Page 1 of 1
starttaa ja hörähtää, mutta ei jää käyntiin, ihme PW
Posted: Sat May 20, 2006 16:09
by terokoo
Kipinä on oikeassa paikassa ja muuten kaikki silmällisesti ok.
Jos cranking rpm on esim 300-400 niin hörähtää mutta sammuu heti kun kierrokset yli tuon arvon. Jos asettaa 1000rpm niin jää käyntiinkin, eli heti kun siirrytään running-modeen, niin sammuu. Syynä se että PW:t tippuu nollaan, sen syy tuntematon.
VE-kartassa on järkeviä lukemia. Liitteenä msq ja logi starttauksista. Logeissa ihmetyttää tuon PW2 ja duty2 käyttäytyminen, Gve2 on jostain syystä koko ajan 50, vaikka kakkosbankin suuttimien pitäis seurata ykköskarttaa. Samoin duty2:ssa on aika villejä lukuja.
Msq:sta voi tarkastella että suuttimilla on Alternating moodi päällä, ja 2 ruiskautusta. Fuel table selectionissa on bank2:ssa kartta 1.
Keksiikö joku mikä nappi on väärässä asennossa, ite olen aika kauan noita tuijotellut. Fw versiona 29q2.
lokitiedosto
msq
Posted: Sat May 20, 2006 19:10
by teg
Täysin vastaava tapaus oli tuolla IRCin puolella ja silloinkin kerroin jo ratkaisun:
Laita PWM Time Threshold 25.4 ms. Virranrajoitus ei ole käytössä crankingissä, joten silloin virta kulkee, mutta kun siirrytään cranking rpm:n yli niin virta katkeaa. Olihan sulla korkeaimpedanssiset suuttimet?
Posted: Sat May 20, 2006 19:20
by ArttuH
No, vilkaisin vain pikaisesti noita asetuksia ja silmään pisti pari juttua:
-VE-taulukko. Mistä nuo arvot on otettu siihen ja pitäisikö niiden olla oikeaa suuruusluokka? Lukemat olivat mielestäni aika pienen puoleisia, tuolla tyhjäkäyntialueella alle 10. Näillä arvoilla tulee aika olemattomia ruiskutusaikoja.
-Warmup enrichments. Tuossa taulukossa 100 tarkoittaa ei yhtään rikastusta ja sinulla näytti olevan reilusti pienempiä lukemia. En ole ihan varma mitä tästä seuraa käytännössä, onko tuloksena normaalia vähemmän bensaa vai jotain muuta.
-Afterstart enrichment. Täälläkin oli aika pienen oloisia arvoja. Itse olen käyttänyt 20-40% arvoja 10-40°C alueella.
Näistä kaikista seuraa se, että bensan määrä tippuu rajusti koneen siirtyessä startista käyntitilaan.
Posted: Sun May 21, 2006 12:53
by terokoo
Joo tuolla on saattanut olla aika ihmeellisiäkin asetuksia, kun olen koittanut muutella sitä sun tätä nähdäkseni mitä vaikuttaa.
VE-taulukkoa olen muutellut ylös ja alas ilman vaikutusta.
Toi warmup on varmaankin ollut koko ajan yhtä perseellään, koitetaan sitä.
Kokeillaan myös tuota PWM ajan muutosta.
On korkeaimpedanssiset suuttimet kyllä.
Posted: Sun May 21, 2006 18:14
by terokoo
No nyt lähti käyntiin, käykin ihan kohtuullisesti. Seuraava ongelma ilmeni samantien.
Aiemmin startatessa oli ennakko ihan kiinteästi se mihin oli asetettu, mutta nyt tyhjäkäynnillä heittelee kymmeniä asteita suuntaan ja toiseen. Käyntikään ei ole tietenkään kovin tasaista.
Onko ideoita mistä alan etsimään?
Kierrosluku näkyy koko ajan ihan järkevänä mittarissa ja logeissa.
Posted: Sun May 21, 2006 19:21
by teg
Ja mikähän sytytysjärjestelmä?
Posted: Mon May 22, 2006 7:36
by terokoo
Hukkakipinäpuola jossa pääteaste samassa, 60-2 triggeri, induktiivinen anturi. Kyseessähän on siis VW:n orkkisosat.
Lueskelin MSefiltä että jollain oli kummia ongelmia jonkun vanhemman vw:n orkkisanturin kanssa.
Koska kierroslukutieto ainakin näennäisesti näyttäs oikealta, eikä mitään piikkejä tule, niin silloinhan puuttuvat hampaat löydetään aina.?
Olisko syynä sitten että aina välillä jää joku hammas laskematta?
Posted: Mon May 22, 2006 12:24
by teg
En ole varma, mutta on sellainen tuntuma että puuttuvan detektointi ei ole tekemisissä rpm-laskennan kanssa.
Posted: Mon May 22, 2006 13:59
by terokoo
Hmm, ahaa.
Kokeilen vielä kääntää anturin johdot ristiin.
Posted: Mon May 22, 2006 14:31
by teg
Onko anturin etäisyys ok? Millainen sytkäkartta sulla on? Kato sytkän kulmaa megatunesta, että miten se heittelee...
Posted: Mon May 22, 2006 15:15
by terokoo
Etäisyyttä en ole mitannut, vakioanturi vakiopaikalla vakiotriggerillä. Skoopilla katottuna käppyrää tulee ihan ok, mutta toi kyseinen digitaaliskooppi on turhan hidas tarkempaan syyniin.
Ennakkona on fixed 10 astetta, sitä näyttää megatunekin.
Jos laitan käyttämään ennakkokarttaa, niin silloin pyörii mt:ssä kartan mukaan 15 ja 19 asteen välillä (kartta kaivettu orkkis-motronikista), tosielämässä ihan muualla. Tai no sanotaanko että 50% ajasta se on kohdallaan.
Posted: Mon May 22, 2006 17:51
by teg
Sulla on ilmeisesti VR-anturi? Millä muunnat sen pulsseiksi? Onko sulla v3 pcb?
Kerro vähän enemmän setupistasi.
Posted: Mon May 22, 2006 18:20
by terokoo
VR-anturi kyllä. Turtanan lauta (lienee 2.2 muunneltuna?), 1815-piiri on. Sen ja prossun välissä on vielä opto U6, näin ohjeiden mukaan kytketty.
MSefillä joku ehdotti vr-anturin piuhojen vaihtamista ristiin, sillä ei ollut vaikutusta. Kokeilin time-based moodiakin, ei vaikutusta (kuten ei kai pitäisikään).
Eikös alkuperäisessä MS:ä ollut triggaus nousevalla reunalla? Jos tarkistaisi vielä senkin että signaali tulee ns oikeinpäin (sehän tuossa käännetään jossain vaiheessa). Mutta eikai sekään ihan tuommosta tekisi..?
Se ero tuossa triggeripyörässä on ns. perinteisiin, että tuossa ei ole hampaita, vaan reikiä.
Posted: Mon May 22, 2006 19:26
by teg
terokoo wrote:
Se ero tuossa triggeripyörässä on ns. perinteisiin, että tuossa ei ole hampaita, vaan reikiä.
Eli periaattessa invertoitu...
Onhan sulla viimeisin extra-koodi?
Ps. Mitä enemmän kerrot siitä setupistasi, niin sen helpompi on auttaa, eikä tarvitse kaikkea kysyä erikseen...
Posted: Tue May 23, 2006 10:27
by terokoo
Fw versiona 29q2.
Kokeilin myös 29q:ta, mutta kehottivat vaihtamaan oitis q2:een.
Posted: Tue May 23, 2006 13:06
by MrFairlane
terokoo wrote:Fw versiona 29q2.
Kokeilin myös 29q:ta, mutta kehottivat vaihtamaan oitis q2:een.
Onko tuosta 29q haittaa, jos on omat Easythermillä tehdyt mat- ja air-filut?
Riidmiin mukaan ei muuta eroa ole 29q:lla ja 29q2:lla, kuin nuo filut.
Posted: Tue May 23, 2006 13:23
by terokoo
Näinpä tais olla.