Page 1 of 1

-72 kupla käy

Posted: Thu Jun 08, 2006 17:36
by Tuoppi794
nyt on otettu ekat savut kuplalla jonka konetta ohjaa MS:n extra. kone on 1650 cc ja nokkana on vastaava kuin W110 engle, mutta imu on kauemmin auki. 009 jakaja modattu kiinteäksi ja saabin kivi ja pertronix hoitaa syttyä. 900 saabin suuttimet ja 9000 uudemman ilmaläppä. nyt alkaa se pirunmoinen homma kun ettii(säätää) oikeita karttoja kohdalleen. ei taida olla hirveesti kuplaan sopivia karttoja..vai enkö vaan löydä!?! pieni lenkki tuli heitettyä ja hyvältä tuntu kun ottaa huomioon et kaikki on vielä hakusessa. kyl naama oli korvasta korvaan kun ekan kerran tyhjäkäyntiä hörskötti ;)

Posted: Fri Jun 09, 2006 5:30
by JaniM
Pistätkö karttoja esille ku alat saada säätöjä pikkasen kohille.
Ite tarttisin jossakin vaiheessa pariin kuplan koneeseen. Olis vähän ainakin sinnepäin.

Posted: Fri Jun 16, 2006 21:09
by Tuoppi794
en oo vielä saanu karttoja aikaseks enkä oo löytäny niitä netistäkään. kysely on kyllä tuola msefi sivulla mut hiljasta on ollu. katotaan mitä sunnuntaina saadaan kaverin kans aikaseks.

Posted: Fri Jun 30, 2006 9:42
by 54 Oval
Eikö siihen voi käyttää jotakin 1600cc koneen karttoja? Luulis löytyvän... Joka tapauksessa säädöt joutuu hakemaan lopullisesti itse. Ettit sellasen kartan joll asaat käymään tyhjää ja siittä siteen eteenpäin näin aion ainakin itse tehdä...
Tekeekö Jani turboa vai vaparia? Mulla on tarkotus vielä tänä kesänä saada 2332cc MS ohjattu vapari liikkeelle...:) Kohta alakaa loma ja ponnistelut...:D

Posted: Fri Jun 30, 2006 13:15
by JaniM
Vaparit toistaseks ja syksyyn menee noikin asennukset.

Posted: Mon Jul 10, 2006 20:22
by Tuoppi794
nyt on ekat 200 km takana ja rupee kulkeen jo mukavasti. pikkusen käy joka alueella rikkaalla mut jätettiin siihen et ei hajota konetta. 2 viikon päästä laajakaistalambda kiinni ja tarkemmat säädöt. "tehohuiput" on jossain 3000-3500 kierroksen kohdalla kun vaati soppaa aika reippaasti niillä main ja kyl sen nopeusmittarissakin huomaa :) ihan mulava on ajella vanhaan kaasari vehkeeseen verrattuna nyt vääntää nelosella nätisti ilman nykimisiä 1500 kun ennen ei paljon alle 2000 voinu mennä. kun kaikki saa kondikseen niin sit pistetään vesiruisku viä pelittään mut se sitten joskus...

Posted: Sun Mar 25, 2007 17:56
by jimex
miten olette soveltanut kuplassa koneen lämpötilatunnistinta vai oletteko mitannet sen öljystä. ja ois kiva nähä tai kuulla muistakin ratkasuista ihan vaan sen takia että miksi sitä pyörää uudelleen keksimään kun on kerran keksitty.

Posted: Sat Jun 09, 2007 10:52
by Tuoppi794
ompas sitä aikaa vierähtänyt kun oon viimeks tällä palstalla käyny. pukkaa välillä talorojekti päälle mut eiköhän se valmistu sekin.

juu eli lämpötila on todellakin otettu öljystä ja siihen tarkoitukseen tehdyllä öljytikkulämpömittarilla. eli öljytikku pois ja siihen lämpötikku kiinni ja hyvä tuli, löytyy mm. neo retrolta Imatralta. kylmäkäyntirikastukset on aika hakemista mut ei tuo nyt niin tärkeää ole kun ilmajäähy lämpiää aika nopeesti.

Kaiken kaikkiaan mukava on ollu ajella ja en vaihtais pois.

Posted: Mon Jan 14, 2008 21:45
by 54 Oval
Taloprojektit haittaa täälläkin mega asennuksia...:D

Siis otatko VDO:n lämpötilaanturi tikusta ton lämmön?

-MP-

Posted: Mon Jan 14, 2008 22:58
by oldis
VDO tikulla saa mitattuu tai sitte voi käyttää vaikka VDO M14 öljyproppuanturia.

Posted: Tue Jan 15, 2008 19:58
by 54 Oval
Kappas, hyvä juttu. Löytyy molemmat.

-MP-