Suuttimien toiminnasta vielä, yhdessä vai vuorotellen
Posted: Sun May 21, 2006 22:38
Tätä asiaa tuli pohdittua hieman aikasemminkin mutta en saanut järkevää vastausta asiasta. Joten, jos koneena on rivikutonen niin kumpaa tilaa kannattaa tai on järkevää käyttää. Niin että suuttimet ruikkaavat polttoaineen yhtäaikaa vai vuorotellen. Onko vuorottelusta paljonkin etua vakiomoottorissa? Mitkä sylinterit tällöin pitää kytkeä A pankkiin ja mitkä B:hen? Oletetaan että moottorin sytytysjärjestys on 1-5-3-6-2-4.
Entäpä sitten tämä että monta ruiskausta per tahti? En varmaan tällä tiedolla muuta tee mutta olis kiva tietää mitä käytännössä tapahtuu. Eli jos suutin vaikka ruikkaa 3 kertaa tahdin aikana niin missä kohdassa ruikkaukset tapahtuvat? jakautuvat tasaisesti aikaan nähden vai heti peräperään vai miten? Hieman pihalla asiasta vieläkin. Mutta mikäli kaikki suuttimet ruikkii yhtäaikaa niin tällöin 3 ruikausta per tahti ois hyvä vai, näin kuulin toisaalla? Mutta mitä se ruikkauksien määrän nostaminen auttaa asiassa?
Ja sytkää ohjaa mega kanssa, jakajan kautta. Tyhmiä kysymyksiä mutta asia on jäänyt vähän epäselväks.
Entäpä sitten tämä että monta ruiskausta per tahti? En varmaan tällä tiedolla muuta tee mutta olis kiva tietää mitä käytännössä tapahtuu. Eli jos suutin vaikka ruikkaa 3 kertaa tahdin aikana niin missä kohdassa ruikkaukset tapahtuvat? jakautuvat tasaisesti aikaan nähden vai heti peräperään vai miten? Hieman pihalla asiasta vieläkin. Mutta mikäli kaikki suuttimet ruikkii yhtäaikaa niin tällöin 3 ruikausta per tahti ois hyvä vai, näin kuulin toisaalla? Mutta mitä se ruikkauksien määrän nostaminen auttaa asiassa?
Ja sytkää ohjaa mega kanssa, jakajan kautta. Tyhmiä kysymyksiä mutta asia on jäänyt vähän epäselväks.
