Page 1 of 1
Käynnistys ongelmia (lupaa ilman map-letkua paremmin)
Posted: Sun Mar 19, 2006 16:30
by hedelma
Eli ongelmana on seuraava:
En saa autoa käyntiin millään ilveellä! lupaa kyllä ja käykin muutaman sek, mutta siihen se sitten jää?
Paremmin näyttäisi käynnistyvän, kun irroittaa map-letkun boxista?!
Autoa on käytetty vakioboxilla, jonka jälkeen laitoin isommat suuttimet ja megaruutan kiinni ja lisäsin intercoolerin kiertoon.
Tuntui käynnistyvän myös paremmin, kun irroitti ic:ltä tulevan putken imusarjasta.
Onko haittaa jos dumpin ohjausletku ja map-letku lähtevät samasta t-haarasta?
Vinkkejä?

Posted: Sun Mar 19, 2006 16:49
by JTbo
Saahan se tarpeeksi bensaa? Map letku irti kun saa enemmän, joten voisi olla req fuel tai jokin muu bensa asetus pielessä?
Posted: Sun Mar 19, 2006 16:54
by hedelma
JTbo wrote:Saahan se tarpeeksi bensaa? Map letku irti kun saa enemmän, joten voisi olla req fuel tai jokin muu bensa asetus pielessä?
Req_fuelit laskettu
suuttimien koon 382cc ja 500cc per pytty mukaan!
mikäs muu tota vois rajottaa?
Posted: Sun Mar 19, 2006 17:03
by Masi_K
Oliko laskun jälkeen se alempi numero lähellä 8.0 aa ?
Posted: Sun Mar 19, 2006 18:39
by hedelma
eli sain auton äskön "käymään"
kävi "tyhjäkäyntiä" kierrokset pomppi 500-800 välillä, mutta kaasuun ei reagoinut mitenkään?
Req_Fuelin alempi arvo on 8.8
Posted: Sun Mar 19, 2006 18:58
by pala
toimiiko tps ?
Posted: Sun Mar 19, 2006 20:03
by hedelma
pala wrote:toimiiko tps ?
toimii toimii
Posted: Sun Mar 19, 2006 20:23
by JTbo
Onko sinulla lambdaa ja alkaako näyttämään mitä lukemia parin minuutin huonon tyhjäkäynnin jälkeen?
Oletko datalogista katsellut mitä arvoja näyttää?
Posted: Wed Mar 22, 2006 10:59
by hedelma
nysse lähti käymään, mutta mappiarvo tyhjäkäynnillä n.60 liekkö normaalia? 270 asteinen nokka ja 8.0 puristukset koneessa.. nostoo 12mm
Posted: Wed Mar 22, 2006 12:18
by JTbo
hedelma wrote:nysse lähti käymään, mutta mappiarvo tyhjäkäynnillä n.60 liekkö normaalia? 270 asteinen nokka ja 8.0 puristukset koneessa.. nostoo 12mm
Kyllä se voi olla mahdollistakin, itsellänikin oli jotain 50-60 välissä, 10 puristukset ja samoilla arvoilla nokka, vapari koneessa.
Oliko mikä ongelmana ettei lähtenyt?
Eikun armotonta säätöä sitten seuraavaksi

Posted: Wed Mar 22, 2006 14:22
by hedelma
Ilmeisesti ongelmana oli sytkätaulukko ja tein uuden taulun, niin jakso alkaa käymään

Posted: Wed Mar 22, 2006 20:42
by hedelma
Tänään MAP-arvo oli sitten 85 kun käynnistin... eilen 65..

Posted: Wed Mar 22, 2006 21:17
by villek
hedelma wrote:Tänään MAP-arvo oli sitten 85 kun käynnistin... eilen 65..

Vuotaisko MAP-letku jostain?? tai sitten vuotaa jostai ilmaa imupuolelle..
Posted: Wed Mar 22, 2006 22:08
by Masi_K
Sytkä ennakko myös muuttaa map arvoa..
Posted: Wed Mar 22, 2006 22:12
by hedelma
Masi_K wrote:Sytkä ennakko myös muuttaa map arvoa..
no paljon sil sytkäl voi tyhjäkäynnillä saada mappia muuttumaan?

Posted: Wed Mar 05, 2008 21:34
by iTiC
nostan tän topikin ylös.. ku mulla vähä samanlaista ongelmaa mapin kans, näyttää tyhjäkäynnillä noin 80kpa. luulis jotenki et oikea arvo olis tuolla 50kpa nurkilla. eikä noilla "oikeilla" säädöillä meinaa millään kiertää 2000rpm enempää. ja noilla säädöillä auto toiminu aiemmin tosi hyvin
voiko map-letkun materiaali jotenki vaikuttaa asiaan? ton saa kumminkin sormilla painettua kasaan..