Page 1 of 1

Asennettaessa kahta bensiini pumppua?

Posted: Wed Apr 19, 2006 18:54
by Tapsa84
Pystyykö vetämään kummallekkin bensiinipumpulle virran samalta releeltä?
Vai onko vaarana ylikuormitus?

Posted: Wed Apr 19, 2006 18:55
by Masi_K
Pitäs teoriassa kestää kyllä. Rele lämpenee varmasti.

Posted: Wed Apr 19, 2006 18:57
by Tapsa84
Sehän tuli äkkiä... :D

Niin no, selviäähän se sitten käytännössä. Tarviiko muuten siihen laittaa sitä paineenvaraajaa? Saisi nimitäin sitten kummatkin pumput nätisti vierekkäin auton alle.

Posted: Wed Apr 19, 2006 18:58
by Masi_K
Toimii ilmankin, kunhan nostaa paineet eka pyörittämällä pumpu(ja) esivedolla.

Posted: Wed Apr 19, 2006 18:58
by olafu
Riippuu releestä. Releessä lukee se maksimivirta mitä se on suunniteltu kestämään. Yleensä jotain 30-40A, eniten se rele lämpenee sen kelan ansiosta, jonka se tekee tietysti ilman kuormaakin.

Posted: Wed Apr 19, 2006 19:01
by Tapsa84
Joo kiitoksia vastauksista.

Eiköhän näillä eväillä pääse taas vähän etiäpäin.

Posted: Wed Apr 19, 2006 19:45
by MrFairlane
Itse pistin 70A(Wurth) releet päävirralle, Flektille ja Bensapumpulle.
Jalkoja joutui vähän veistelemään, jotta sopi normaali relekantaan

Posted: Wed Apr 19, 2006 19:53
by jka
MrFairlane wrote:Itse pistin 70A(Wurth) releet päävirralle, Flektille ja Bensapumpulle.
Jalkoja joutui vähän veistelemään, jotta sopi normaali relekantaan
Kestää varmasti, tuli vaan mieheen, että siinä on ehkä syynsä miksi niissä on suuremmat "jalat". Suuremmat virrat haluaisivat varmaankin myös enemään kontaktipintaa?

Posted: Wed Apr 19, 2006 20:44
by MrFairlane
jka wrote:
MrFairlane wrote:Itse pistin 70A(Wurth) releet päävirralle, Flektille ja Bensapumpulle.
Jalkoja joutui vähän veistelemään, jotta sopi normaali relekantaan
Kestää varmasti, tuli vaan mieheen, että siinä on ehkä syynsä miksi niissä on suuremmat "jalat". Suuremmat virrat haluaisivat varmaankin myös enemään kontaktipintaa?
Lähinnä isompien kärkien takia noi halusin.
Kun releet tahtovat hajota sieltä ensimmäisenä.
Varsinkin kelakuorman kanssa.