Page 1 of 1
neuvoja kaivataan
Posted: Tue Mar 28, 2006 16:24
by lagi
pyydän anteeksi etten tiedä mega squirtista kovinkaan paljoa enkä tunamisesta muutenkaan mutta kun olen projektin aloittanut projektin aion sen myös lopettaa...
joka tapauksessa tarvitesen hiemen neuvoja:
moottorini on opel cih -81 ruisku ja mega squirt partcolta vuosi sitten tilattu v2.2. turbo on ja johdotus on tehty kaavion mukaan
Eli missä nyt vika kun kaiken pitäisi olla kunnossa mutta mikään ei ole.
kipinää tulee mutta puolet tuntuu puuttuvan! ohjaako mega squirt sytytystä? tarvisenko ostaa jonkin erillisen sytytyksen ohjaus laitteen? miten saa saadettyä puolan lataus aikaa? pitääko virranjakajaan tehdä muutoksia? tarvitsenko mega squirt `n spark extraa koska mega tune 2.5:ssa han ei sytytyksen ohjausta ole!?
että näin turhat vittuilut ja avautumiset voi jättää kirjoittamatta koska veljeni on hakkeri ja tilisi on tyhjä jos näin pääsee käymään

että näin
Kiitos T:mikko
Re: neuvoja kaivataan
Posted: Tue Mar 28, 2006 20:50
by Turbiini
lagi wrote:kipinää tulee mutta puolet tuntuu puuttuvan! ohjaako mega squirt sytytystä?
Sinunhan se pitäisi tietää ohjaako mega sytkääjos kerran olet sen kytkeny.
tarvisenko ostaa jonkin erillisen sytytyksen ohjaus laitteen? miten saa saadettyä puolan lataus aikaa? pitääko virranjakajaan tehdä muutoksia? tarvitsenko mega squirt `n spark extraa koska mega tune 2.5:ssa han ei sytytyksen ohjausta ole!?
Jos sytkänohjauksen haluat, niin siten joudut luultavasti ostamaan sytkälle jonkin moisen pääteasteen, lisäksi jakajan ennakkosäätimet pitää lukita ja pistää extra koodi. Megatune on tietokone ohjelma jolla säädetää ruiskupoksia, extra on softa itse ruiskupoksii.
että näin turhat vittuilut ja avautumiset voi jättää kirjoittamatta koska veljeni on hakkeri ja tilisi on tyhjä jos näin pääsee käymään

että näin
Kiitos T:mikko
Sopii yrittää, nyt on jo syyllinen tiedossa jos noin pääsee käymään.
Posted: Tue Mar 28, 2006 21:51
by lagi
kiitos kiitos
juu elikkä kyllähän sielta puolalta tulee se miinus piuha sinne megalle ja sitte pitäs tosiaan laittaa se extra koodi. mut mitä tarkotit sillä pääteasteella, entä mitä tarkotit jakajan ennakko saatimillä mista ne löytyy ja miten ne tukitaan.
Posted: Tue Mar 28, 2006 22:53
by koskar
lagi wrote:juu elikkä kyllähän sielta puolalta tulee se miinus piuha sinne megalle ja sitte pitäs tosiaan laittaa se extra koodi. mut mitä tarkotit sillä pääteasteella, entä mitä tarkotit jakajan ennakko saatimillä mista ne löytyy ja miten ne tukitaan.
Eli siinä ei sytkän ohjausta taida olla, jos megalle otetaan vaan kierroslukutieto puolalta, eikä puolaa ohjata. Jakajan sisällä on mekaaniset ennakon säätimet toteutettuna painoilla, jousilla jne. Ne pitää poistaa ja lukita jakaja mekaanisesti.
Posted: Tue Mar 28, 2006 23:04
by lagi
jaa no hyvä sitte ei muuta ku virran jakajasta painot jouset ja muut roinat pois.
mut kai tarkoteuksena on kumminkin että sytytys puola viela pyörii ja jakaa kipinää?
mut millä sen sytytyksen sitte ohjaan jos ms ei sitä tee siis kun se on asennettu kumminkin just niin kun siinä kaaviossa sanotaan? eikös se kuitenki jollain pitäis...
Posted: Tue Mar 28, 2006 23:27
by Supa^
No eikös autossa ole sitten jo paikallaan sytytyksen ohjaukseen tarvittavat hilut? Jollet ohjaa megalla sytytysennakkoa, ei niitä yhdistetä sen kummemmin boksiin mitenkään. Ainoa juurikin tuo piuha puolalta jostain mega osaa lukea kierrostiedon polttoaineen ohjausta varten...
Se kaavio jonka megasquirtin sivuilta varmaan löysit on tarkotettu pelkästään polttoaineen ohjaukselle tosiaan. Extra-koodin sivuilta löytyy paljon juttua sytytyksen ohjauksesta joka vaatii hieman lisäkytkentöjä tai nykyisten muokkaamista.
Posted: Tue Mar 28, 2006 23:45
by lagi
no jaa no ei sitte mut miks se paska ei sitte lähe käyntii????
ei ku mä tosiaan luulin että kipinän pitää tulla megalta. Mulla kyllä on viela ne alkuperäset hilut siinä kiinni megan lisäks ja setti on kasassa mut käyntiin se ei vielä lähe.
käynnistämään kun rupesin ni huomasin vaan että se antaa kipinää sillee että iha ku se jättäis "puolet pois" en osaa tota paremmin selittää. ni missäköhän se vika nyt on? eikö startti puöritä konetta tarpeeks nopeesti, onkohan ehkä virran jakajassa tai puolassa vika.
outoo vaan se että toimi hyvin ennen ku purkasin???

Posted: Sat Apr 01, 2006 14:23
by Volkkarijermu
Varmaan oot tarkastanu, että Megatunessa on laitettu oikein sylinterien määrä ja kone nelitahtiseks?
Posted: Sat Apr 01, 2006 23:38
by lagi
juu no ne säädöt kyllä pitäis olla kunnossa nyt tuli kyllä pieni tauko kun otin ihan varmuuden välttämiseks kannen auki ni huomasin että nokka akseliin pitää sorvata ura ja sen huomasin kanssa että jako ei ehkä oo ollu ihan paikoillaan ku kaikkien mäntien päälle oli jostain ilmaantunu sellasia pieniä naarmuija.
ei ketään kiinostais astaa cih 1.9 koneen käytettyä kantta???? kiitos taas vinkeistä