Page 1 of 1

Volvo C303 Edis-6 & MegaSquirt

Posted: Wed Apr 26, 2006 7:49
by Kooee
Koeajelut on ajeltu ja nyt jopa toimii.

Tällä hetkellä käytössä on vain sytkän ohjaus, ruisku tulee myöhemmin.

Alussa oli käytössä 029k koodi mutta kaikenlaiset sekoilut, ennakoiden pomppiminen ja muu toimimattomuus innosti vaihtamaan vanhempaan koodiin 024s13. Nyt ennakot on sitä mitä on kartassa ja muutenkin vakaat.

Tosin tässä koodissa ei taida olla kierroslukumittarin kytkentää, joten pitää varmaankin kokeilla jotain uudenpaa jossain välissä.

Miksi sitten Edis-6 ja MegaSquirt?
Vuosi sitten asensin UAZiin Megan ja sehän toimi todella hienosti.

Nykyinen Volvo on ruotsin armeijan entinen radioauto ja siinä oli aika erikoiset sytkä osat. Niiden hankkiminen olisi ollut tuskien takana ja kärjellinen sytkä ei todellakaan ole herkku.

Asentaminen ei ollut ihan niin helppoa kuin "tavalliseen" autoon, nimittäin military mallissa on 24v sähköt, joten jännitteen alennin oli pakollinen hankinta. Lisäksi laiton 12v piiriin moottoripyörän akun (9Ah) tasaamaan mahdollisia jännitepiikkejä.

Seuraavaksi pitää saada ennakot kohdilleen.

Kaasarit (2 kpl stromberg) olisi tarkoitus muuttaa "läppärungoiksi", eli sitten saisi 2 piste ruiskun.

Jatkoa seuraa...

Posted: Fri Jun 16, 2006 14:22
by nyypakki
Samanmoinen (C304) täältä pohjoisempaa kuulee mielellään lisäkokemuksia... Toistaiseksi ollaan vielä Strömbergien ja kärkisytkän varassa mutta vaihto on vain ajan kysymys - lähestymistapana kuitenkin B30E imusarja johon modataan paikat suuttimille.

Re: Volvo C303 Edis-6 & MegaSquirt

Posted: Mon Nov 06, 2006 18:28
by 142R
Kooee wrote:Koeajelut on ajeltu ja nyt jopa toimii.


Kaasarit (2 kpl stromberg) olisi tarkoitus muuttaa "läppärungoiksi", eli sitten saisi 2 piste ruiskun.

Jatkoa seuraa...
Btw jenkkilän maalta saa suoraan römpän paikalle tulevia läppärunkoja, joissa on ruiskusuuttimen paikka. Tämä sillä jos ei itse jaksa alkaa väkästelemeään moisia...

Posted: Tue Nov 07, 2006 9:27
by Kooee
No joo... Jälleen kerran alkoi homma karkaamaan käsistä. Pajalla odottelee ruiskun kansi ja pieni ahdin. :)
Palotiloista pitää kaivaa tavaraa pois että saa puristuksia alemmaksi, laipat ovat tulossa, imusarjan palikat on vielä kaupassa.
Vesiruisku vasta suunnitteilla.

Paljon on vielä työtä edessä, ennen kuin suhisee :)