Page 1 of 1
12-1 triggeripyörä
Posted: Thu May 11, 2006 13:05
by markosa
Pitäis alkaa tekemään jakajalta muutos suorasytkylle,
kyseessä suora 6-kone.
12-1 hammastus jyrsitään kampuran päässä olevaan pyörään
(tällä hetkellä kolme tappia), piirtelin mallin kuinka hampaat ajattelin tehdä.
Onko nämä mallit oikein ?? Jälkimmäinen on todennäköisesti se mikä
menee toteutukseen.
Vaihtoehto 1. hall-anturi ykk-merkin kohdalla.
Vaihtoehto 2. Hall eri kohdassa

Posted: Thu May 11, 2006 17:23
by Masi_K
Anturihan ei saa olla YKK kohdassa vaan olikosenyt vähintään 10 ja enintään X -astetta EYKK

Posted: Thu May 11, 2006 19:31
by risu
Noissa esimerkeissähän se anturi näkee tilanteen 60 astetta EYKK. Siis se anturihan voi olla YKK:n suhteen ihan missä vaan kunhan anturi ja ratas on keskenään oikein YKK:n nähden
En oo tollasta konffannu mutta ainaki extran dokumenteissä on vastaava tehty näin:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... decode.jpg
Eli ekan hampaan jälkeen 60 astetta ennen YKK:ta. Eli about just noin ku oot piirtäny ja varmaan tuolta oot tutkinutki. Näyttää ihan hyvältä ainakin täältäpäin katottuna?
-K-
Posted: Sun May 14, 2006 10:01
by Masi_K
Ei vaan tajua ollenkaan

Posted: Sun May 14, 2006 19:02
by Supa^
Itteäkin hämäs aikasemmin. Rupesin miettii mis se anturi pitää olla. Mut eihän sil oo mitää välii kun ratas kuitenki pyörii? eihän sillon anturin paikalla ole väliä

Posted: Sun May 14, 2006 23:13
by Wesq
Ei vaan tajua ollenkaan
Eli näin:
kunhan anturi ja ratas on keskenään oikein YKK:n nähden
Ei anturin paikalla ole väliä kunhan on rattaan kehällä.
Anturin voi laittaa mihin sopii ja kääntää sitten rataan oikeaan asentoon.
Posted: Mon May 15, 2006 18:37
by Masi_K
Juuuu juu. Mut mites toi 60 astetta sitten määräytyy

Posted: Mon May 15, 2006 19:48
by markosa
Ensimmäinen hammas/tappi tulee olla anturin kohdalla 60 astetta ennen yläkuolokohtaa. Miten sitä vois tarkemmin sanoa.
Kato noita kuvia.
Laita YKK kohdalle, pyöritä 60 astetta vastakkaiseen suuntaan mitä moottorin pyörintäsuunta on, laita anturi ja 1 hammas vastakkain mihin kohtaan haluat, se on siinä.
Posted: Mon May 15, 2006 21:51
by Masi_K
markosa wrote:E
Laita YKK kohdalle, pyöritä 60 astetta vastakkaiseen suuntaan mitä moottorin pyörintäsuunta on, laita anturi ja 1 hammas vastakkain mihin kohtaan haluat, se on siinä.
Ite sanoit sen tarkemmin

Nyt hehkuu jo lamppu. Vois sanoo et syttykin.
Posted: Mon May 15, 2006 21:54
by risu
Toi mun anturi voi olla suhteessa YKK:hon nähden missä vain saatto olla vähän sekava ja olihan se vähän virheellisesti muotoiltukin. Eiköhän tää oo jo selkiö mutta sitä lähinnä tolla tarkoitin, että se YKK on koneessa samassa paikkaa oli se hammaskehä pultattu mihin tahansa asentoon. Anturi pitää vaan sijoittaa sen hammaskehän suhteen niin että se näkee tilanteen oikein.