Page 1 of 1
Lambda jaettuun putkeen
Posted: Mon May 08, 2006 21:45
by veijavi
Mitenkäs kannattais lambda asentaa citroen bx:n putkeen, putki on alku osasta jaettu keskeltä kahtia?
Voinko laittaa lambdan vain toiseen puolikkaaseen vai laitanko myöhempään osaan jossa putki ei enään ole jaettu?
Posted: Wed May 10, 2006 23:44
by volvoman
Ittellä volvon 2,5L 16v pannussa lambda pakosarjassa (Bosch LSU 4.2 + Innovat LC-1), ja ottaa pakokaasut vain 2. ja 3. syl pakokanavista, ja hyvin vaikuttais toimivan.
Posted: Thu May 11, 2006 13:08
by risu
Toimiihan se vaikka ottais yheltä pytyltä, mutta silloin se ei mittaa koko koneen arvoja vaan yhen pytyn. Jos vaikka muihin suuttimiin tulee häikkää / joku pytty käy rikkaammalla /laihemmalla, niin tuollasilla asennuksilla ei voida varmistua että saatu seossuhde on voimassa koko koneelle.
Posted: Thu May 11, 2006 14:02
by veijavi
Elikkä varminta ois siis laittaa lambda avoimeen putkeen mihin tulee kaikkien sylinterien kaasut.
Kuinka kauas sen voi laittaa pakosarjasta? Anturi on lämmitetty, joten lämmön ei pitäisi olla ongelma. Tuleeko jotain muita ongelmia etäisyyden kasvaessa?
Posted: Thu May 11, 2006 18:30
by c16v
kyllä tuo mulla ainakin bx toimii siellä missä putket yhtyy. (lämmitettävä anturi)
Sen anturin saa kyllä sinne lähemmäksikin kun poraa siihen välilevyn kohdalle reijän johon laittaa anturin.(hankalaa mutta onnistuu)
Posted: Thu May 11, 2006 19:44
by risu
Eiköhän se lambada toimi kauempanakin kunhan ei oo niin lähellä ulostuloa, että vapaa ulkoilma pääsee vaikuttamaan tuloksiin tyhjäkäynnillä, ts kun pakopaine ei työnnä niin jatkuvalla syötöllä pakokaasua putkesta? Muutoinhan toi on suljettu tila eikä ne kaasut välistä karkaa minnekkään.
Posted: Sun May 14, 2006 9:54
by Masi_K
740 volsussa lambda on melkein keskellä autoa. Apparin perseen kohdalla. Hyvin toimii.