Page 1 of 3

Ruiskupumppuja biltemasta.

Posted: Sun Mar 19, 2006 10:44
by Jankos
Nyt biltema on lisännyt valikoimiinsa ruiskun bensapumppuja.

Tuommonen soveltuvuustaulukko sieltä löyty:
http://www.biltema.fi/osteri/data/taulu ... papump.pdf

hinnat on 35-49 euroa :shock:

Eli aika edullisia mielestäni, mutta voiko biltemalaatuun luottaa? Vai olisiko uusi biltemalainen parempi kuin 15 vuotias käytetty?
Itse päätyisin tuon biltemalaisen kannalle.

Posted: Sun Mar 19, 2006 21:05
by retu
Kattelin kans joku aika sitten noita samoja pumppuja ja olihan siellä joitain varteenotetavia malleja joista luulisi tuoton riittävän(M5 bmw,audi S6T/4,2) Kuinka pitkä ikäisi niin ???

Posted: Mon Mar 20, 2006 7:25
by JaniM
No eipä noi kalliita olis ostaa vaikka kahta. Ja kait noilla joku takuu on se pari vuotta ainaskin luulis.

Posted: Mon Mar 20, 2006 8:01
by Höylä
luulis niiden olevan hintaansa nähden ihan asiallisia kopioita (ainakin bosch:n malleista kopioidut :roll: ) pitääkin tilata muutama kappale jossain vaiheessa :wink:

Posted: Mon Mar 20, 2006 8:47
by j-k
Mikäs noista olisi sopiva mp-asennukseen eli pienikokoinen, hiljainen ja letkuliitäntä? :P

Posted: Sat Apr 01, 2006 11:42
by kamu
onkos kellään tietoa mitkä noista soveltuisivat tankin ulkopuolelle?
ilmeisesti ainakin opel vectran a-mallin pumppu on ulkoinen.
ja mitkähän noista olis tehokkaimpia?
itse jo ostin 52-209 mutta ulkoiseksi tuo ei sovellu kun on reikä perässä ja bensat tulis siitä pihalle.

Posted: Sun Apr 02, 2006 12:22
by mopar318
Tuota 9000:n Saabin pumppua (mallia Bosch) on käytetty ulkoisena pumppuna. Pumpun tuotosta ei tietoa.

Posted: Tue Apr 18, 2006 21:27
by Slaba
Jokos joku on hakenut tuolta pumpun? Itse tarvitsisin noin max 200hp tehoista moottoria varten polttoainepumpun. Mielellään 8mm:n lähdöillä ja tuloilla ja ulkoisena mallina. Osaisiko joku sanoa missä autossa olisi vakiona kyseiset vaatimukset täyttävä ensiasennus pumppu?

Soitin Biltemaan tänään, mutta ei ne osannu siellä sanoa mikä pumppu täyttäisi noin vaatimukset. Pitäisi tietään auton merkki ja malli.

Posted: Wed Apr 19, 2006 11:51
by cockjerry
Itse en ostaisi sitä bilteman gasopumppua, faija osti ja vuoti kuin seula! Näyttääkin ihan joltain lasinpesunesteen pumpulta..

Esim opel vectra a on noita ulkoisia pumppuja.

jos ostat niin säilytä ainakin kuitti.. 8)


MSD 2225 gasopumpun saa uutena 150egee!

Posted: Wed Apr 19, 2006 13:15
by Jankos
cockjerry wrote: MSD 2225 gasopumpun saa uutena 150egee!
Tai siis 122e => http://www.racersplace.fi/products.php? ... +form=Etsi

Posted: Wed Apr 19, 2006 13:38
by Höylä
cockjerry wrote:Itse en ostaisi sitä bilteman gasopumppua, faija osti ja vuoti kuin seula! Näyttääkin ihan joltain lasinpesunesteen pumpulta..

Esim opel vectra a on noita ulkoisia pumppuja.

jos ostat niin säilytä ainakin kuitti.. 8)


MSD 2225 gasopumpun saa uutena 150egee!
mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa :twisted:

itse päättelin, että tuo bilteman numerolla 52-203 olis se paras tehoisin näistä pumpuista. (jos niitä laittaa sen 2 kpl, jää hinta n. 100 € ja samaan tuottoon ei pääse kyllä millään muulla pumpulla edes 3 kertaisella investoinnilla :roll:)

Posted: Wed Apr 19, 2006 15:21
by cockjerry
Höylä wrote: mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa :twisted:
Mulle tietty ihan sama 8) Missäs noista bilteman pumpuista on speksejä?

Aika tehokkaaseen vehkeeseen sitten tulossa ne, jos ei toi MSD 2225 riitä.. jos kerta sen verran investoitu tehoon, niin miks säästää jossain gasopumpussa enään.. ei siinä mitään, jokainen tyylillään 8)

Mulla toi MSD on noin +100hv prätkässä, niin laatu & virrankulutus on pääasia.. 8)

Posted: Wed Apr 19, 2006 15:38
by Höylä
cockjerry wrote:
Höylä wrote: mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa :twisted:
Mulle tietty ihan sama 8) Missäs noista bilteman pumpuista on speksejä?

Aika tehokkaaseen vehkeeseen sitten tulossa ne, jos ei toi MSD 2225 riitä.. jos kerta sen verran investoitu tehoon, niin miks säästää jossain gasopumpussa enään.. ei siinä mitään, jokainen tyylillään 8)

Mulla toi MSD on noin +100hv prätkässä, niin laatu & virrankulutus on pääasia.. 8)
niin no, miksi yleensä edes lähteä rakentamaan megasquirttia, jos ei ole rahasta kiinni :shock:
mulla olisi siis tarkoitus rakentaa +500 hp:n kone tuosta mitsun V6 koneesta ja budjetti pitäis saada pidettyä alle 2500 €:ssa (kaikki kulut siis, moottorin hinta sisältyy tuohon summaan :wink: )
nyt on jo mennyt n. 220 € megasquirttiin, 500 € turboon, n. 150 € kaikkiin pientarvikkeisiin, vielä puuttuu uudet suuttimet joiden hinta n. 400 €/6 kpl ja hukkaportit ja dumpvalven ainakin joudun rakentamaan itse, jos meinaan tuos budjetissa pysyä :roll:

Posted: Wed Apr 19, 2006 16:41
by cockjerry
Höylä wrote:
niin no, miksi yleensä edes lähteä rakentamaan megasquirttia, jos ei ole rahasta kiinni :shock:
mulla olisi siis tarkoitus rakentaa +500 hp:n kone tuosta mitsun V6 koneesta ja budjetti pitäis saada pidettyä alle 2500 €:ssa (kaikki kulut siis, moottorin hinta sisältyy tuohon summaan :wink: )
nyt on jo mennyt n. 220 € megasquirttiin, 500 € turboon, n. 150 € kaikkiin pientarvikkeisiin, vielä puuttuu uudet suuttimet joiden hinta n. 400 €/6 kpl ja hukkaportit ja dumpvalven ainakin joudun rakentamaan itse, jos meinaan tuos budjetissa pysyä :roll:
njoo.. kyllähän ne saattaa olla ihan ookoo pumppuja, otti vaan vähän kupoliin! Yrittää startata, niin pumppu vuotaa kuin seula. Kiva ryömiä auton alle ja repiä pumppua irti kun gasot valuu hihasta sisään. Taisi olla joku maanantai kappale 8)

Megahan on pal parempi kuin noi kaupalliset.. parempaa ruiskuohjainta vois enään olla! Onneks en ostanut valmista, kerrankin kävi tsägä 8) Oppii kokoajan uutta, opensource ja onhan se ominaisuuksiltaan kilpailukykyinen 8)

Ei muutakun kun onnee projektiin, tollaset low budget projektit on aina hienoja kun on itseduunattua kamaa niin paljon. Nykyään kun rakentelu on tota bolt-on meininkiä.. 8)

Posted: Wed Apr 19, 2006 17:09
by Höylä
mulla meni aito bosch:n pumppu samoin rikki, eli alkoi vuotaa bensaa päädystä :x (käytetty ja aika vanha tosin)

pakkohan noissa bilteman pumpuissakin joku takuu on olla :roll: eli pitäis kyllä saada toimiva ja kunnollinen tilalle, jos noin huono säkä sen kanssa on käynyt.

Posted: Wed Apr 19, 2006 19:57
by Slaba
Höylä wrote:
cockjerry wrote:Itse en ostaisi sitä bilteman gasopumppua, faija osti ja vuoti kuin seula! Näyttääkin ihan joltain lasinpesunesteen pumpulta..

Esim opel vectra a on noita ulkoisia pumppuja.

jos ostat niin säilytä ainakin kuitti.. 8)


MSD 2225 gasopumpun saa uutena 150egee!
mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa :twisted:

itse päättelin, että tuo bilteman numerolla 52-203 olis se paras tehoisin näistä pumpuista. (jos niitä laittaa sen 2 kpl, jää hinta n. 100 € ja samaan tuottoon ei pääse kyllä millään muulla pumpulla edes 3 kertaisella investoinnilla :roll:)
Minkäslaiset liitännät tuotteessa 52-203 on?

Kyseisen pumpun pitäisi käydä ainakin Alfa Romeoon 75 1,8 T ja Saab 9000 vapariin ja turboon(kuvastosta luettu). Eli ton pumpun pitäisi olla ihan pätevä noin 200 hepan tehoihin?

Posted: Wed Apr 19, 2006 20:24
by Höylä
Slaba wrote:
Höylä wrote:
cockjerry wrote:Itse en ostaisi sitä bilteman gasopumppua, faija osti ja vuoti kuin seula! Näyttääkin ihan joltain lasinpesunesteen pumpulta..

Esim opel vectra a on noita ulkoisia pumppuja.

jos ostat niin säilytä ainakin kuitti.. 8)


MSD 2225 gasopumpun saa uutena 150egee!
mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa :twisted:

itse päättelin, että tuo bilteman numerolla 52-203 olis se paras tehoisin näistä pumpuista. (jos niitä laittaa sen 2 kpl, jää hinta n. 100 € ja samaan tuottoon ei pääse kyllä millään muulla pumpulla edes 3 kertaisella investoinnilla :roll:)
Minkäslaiset liitännät tuotteessa 52-203 on?

Kyseisen pumpun pitäisi käydä ainakin Alfa Romeoon 75 1,8 T ja Saab 9000 vapariin ja turboon(kuvastosta luettu). Eli ton pumpun pitäisi olla ihan pätevä noin 200 hepan tehoihin?
niin, se asia pitääkin vielä varmistaa biltemasta :roll:

Posted: Wed Apr 19, 2006 21:57
by Aatu
Höylä wrote:mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa
No ainakin 300hv takapyörätehoille ritti mds:n pumppu viellä ihan helposti pari litrasessa koneessa.

Posted: Wed Apr 19, 2006 22:06
by Slaba
Höylä wrote:
Slaba wrote:
Höylä wrote: mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa :twisted:

itse päättelin, että tuo bilteman numerolla 52-203 olis se paras tehoisin näistä pumpuista. (jos niitä laittaa sen 2 kpl, jää hinta n. 100 € ja samaan tuottoon ei pääse kyllä millään muulla pumpulla edes 3 kertaisella investoinnilla :roll:)
Minkäslaiset liitännät tuotteessa 52-203 on?

Kyseisen pumpun pitäisi käydä ainakin Alfa Romeoon 75 1,8 T ja Saab 9000 vapariin ja turboon(kuvastosta luettu). Eli ton pumpun pitäisi olla ihan pätevä noin 200 hepan tehoihin?
niin, se asia pitääkin vielä varmistaa biltemasta :roll:
Niin-in! Ei ne sie Biltemassa tiedä minkälaiset pa-liittimet noissa pumpuissa on ja eikä ne suostuneet edes katsomaan paketista, kun soittelin sinne. Eli tietäisikö joku, onko yllämainituissa autoissa pa-pumpun liitokset ihan normaaleilla letkunkiristimillä?

PS. Ainahan liitokset pystyy soveltamaan, mutta olisi helppoa jos kävisi suoraan :wink:

Posted: Wed Apr 19, 2006 22:31
by Höylä
sulla oli väärä asenne, kun sinne soitit :twisted:

yleensähän myyjät ei viitsi persettään hetkauttaa penkistä, jos joku asia pitäis käydä varmistamassa :roll:

Posted: Thu Apr 20, 2006 17:20
by saabaero
52-203
Imupuolella letkuliitin ja painepuolella banjo, kokoa en nyt tähän hätään muista... Ja alkuperäisenä on tankin sisällä...

Posted: Thu Apr 20, 2006 17:46
by Höylä
saabaero wrote:52-203
Imupuolella letkuliitin ja painepuolella banjo, kokoa en nyt tähän hätään muista... Ja alkuperäisenä on tankin sisällä...
tuollaiseksi sen arvelinkin, eli sen voi asentaa myös tankin ulkopuolelle letkujen väliin, eli olis juuri sellainen mitä omaan projektiini tarvitsisin.

Posted: Thu Apr 20, 2006 22:26
by joop
Tuossa on muutama kuva siitä bilteman 50-207 pumpusta eli audeihin sopivasta:

http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu1.jpg
http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu2.jpg
http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu3.jpg
http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu4.jpg

Tuossa mustassa eli imupuoli päässä on pieni reikä, ilmeisesti toimii ulkoisenakin kun sen tukkii jollain. Voin kertoa lisää kokemuksia kunhan kaveri saa testattua miten pelaa. Itsellekin tarvisin jonkun halvan pumpun, olis ihan kiva jos näkis kuvia etukäteen niin osais ostaa sopivan eli jos jollain on kuviaa niin laittakaa näkyviin.

Posted: Thu Apr 20, 2006 22:35
by Höylä
joop wrote:Tuossa on muutama kuva siitä bilteman 50-207 pumpusta eli audeihin sopivasta:

http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu1.jpg
http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu2.jpg
http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu3.jpg
http://joop.propelli.cop.fi/temp/biltema/bpumppu4.jpg

Tuossa mustassa eli imupuoli päässä on pieni reikä, ilmeisesti toimii ulkoisenakin kun sen tukkii jollain. Voin kertoa lisää kokemuksia kunhan kaveri saa testattua miten pelaa. Itsellekin tarvisin jonkun halvan pumpun, olis ihan kiva jos näkis kuvia etukäteen niin osais ostaa sopivan eli jos jollain on kuviaa niin laittakaa näkyviin.
tuki tosiaan tuo ylipaine venttiilin reikä :P

tämä taitaa olla kopioita niistä walbron tankin sisälle asennettavista pumpuista, eli tuota ei oikein voi asentaa letkujen väliin :roll: tai ainakin on tehtävä uusi "perse" tuolle pumpulle (jolloin ylipaine venttiilistä "vuotanut" polttoaine menee takaisin imun mukana pumppuun.)

ja jotenkin tuntuu, että tuolla painepuolen päädyssäkin on joku venttiili josta sitten ruiskii bensaa pitkin ja poikin.

tuo ei "ehkä" ole se oikea pumppu ulkoisiin asennuksiin :wink:

Posted: Thu Apr 20, 2006 22:54
by joop
Höylä wrote:tuki tosiaan tuo ylipaine venttiilin reikä :P

tämä taitaa olla kopioita niistä walbron tankin sisälle asennettavista pumpuista, eli tuota ei oikein voi asentaa letkujen väliin :roll: tai ainakin on tehtävä uusi "perse" tuolle pumpulle (jolloin ylipaine venttiilistä "vuotanut" polttoaine menee takaisin imun mukana pumppuun.)

ja jotenkin tuntuu, että tuolla painepuolen päädyssäkin on joku venttiili josta sitten ruiskii bensaa pitkin ja poikin.

tuo ei "ehkä" ole se oikea pumppu ulkoisiin asennuksiin :wink:
Ok, tuo kävi itsellänikin mielessä että kärsiikö sitä mennä tukkimaan. Paras tapa tehdä tuosta ulkoinen olisi siis varmaan ne irtopäädyt ja joku paksu letku koko höskän päälle ja klemmareilla kiinni. Mites jos tuon paineventtiilin tukkii niin onko siitä muuta haittaa kuin että pumppu "räjähtää" jos painepuolen tukkii? Bensanpainesäädinhän kuitenkin rajoittaa paineen sinne ~3bariin.

Posted: Fri Apr 21, 2006 4:15
by mopar318
Ostin Biltemasta tuollaisen 9000 Saabiin tarkoitetun Bosch kopion. Kysyin tiskiltä, onko niitä tullut takuu vaihtoina paljon. Myyjä katsoi koneelta, ettei ollut tullut yhtään kappaletta vaihtoon. No, puheet on puheita ja nyt vasta muutaman päivän ollut pumppu kiinni Moparin 225 kutosessa, eli kestävyydestä ei vielä voi paljoa todeta.
Noista vuotavista pumpuista: Itsellä oli käytetty tollanen Boschin pumppu, jonka tod. näköisesti hajotin banjo-liitintä kiinnitettäessä kun päätylaippa pyörähti muutaman asteen mutteria kiristettäessä. En ole vielä ehtinyt purkaa sitä, joten en vielä osaa sanoa saako sinne vaihdettua tiivisteen tms.

Posted: Fri Apr 21, 2006 7:17
by kamu
tässä muutama kuva ostamastani bilteman pumpusta 52-202 joka sopii ulkopuolelle.
http://kuvablogi.com/nayta/1/51726
http://kuvablogi.com/nayta/1/51725
http://kuvablogi.com/nayta/1/51724

imupuolen liitin on 12mm ja lähtö on 16x1,5mm.

Posted: Fri Apr 21, 2006 19:52
by Höylä
kamu wrote:tässä muutama kuva ostamastani bilteman pumpusta 52-202 joka sopii ulkopuolelle.
http://kuvablogi.com/nayta/1/51726
http://kuvablogi.com/nayta/1/51725
http://kuvablogi.com/nayta/1/51724

imupuolen liitin on 12mm ja lähtö on 16x1,5mm.
ihan terveen näköinen pumppu :)

Posted: Mon Apr 24, 2006 7:19
by tanari
kamu wrote:tässä muutama kuva ostamastani bilteman pumpusta 52-202 joka sopii ulkopuolelle.
http://kuvablogi.com/nayta/1/51726
http://kuvablogi.com/nayta/1/51725
http://kuvablogi.com/nayta/1/51724

imupuolen liitin on 12mm ja lähtö on 16x1,5mm.
toi on turbo volvon pumppu varmaankin, itse ostin myös tuollaisen ja tuntuis ainakin jotenkin toimivan jakso nostaa aika kovankin paineen.. :lol:

Posted: Tue May 02, 2006 22:24
by inertiaali
Oliko tietoa kellään, mitkä muut noista malleista ovat ulkoisia b-pumppuja? 52-202 malli näyttäisi olevan loppu tällä erää.