Page 1 of 11
Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Posted: Sat Feb 26, 2005 21:37
by ytte^
Tähän topicciin vois vaikka kerätä ohc koneeseen asennettujen ja sitä pohtivien juttuja, niin ei montaan topicciin tarvii kaikkien samoja asioita kirjotella

Posted: Mon Feb 28, 2005 21:04
by PowerUp
Ja asennuskuvat ja tarinat epäonnistumisista vain viisastuttavat lisää

Posted: Thu Mar 03, 2005 9:04
by jesus48
hyvä hyvä hyvä..itellä on kans samanlainen prokkis suunnitteilla.

Posted: Thu Mar 03, 2005 21:49
by PowerUp
Itelläkin on projekti suunnitteilla. Viimeksi se tössäsi siihen, kun piti mennä katsomaan/hakemaan is-sierraa jyväskylästä ja ei saanut kuskia, kun kaikki olivat grapulassa tavalla tai toisella.. Traileri kävi mielessä, mutta ei vanhalla 84-corollalla ihan vedetä luvallisesti tuommoista yhdistelmää

Posted: Wed Mar 09, 2005 16:52
by lateksi
Mul on is sierra ja sain tossa just boksin kun kaveri kasas sen.. Ite en oo noita pienten liitimien kolvaus miehiä

lähinnä johtuu kun ei oo nuin pieniä kolveja. muut virittelyt kyllä onnistuu hyvin

Onnistusko jos ottasin johdot ruutalle tosta omasta johtosarjasta ryöstöliitimillä nii ei tarvi sitä omaa johtosarjaa purkaa. Muuten onko jollain kokemuksia miten se pelaa is sierassa, miten paljo saa tehoja, jos on vain peltisatsi, putkisto ja isompi kaasuläppäkotelo??
Posted: Wed Mar 09, 2005 21:04
by PowerUp
Tuosta tehosta en mene sanomaan, mutta sen voin sanoa, että rosvoja en suosittele.. Ne katkovat säikeitä ja näin aiheuttavat jännitehäviötä suuremmilla virroilla...
Posted: Thu Mar 10, 2005 1:14
by myrkky
PowerUp wrote:Tuosta tehosta en mene sanomaan, mutta sen voin sanoa, että rosvoja en suosittele.. Ne katkovat säikeitä ja näin aiheuttavat jännitehäviötä suuremmilla virroilla...
I agree.. rosvoilla ei saa kuin ongelmia aikaan.
Posted: Thu Mar 10, 2005 8:27
by lateksi
nii tietysti sekin on totta... Ei viitsis pätkiä sitä omaa johtosarjaa et onko muita vaihtoehtoja kun katsella siihen omaan liittimeen vastapeluri... Voiko pitää paikkaansa että is sierasta on otettu tolla ruutan avulla 180hp

Pelkillä kaasuläppäkotelonvaihdolla ja putkistolla ja peltisatsilla??
Posted: Thu Mar 10, 2005 9:22
by coupe74
aika vaikea uskoa

kai sinne nokka puolelle joutuu jo jotain tekemään 180 heposeen
Posted: Thu Mar 10, 2005 9:29
by lateksi
Nii aika uskomattomalta kuulosti. Kyllä mäkin mietin et oisko nokalle tehty jotain.. mut luki vaan et ilman koneen avausta 180hp...
Posted: Thu Mar 10, 2005 18:01
by PowerUp
lateksi wrote:nii tietysti sekin on totta... Ei viitsis pätkiä sitä omaa johtosarjaa et onko muita vaihtoehtoja kun katsella siihen omaan liittimeen vastapeluri... Voiko pitää paikkaansa että is sierasta on otettu tolla ruutan avulla 180hp

Pelkillä kaasuläppäkotelonvaihdolla ja putkistolla ja peltisatsilla??
Yksi nätti konsti, jolla saat "haaroitettua" sitä johtosarjaa tuhoamatta mitään pysyvästi, on ottaa esim. vanhasta tietokoneen emolevystä se virtaliitin, sitten powerista samanlainen. Sitten esim. tinaamalla saat liitettyä luotettavasti tuon virtaliittimen siihen alkuperäiseen kaapeliin. Eikä sitten mitään teippi-patentteja vaan kutistesukkaa! Sen johdon joutuu kuorimaan tietysti tavalla tai toisella, mutta yksi luotettava tapa tehdä "rosvo".
Sitten tinaamalla liittelemään alkuperäiseen johtonippuun.. Nipussa vain on 2 liitintä tämän jälkeen.. Suojaa käyttämätön..
Rikkinäisiä powereita ja emoja löytyy 99,99% varmuudella jokaisesta atk-liikkestä

Posted: Thu Mar 10, 2005 19:04
by kynsi
Jep, ohariin Ms:ää täälläkin.
Ja heti pommitan kyssäriä...
Lateksi. Minkä kokoinen ja minkä vehkeen kaasuläppä sulla on, ja käykö suoraan IS-sarjaan?
Onko is:än tps mallia potentiometri, eli pitääkö vaihtaa.
Posted: Thu Mar 10, 2005 20:37
by lateksi
Mulla ei oo vielä isompaa kaasuläppä koteloo, mut aattelin ottaa 1,9 gti pösöstä tai sitikasta kun niissä on muistaakseni isompi toi kotelo... Se kaasuläpän tunnistin pitäs tomia suoraan...
Tappelen just nyt nuitten johtojen kanssa omassa vehkeessä.. ohjasako toi sieran oma tietoboksi sytkää vai oliko sielä jakajan sisässä ohjainyksikkö?
Mites kun omaan boksiin menee sierassa 25 johtoa ja megaruuttahan ei niin paljoo tarvi et pelaako se auto kun ne ylimääräset johdot jättää pois? onko jollain kokemusta..
Posted: Fri Mar 11, 2005 9:51
by Ykä
lateksi wrote:Mulla ei oo vielä isompaa kaasuläppä koteloo, mut aattelin ottaa 1,9 gti pösöstä tai sitikasta kun niissä on muistaakseni isompi toi kotelo... Se kaasuläpän tunnistin pitäs tomia suoraan...
Tappelen just nyt nuitten johtojen kanssa omassa vehkeessä.. ohjasako toi sieran oma tietoboksi sytkää vai oliko sielä jakajan sisässä ohjainyksikkö?
Mites kun omaan boksiin menee sierassa 25 johtoa ja megaruuttahan ei niin paljoo tarvi et pelaako se auto kun ne ylimääräset johdot jättää pois? onko jollain kokemusta..
kyllä se pelaa vaikka ne kaikki johdot ei tule käyttöön siellä on maa paikkoja aika monta yleensä vakioboksilla. muistaakeni is sierrassa on tuo ohjainyksikkö juuri siellä jakajan sisällä niin ainaki muistelisin kun omaa sierraa aikoinaan ruuvailin

Posted: Fri Mar 11, 2005 16:29
by lateksi
Posted: Tue Mar 15, 2005 12:02
by Qtka
1.9 gti sitikassa oli vaiheittain aukeava 2 läppäinen systeemi ja läpän koko muistaakseni 36mm... Tiiä sitten kuinka monenlaisia nuita on.
Posted: Tue Mar 15, 2005 18:32
by Tuiske
Tällänen kytkentä ois tarkotus tehä ohc sierraan jossa on induktiivinen jakaja. Induktiivinen jakaja on ollu tietääkseni kaikissa 1.6 kaasari sierroissa ja 2.0 kaasari sierroissa 85 saakka jonka jälkeen tullu hall-anturillinen jakaja.
http://www.tamk.fi/~k3tmakel/hiluja/msns_ja_hei-4.jpg
noita hei-4 moduuleja saa todennäkösesti mm motonetistä varaosanumerolla 10-8025. Kytkentää ei ole kokeiltu vielä käytännössä noilla motonetin moduuleilla.
Posted: Tue Mar 15, 2005 21:57
by Qtka
Posted: Wed Mar 16, 2005 17:23
by lateksi
kipinä tulee jo mut se ei liity squirtiin millään tavalla.. koska laitoin ekaks pelkän ruiskun ohjauksen sillä. mites niitä antureiden arvoja muutellaan kun mulla on tojotan imuilman lämpö anturi ja siinähän on eri arvot kuin noissa gm:n antureissa

Posted: Wed Mar 16, 2005 18:29
by JTbo
lateksi wrote:kipinä tulee jo mut se ei liity squirtiin millään tavalla.. koska laitoin ekaks pelkän ruiskun ohjauksen sillä. mites niitä antureiden arvoja muutellaan kun mulla on tojotan imuilman lämpö anturi ja siinähän on eri arvot kuin noissa gm:n antureissa

Sinullahan on extra koodi käytössä?
Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Mittaa lämpöanturin vastus 3:ssa eri lämpötilassa, esim -30, 0 ja +30 ei ole ihan tarkkaa nuo lämmöt, itsekkin mittasin pakastimessa -12, pihalla (noin 0-keli) ja sisällä +25
Syötä mittaustulokset tuohon EasyThermiin ja klikkaa write .inc and .s19 files.
EasyTherm tekee nyt sinulle kolme *.inc päätteistä tiedostoa, jotka kopioit Extra koodin src kansiossa olevien päälle. Suorita nyt tuolta src kansiosta compile.bat, joka tekee sinulle uuden msns-extra.s19 tiedoston, kopioi tiedosto yksi oksa taakse, eli siihen extra koodin kansioon, jossa on download-firmware.bat. Sitten vaan laitat tuon extra koodin tuolla download-firmware.bat.lla MS:ään ja siellä on kaikki tarpeellinen.
Kopioi vielä nuo *.inc filet megatunen hakemistossa olevien vastaavien päälle, niin sekin alkaa näyttämään oikein.
Noin itse tein ja vaikuttaa toimivan ok.
Huomaa, että jos tarvitset vain muuttaa tuon imuilman anturin tiedot, niin sinun ei tarvitse/tule kopioida thermfactor.inc tiedostoa.
Posted: Fri Mar 18, 2005 13:40
by lateksi
Joo nyt selkis kitoksia tuosta

Täytyypä yrittää lähteekö käyntiin kun saan vielä viimeset piuhat kiinni...
Posted: Mon Mar 21, 2005 18:13
by kynsi
Mulla olis tarkotus laittaa tollaseen jakajaan
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=124,
tuommonen moduli
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=119
Saa nähdöä toimiiko...
Onko muu porukka käyttänit induktiivista liipaisua?
Posted: Mon Mar 21, 2005 19:34
by lateksi
en tiiä toimiiko ku mulla on tuo escortin jakaja tossa sierassa näin aluks et pääsis sisälle tohon ohjelmaan... muuten laitoin megan kiinni ja ihmettelin mist johtuu kun laittaa virran päälle, bensa pumppu toimii ihan niinku kuuluu mut ku kääntää virran pois nii pumppu pyörii rajattomasti mistä johtuu

kaikkii johot ei oo vielä kiinni..
Posted: Fri Mar 25, 2005 17:57
by lateksi
Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Niin et mistä tommosen saa

Nyt sain pumpunki toimimaan..
Posted: Fri Mar 25, 2005 18:25
by JTbo
lateksi wrote:Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Niin et mistä tommosen saa

Nyt sain pumpunki toimimaan..
Tässä linkki tuonne msefin foorumille, jossa taas linkki latauspaikkaan, sinun pitää olla kirjautunut tuonne ennen kuin voit latailla mitään. Valitettavasti en tiedä mitään muuta paikkaa mistä tuon voisi saada.
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=1185
Posted: Sat Apr 02, 2005 19:04
by lateksi
JTbo wrote:lateksi wrote:kipinä tulee jo mut se ei liity squirtiin millään tavalla.. koska laitoin ekaks pelkän ruiskun ohjauksen sillä. mites niitä antureiden arvoja muutellaan kun mulla on tojotan imuilman lämpö anturi ja siinähän on eri arvot kuin noissa gm:n antureissa

Sinullahan on extra koodi käytössä?
Tarvitset EasyTherm ohjelman tuota varten.
Mittaa lämpöanturin vastus 3:ssa eri lämpötilassa, esim -30, 0 ja +30 ei ole ihan tarkkaa nuo lämmöt, itsekkin mittasin pakastimessa -12, pihalla (noin 0-keli) ja sisällä +25
Syötä mittaustulokset tuohon EasyThermiin ja klikkaa write .inc and .s19 files.
EasyTherm tekee nyt sinulle kolme *.inc päätteistä tiedostoa, jotka kopioit Extra koodin src kansiossa olevien päälle. Suorita nyt tuolta src kansiosta compile.bat, joka tekee sinulle uuden msns-extra.s19 tiedoston, kopioi tiedosto yksi oksa taakse, eli siihen extra koodin kansioon, jossa on download-firmware.bat. Sitten vaan laitat tuon extra koodin tuolla download-firmware.bat.lla MS:ään ja siellä on kaikki tarpeellinen.
Kopioi vielä nuo *.inc filet megatunen hakemistossa olevien vastaavien päälle, niin sekin alkaa näyttämään oikein.
Noin itse tein ja vaikuttaa toimivan ok.
Huomaa, että jos tarvitset vain muuttaa tuon imuilman anturin tiedot, niin sinun ei tarvitse/tule kopioida thermfactor.inc tiedostoa.
Siis sain ton easythermin, mut mihin pitää kopioida ne uudet vastusarvot kun se on tehnyt ne kolme inc. päätteistä tiedostoa

Missä tommonen extrakoodin kansio pitäs löytyä?
Posted: Sat Apr 02, 2005 19:20
by JTbo
Eli jos olet laittanut Megasquirtiin tuon extra koodin, niin olet imuroinut sen netistä koneellesi. Siellä hakemistossa mihin olet purkanut tuon extra koodin on sitten 'src' niminen hakemisto, jonne ne inc-filut pitää kopioida.
Mutta, jos sinulla ei ole extra koodi Megasquirtissa, niin tuolloinhan sitä hakemistoa ei myöskään ole. Eli jos ihan perussofta niin tuolloin homma hoitunee jotenkin toisin, siitä tosin ei ole tietoa kuinka.
Posted: Sun Apr 03, 2005 12:41
by lateksi
en ole imuroinut sitä mut voinkos imuroida sen jostain? sarja on partcolta ja on v.2.2
Posted: Sun Apr 03, 2005 12:58
by JTbo
lateksi wrote:en ole imuroinut sitä mut voinkos imuroida sen jostain? sarja on partcolta ja on v.2.2
Ahaa, eikös tuossa Easythermissä ole ihan nappula sitä varten, että saa lähetettyä Ecu:lle päivitetyn koodin, sitä en vaan tiedä tarvitseeko h1 jumpperoida, joku viisampi voisi valistaa.
Tuo extra koodi on sitten hyvin erilainen ja kannattaa harkita tarkkaan tarvitseeko niitä ominaisuuksia mitä mukana tulee. Säätöjä on paljon ja monet säädöt eripaikoissa. Itse hölmönä laitoin tuon extran suoraan ja saapa nähdä mitä tästä vielä tulee.
Täältä sen kuitenkin saa.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Posted: Mon Apr 04, 2005 7:29
by lateksi
on siinä nappi missä luki send to ecu tai jotai vastaavaa.. mut löysin nyt suomen kielisen manuaalin nii hooma helpottu erittäi paljo...