähköä ne kaikki syöttää.

Posted: Wed Apr 13, 2005 15:52
by JesseT
Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.

Posted: Wed Apr 13, 2005 23:13
by Anssi
JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mitä tarkoitat?

Posted: Thu Apr 14, 2005 7:43
by Turtana
Anssi wrote:
JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mitä tarkoitat?
Lähinnä varmaan tarkoitti sitä että ohjattaessa 1 suutin per sylinteri tyylillä (sekventtiaalinen) niin saadaan tarkemmin säädettyä suuttimen aukioloa. Megasquirtin tapauksessa ainakin 2 suutinta 4 sylinterisessä sumuttaa yhtäaikaa ja aukiolo menee aika pieneksi sen takia, sekventtiaalisessa sumutetaan vain yhdellä suuttimella kerrallaan.

Mutta jos autolla ajetaan vaan kiihdytys käytössä en näe hirveää ongelmaa tyjänäkäynnin kanssa kuitenkaan, sillä ei varmaan ole suurta merkitystä lopputuloksen kanssa kuitenkaan.

VE (volumetric efency) arvo on kuitenkin yli 50% jokatapauksessa lähtötilanteessa niin ms:ssän resoluutin pitäisi riittää ohjaamaan noitakin suuttimia tehokkaasti.

Niin ja uudemmissa koodeissa on bugi 2000-3500rpm välillä tulee satunnaisia sytkäkatkoja (ihan tiedoksi) joten kannattaa harkita melkein jotain muuta siihen käyttöön, ms-extran sivuillahan lukee että uudemmat koodit on beta versioita ja ne eivät välttämättä toimi aina halutulla tavalla.

Posted: Sat Apr 16, 2005 9:35
by Anssi
Turtana wrote:
Anssi wrote:
JesseT wrote:Sekventiaaliruiskulla tietysti päästään tuplasti pidemmälle.
Mitä tarkoitat?
Lähinnä varmaan tarkoitti sitä että ohjattaessa 1 suutin per sylinteri tyylillä (sekventtiaalinen) niin saadaan tarkemmin säädettyä suuttimen aukioloa. Megasquirtin tapauksessa ainakin 2 suutinta 4 sylinterisessä sumuttaa yhtäaikaa ja aukiolo menee aika pieneksi sen takia, sekventtiaalisessa sumutetaan vain yhdellä suuttimella kerrallaan.
Se kone tarvitsee x määrän bensaa ruiskun tyypistä riippumatta. Tuossa sun esimerkissä kaksi suutinta pitää päinvastoin pitää pidempään auki, jos oletetaan että suuttimet ovat samankokoiset ja silloin avautumisajan merkitys vähenee huomattavasti.

Kuten kasket tuossa jo totesikin, niin ei se suuttimen avautumisaika ole ohjainlaitteesta kiinni. Kyllä se varmaan enemmän suuttimesta riippuu.

Posted: Sat Apr 16, 2005 10:17
by teg
Anssi wrote: Kuten kasket tuossa jo totesikin, niin ei se suuttimen avautumisaika ole ohjainlaitteesta kiinni. Kyllä se varmaan enemmän suuttimesta riippuu.
Kyllä se vain on ohjainlaitteestakin kiinni. Sen maksimi ohjausvirta vaikuttaa asiaan merkittävästi.

Posted: Sun Apr 17, 2005 2:18
by Anssi
teg wrote:Kyllä se vain on ohjainlaitteestakin kiinni. Sen maksimi ohjausvirta vaikuttaa asiaan merkittävästi.
Totta kai, jos ohjainlaite rajoittaa sitä jotenkin.

Posted: Tue Jul 19, 2005 10:28
by teddyboy
suuttimet toimii moitteettomasti extra koodilla. aluksi oli vaan hankala saada tulppia kestämään.!

Posted: Tue Oct 04, 2005 14:42
by Yrkesman
En tiedä olisko pitäny aloittaa uusi topicci, mutta kirjoitetaan nyt tähän. Miten isot suuttimet todistettavasti toimii megalla tommosessa 2L turbo koneessa (16V)? Siis niin että se käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ~1000rpm ja että sen saa käymään lambda ykkösellä? Lähinnä kiinnostaa kokemukset +500cc suuttimista. Sen takia isot että riittää tonne ~500hv tehoille. Kokemuksia eri suuttimista otetaan vastaan. Merkki, malli, jne. Sen takia kyselen, koska itsellä on tällä hetkellä korkeaohmiset 600cc Siemens Dekat ryhmäsuihkutuksella ja niiden kanssa toi tyhjäkäynnin säätäminen tuntuu olevan pikkasen hankalaa. Kuulemma matalaohmiset isot suuttimet vois toimia tarkemmin, tiedä sitten onko tässä perää. Eli jos sulla on isot suuttimet käytössä, niin raapustappa kokemuksia.

Posted: Sat Oct 08, 2005 13:11
by Turtana
Ihme homma kun tuskaillaan isoilla suuttimilla, DT koodi vaan käyttöön ja toisio suuttimiksi jotkut 100-150cc suuttimet niin ei pitäisi olla minkään valtakunnan ongelmia enää sen jälkeen. Itse on ainakin tarkoitus toteuttaa näin seuraavaa projektia.

Posted: Sun Oct 09, 2005 11:57
by TVH
Turtana wrote:Ihme homma kun tuskaillaan isoilla suuttimilla, DT koodi vaan käyttöön ja toisio suuttimiksi jotkut 100-150cc suuttimet niin ei pitäisi olla minkään valtakunnan ongelmia enää sen jälkeen. Itse on ainakin tarkoitus toteuttaa näin seuraavaa projektia.
Samoin :D pikku suuttimet jää imusarjan juureen orkkispaikoille ja isot tulee juuri kaasuläppien jälkeen.