Page 1 of 1
Trigger wheel
Posted: Thu Mar 24, 2005 8:27
by romppa
Kuinka tarkka tuo EDIS-boxi on hampaiden muodolle/koolle?
Tuli vaan mieleen, jos tekis itse rälläkällä ja viilalla sopivat.
Eli onko niiden hampaiden muodolla niin suurta merkitystä, kunhan tasaisin välein tulee 35 ja sitten yksi puuttuu?
Tarkoitan, että käsipelillä sitä on aika vaikea saada ihan millilleen tehtyä.
Eli onko haittaa, jos joku hammas on millin lyhyempi, ja joku taas pitempi, siis pyörimissuunnassa.
Aluksi vois sorvarilla pyöräyttää sopivan kiekon, johon sitten itse tekis hampaat, eli kiekko ois ainakin pyöreä.
Siksi vaan, kun tahtoo nuo kiekot käydä vähiin, ja kun paikalliselta Ford-myyjältä kysyin, niin hinta oli luokkaa 55 euroa, joten ei kiitos.
PS. Niillä taitaa olla ihan omat hinnat, kun ennen joulua tilasin, niin hinta oli 16 euroa, tammikuussa,
kun liike muutti uusiin tiloihin, niin hinta olikin 55 euroa, eikä sitä edes ollut vielä tullut. Joten pitäkööt kiekkonsa.
Posted: Thu Mar 24, 2005 9:15
by romppa
Niin tai mites ois, jos ostas mopon 36 hampaisen takalätkän, ja poistaa yhden hampaan? Olis ainakin hampaat kohdillaan.

Posted: Thu Mar 24, 2005 11:01
by petteriu
Omaa kokemusta tästä sovelluksesta ei ole mutta valistunut arvaus on, että varmempi vaihtoehto on lähteä liikkeelle ketjupyörästä. Ongelmaksi saattaa muodostua 36-hampaisen ketjupyörän löytäminen, kun ne yleensä pyritään tekemään alkuluvullisilla hammasluvuilla (esim. 37 hammasta).
Petteri
Posted: Thu Mar 24, 2005 11:35
by romppa
Kyllä niitä ainakin moposportissa näytti olevan aika moneenkin mopoon.
www.moposport.fi
Posted: Thu Mar 24, 2005 14:36
by heka
mutta kuinka ton mopon rattaan kanssa ku siinä ne hampaat on n2-3mm leveitä

Posted: Fri Mar 25, 2005 11:22
by RS2600
Mulla on sellanen mielikuva et jossai fordissa toi on sellanen peltilätkä joka ei ees paljoo maksa.
En nyt tosiaan muista missä olen kuullu vai oonko nähny unta mutta kannattaa varmaan tutkia ennen kun rupee tekeen mitään yliluonnollisen hankalaa.
Posted: Fri Mar 25, 2005 12:18
by Turtana
foordilta saa peltisen prässätyn trigeri kiekon noin 18e hintaan. (36-1)
Olikos sen hieno nimi sytytyksen ajoituslevy.
Posted: Fri Mar 25, 2005 12:25
by heka
sytytyksen ajoitus levy on hieno nimi ja hinta 20.61 odotellaan josko ens viikolla saapuis niin ja toi levy löytyy vaikkapa 93mallin rs2000 escortista

Posted: Fri Mar 25, 2005 12:33
by Kaahari
Mulla on yks tollanen peltipyörä ylimääräisenä. Juurikin RS2000 kampiakselista nyppästy. Pääsiäisen jälkeen sen voi noutaa Vantaalta vaikka sillä parilla kympillä.
Posted: Mon Mar 28, 2005 23:32
by Tuoppi
Räjähti viikonloppuna yks tommonen foordin 36-1 pyörä.

Repes pultin reiän kohdalta ja katkas laturi/vesipumppuhihnan ja rikkoi hall-anturin. Ei ilmeisesti kestä edes yli 7000 kierroksia. Liekkö omistaja voorumilla...

Posted: Tue Apr 05, 2005 0:51
by linkooja
Tuoppi wrote:Räjähti viikonloppuna yks tommonen foordin 36-1 pyörä.

Repes pultin reiän kohdalta ja katkas laturi/vesipumppuhihnan ja rikkoi hall-anturin. Ei ilmeisesti kestä edes yli 7000 kierroksia. Liekkö omistaja voorumilla...

Vaikuttais olevan...

Posted: Tue Apr 05, 2005 6:22
by Tuoppi
linkooja wrote:Tuoppi wrote:Räjähti viikonloppuna yks tommonen foordin 36-1 pyörä.

Repes pultin reiän kohdalta ja katkas laturi/vesipumppuhihnan ja rikkoi hall-anturin. Ei ilmeisesti kestä edes yli 7000 kierroksia. Liekkö omistaja voorumilla...

Vaikuttais olevan...

No niin, ei jäädä huhupuheiden asteelle!

Joko kohta linkoaa jälleen...

Posted: Tue Apr 05, 2005 8:41
by Turtana
Itsellä meinasi käydä moinen onnettomuus mutta selvisin sillä että anturivarsi vaan vääntyi ja anturi ei mennyt liuskojen joukkoon.
Jos anturi on liian lähellä pyörään voi se helposti ottaa siihen kiinni isoilla kierroksilla, varsinkin jos kiekossa on hieman heittoa.
epäilen vahvasti että kiekko olisi mihinkään itsestään räjähtänyt jotain sinne joukkoon on ollut pakko mennä.
Posted: Tue Apr 05, 2005 13:46
by linkooja
Turtana wrote:
Jos anturi on liian lähellä pyörään voi se helposti ottaa siihen kiinni isoilla kierroksilla, varsinkin jos kiekossa on hieman heittoa.
jotain sinne joukkoon on ollut pakko mennä.
Heittoa oli vajaa kymppi, tarkistettu rakotulkilla.
Ja anturi oli 1mm päässä.
Sitäkin mietittiin avoinaisen rakenteen vuoksi, mut tultiin ed mainittuun johtopäätökseen, rakenteessa näkyy säteittäisiä säröytymiä puuttuvan hampaan kohdalla olevan pultin reiän molemmin puolin...
Posted: Tue Apr 05, 2005 16:07
by Turtana
jos väli on mitattu siten että kone on sammuksissa makaa kampura vasten laakereita jolloin väli on isompi, tämä kannattaa ottaa huomioon anturia asentaessa.
Posted: Tue Apr 05, 2005 16:34
by linkooja
Eipäe maha uusilla lakruilla palajon lotista ja anturi on suoraan sivulla klo 3:ssa.
Posted: Thu Apr 21, 2005 22:25
by linkooja
Tuoppi wrote:
Joko kohta linkoaa jälleen...

Savut otettu illalla ja huomenna tutkailemaan säätöjä lisää..
Maa on valkoinen mut eipä taida oikein kehdata ajaa..
Posted: Mon Apr 25, 2005 9:39
by Tuoppi
Meinaakko notta rapatessa roiskuu...
Minkälainen pyörä siihen nyt tuli?? Vanhalla turbolla vielä???
Posted: Mon Apr 25, 2005 14:35
by linkooja
Joo niin tekee.
Semmoinen koneistettu, kaveri jyrsi urat aika jyhkeeseen kiekkoon ja se on lämpösovitteella paikoillaan.
Vanha ahdistin vielä, sen ahtimen pakosarjan tarpeet on vielä kaupassa..