Page 1 of 1
MegaSquirt ja turbo
Posted: Fri May 26, 2006 11:32
by Nouko
Mitä kaikkia antureita ym ym ym systeemejä tarvitsen jos asennan megasquirtin autoon joka olisi tarkoitus turbottaa. Autossa on Boschin Motronic.
Olen lukenut kaikki manuaalit ym mutta en vaan tajua.

Re: MegaSquirt ja turbo
Posted: Fri May 26, 2006 11:41
by Höylä
Nouko wrote:Mitä kaikkia antureita ym ym ym systeemejä tarvitsen jos asennan megasquirtin autoon joka olisi tarkoitus turbottaa. Autossa on Boschin Motronic.
Olen lukenut kaikki manuaalit ym mutta en vaan tajua.

samat anturit, kuin vapariinkin

jäähdytysnesteen- ja imuilman lämpötila anturit, kaasuläpän asento tunnistin ja imusarjan painetta mittaava anturi (eli megan oma map anturi) ovat ne "pakolliset".
imuilman lämpötila anturi olis tietysti hyvä olla ns. nopeaa mallia ja megan vakio map anturi riittää "vain" n. 1.5 bar ahtopaineille (tarvittaessa saa vissiin n. 5 bar paineille asti riittävän vaihdettua).
sytytystäkin olis tietysti terveellistä ohjata megalla ja se vaatii sitten aina tapauskohtaisesti omat "anturinsa" (itse sain hyödynnettyä kaikki moottorin omat sytkäpuolen anturit, joten ei tarvinnut tehdä kuin pieniä muutoksia niille ja kaikki muutkin anturit sain "keskustelemaan" megan kanssa, ainoastaan imuilman lämpötila anturin jouduin ostamaan)
Posted: Fri May 26, 2006 11:46
by Nouko
Saako niitä antureita mistä päin?? Aattelin varmuuden vuoksi laittaa sinne 2.5 barin anturin jos joskus innostuu pahemmin nosteleen paineita...

Posted: Fri May 26, 2006 21:13
by 4wd puhallin
Posted: Fri May 26, 2006 21:42
by Nouko
Mun mielestä kyllä, varma en ole mutta semmosen käsityksen olen saanut...

Eihän siitä nakutusanturista olis kauheesti mitään hyötyä jollei se mitään radikaalia tekisi.
Posted: Sat May 27, 2006 10:11
by AnttiR
Mega taitaa vaan myöhästää sytytystä jos alkaa nakuttamaan.
Posted: Sat May 27, 2006 18:34
by I_me
Tuota "2" kartta mahdollisuutta käyttäen luulisi onnistuvan ahtojen tiputus kun naku anturi huomaa nakutuksen.

Posted: Sat May 27, 2006 19:09
by JesseT
I_me wrote:Tuota "2" kartta mahdollisuutta käyttäen luulisi onnistuvan ahtojen tiputus kun naku anturi huomaa nakutuksen.
Paitsi että toinen kartta on vain closed-loop tavoitepaineille, eikä open-loopin pulssisuhteille. Closed-loop moodin toiminta taitaa olla vielä puutteellista ja sen kehitys ilmeisesti lopetettu.
Posted: Sun May 28, 2006 12:49
by Turbiini
Miksei voi pistää suoraan nakutus lehdeltä paineen alennusta päälle?

kyseinen valikko tulee aktiiviseksi kun boost controlleri on käytössä.
Posted: Sun May 28, 2006 19:41
by JesseT
Turbiini wrote:Miksei voi pistää suoraan nakutus lehdeltä paineen alennusta päälle?
kyseinen valikko tulee aktiiviseksi kun boost controlleri on käytössä.
Mutta edelleen oletan että tuo toimii vain boost-controllin closed-loop moodissa? Onko jollakin toiminut toivotusti tuo closed-loop?
Posted: Thu Jun 01, 2006 13:17
by smoke
jos vaihtaa sen mapin vaikka 3bar:in mappiin pitääkö sieltä asetuksista muutta jotain?

Posted: Thu Jun 01, 2006 13:50
by JesseT
smoke wrote:jos vaihtaa sen mapin vaikka 3bar:in mappiin pitääkö sieltä asetuksista muutta jotain?

Sieltä pitää valita kohdasta "map" asetus "3bar". Yllättikö?

Posted: Fri Jun 02, 2006 20:23
by smoke
JesseT wrote:smoke wrote:jos vaihtaa sen mapin vaikka 3bar:in mappiin pitääkö sieltä asetuksista muutta jotain?

Sieltä pitää valita kohdasta "map" asetus "3bar". Yllättikö?

onneks noin helpolla!