Page 1 of 1
Asetukset ensimmäiseen yritykseen
Posted: Sat Apr 02, 2005 11:14
by Rape
Voisiko joku laittaa screenshotin noista asetuksista, joilla sais koneen käyntiin, en keksinyt kaikkiin ruutuihin "sopivia" lukuja.
Ne näyttää nyt tältä:

Posted: Sat Apr 02, 2005 13:04
by Ykä
kannattais laittaa tíedot mihin koneeseen tuo on kytketty konee koko suuttimin koko ja moniko sylinterinen peli niin vois saadakki jonkun laista apua

Posted: Sat Apr 02, 2005 14:38
by jmp2002
eikö jossakin kruutassa ole säätö nappi että kun starttaa ja sitä painaa se saa semmoiset säädöt kohdalleen, että lähtee käyntiin.. Olen jossakin foorumissa semmoisesta lukenut mutta en muista missä...
Posted: Sat Apr 02, 2005 17:49
by Rape
Niin, siis noi nollilla olevat lähinnä on sellasia tietoja mitkä pitäis saada ja Injector characteristics. Eli kuten kuvasta näkyy, 4-pyttynen

, tarkemmin volkkarin vakio 1.6Gti:n mosa. Required fuel pitäis olla kohdillaan., suuttimet 245cc.
Re: Asetukset ensimmäiseen yritykseen
Posted: Sun Apr 03, 2005 12:32
by TVH
Rape wrote:Voisiko joku laittaa screenshotin noista asetuksista, joilla sais koneen käyntiin, en keksinyt kaikkiin ruutuihin "sopivia" lukuja.
Ne näyttää nyt tältä:

enrichments kohtaan priming pulse 3, cranking -40 10, cranking 77 3 niin lähtee tulille. Säätämiseen on hyvät ohjeet megamanualissa.
Posted: Sun Apr 03, 2005 15:35
by Rape
Megamanuaalia on tullu kyl lueskeltua, mut mites toi megatunen engine speed...se ei näytä kierroksia startatessa. Kun virrat laittaa päälle, se näyttää 1400rpm, b.pumpun sammuessa se mittari laskee takas nollille. Auton oma mittari nytkyttää startatessa normaalisti.
Posted: Sun Apr 03, 2005 15:48
by JTbo
Rape wrote:Megamanuaalia on tullu kyl lueskeltua, mut mites toi megatunen engine speed...se ei näytä kierroksia startatessa. Kun virrat laittaa päälle, se näyttää 1400rpm, b.pumpun sammuessa se mittari laskee takas nollille. Auton oma mittari nytkyttää startatessa normaalisti.
Itselläni ei bensapumppu vaikuta kierroksiin megatunessa, startatessa näyttää sen 200-300 ja sitten näyttää ihan normaalisti.
Maallikon veikkaus: Voisi olla jotain häikkää johdotuksissa?
Oman kiekkasingaalin otin kiekkamittarin johdosta ja se ilmeisesti toimii, kun jotenkin lähti käyntiin. Kiekkajohto irti ja ei edes lupaa, eikä megatunessakaan näy mitään.
Tuleehan virta megalle myös silloin, kun startti pyörittää? Joillain on ollut kiinni sellaisessa virrassa, että starttausasennossa ei tulekkaan virtoja.
Toinen voisi olla tuo kiekkasingaali.
Tein itse johdonpätkän minkä saan tökättyä db37-liittimeen, toki liitin pitää irroittaa megasta ensin, sitten vaan mittaamaan, että db37:n kiekkasingaali reikään johto kiinni ja mitataan vastus sieltä päästä, mihin ko. johdon pitäisi mennä (esim puolan -). Hankalasti selitetty, mutta toivottasti selvitti jotain.
Posted: Sun Apr 03, 2005 15:52
by Rape
No tarvii mennä mittailemaan, jos vaikka löytyis jotain.
Posted: Sun Apr 03, 2005 16:08
by TVH
Rape wrote:Megamanuaalia on tullu kyl lueskeltua, mut mites toi megatunen engine speed...se ei näytä kierroksia startatessa. Kun virrat laittaa päälle, se näyttää 1400rpm, b.pumpun sammuessa se mittari laskee takas nollille. Auton oma mittari nytkyttää startatessa normaalisti.
Puolan miinuksestako on kierrosluku otettu megalle?
Posted: Sun Apr 03, 2005 20:26
by Rape
No nyt selkis, 25-napa ei ollut maissa

. Nyt käy...kahdella
Toinen suutinpari tuntuis olevan pois pelistä, ei ollut vaikutusta käyntiin, vaikka otti niiden sulakkeen pois. Boksilta kun mittasi koneen käydessä, toiselle parille antoi n.1V ja toiselle 0,5??
Posted: Mon Apr 04, 2005 10:41
by Masi_K
MS pätkii suuttimen miinus puolta. Suuttimille pitäis tulla suoraan 12V jos siis suuri ohmiset suuttimet.
Posted: Mon Apr 04, 2005 14:09
by JesseT
Posted: Mon Apr 04, 2005 16:01
by Rape
No nyt se käy, oli huono juotos toisen suutinparin vastuksessa. Nyt vaan pitäis opetella säätämään
