Tarina jatkuu, kierrosluku sekoaa yli 5000rpm
Posted: Fri Mar 17, 2006 15:35
Elikkäs, vähän taustoja vaikka näin aluksi.
Wheel decoderin lm-piiri lukee singaalin VR-anturilta ja sylkee sen megasquirtille, megasquirt antaa kipinöintiohjeita Bosch -139 loppuiselle kivelle, joka sitten vahvistaa kipinän.
Pyöränä on Renix systeemissä käytetty 44-2-2, eli 40 reikää 44:n patternilla, 180 asteen välein kaksi tasaista kohtaa joista uupuu tuo kaksi reikää kummastakin. Tasainen kohta 90-astetta eykk.
Tätä käytetään siten että puoli kierrosta on koko kierros, eli 22-2 pyöränä, pitää vain jakaa kierroksien määrä kahdella, tuplamäärä sylintereitä esimerkiksi? Ei toistaiseksi kovin tärkeää, kunhan muut asiat saa alta pois, niin sitten keskittyy tuohon.
Starttimoottori pyörittää konetta noin 100-300 kiekan välillä, tämän tarkastin ennen kuin aloin sytkää tekemään.
Sitten vähän kysymyksiin.
Datalogissa on kaksi noita rpm lukuja, toinen on kovin suuri jopa 17000 rpm, toinen 0-200 välillä. Startatessa auton kiekkamittari hyppeli jotain 1500-2500 väliä, välillä pudoten nollille, kiekkamittarin singaali tulee puolan miinuksesta. Megatune näytti 400 ja alle.
Tälläiset asetukset olen laittanut:
Spark settings:
Trigger angle 57
Muut defaulttia
Wheel decoder:
Wheel decoder base teeth 22
Missing teeth -2
Trig pos A 2
Trig return pos A 9
Muut 0
Muita tietoja jota olen laskenut ja käyttänyt
360/44 = 8,18 astetta per kolo
0 astetta eli YKK on kolo 11
Koska käytän puolikasta pyörää koko pyöränä, niin ehkä pitäisi laskea kulmat 22 kolon mukaan, tosin en ole keksinyt miten sen tuolla tavoin voi saada pelaamaan.
Pyöreät esineet hämmentävät muutenkin, pitäisi yrittää vielä hahmottaa koloja
Bensanohjauksesta nyt ei tarvitse isommin välittää, simultaneous ja 1 squirt tekeekin 2 squirt ja bensan määrä pitää puolittaa, tuskin muuta aiheuttaa.
Sytkäpuolella olen täysin märkäkorva, tiedän vain että 44 kolon aikana pitäisi saada 2 kipinää noin 11. kolon kohdalla, jelppiä tarvittaisiin
Wheel decoderin lm-piiri lukee singaalin VR-anturilta ja sylkee sen megasquirtille, megasquirt antaa kipinöintiohjeita Bosch -139 loppuiselle kivelle, joka sitten vahvistaa kipinän.
Pyöränä on Renix systeemissä käytetty 44-2-2, eli 40 reikää 44:n patternilla, 180 asteen välein kaksi tasaista kohtaa joista uupuu tuo kaksi reikää kummastakin. Tasainen kohta 90-astetta eykk.
Tätä käytetään siten että puoli kierrosta on koko kierros, eli 22-2 pyöränä, pitää vain jakaa kierroksien määrä kahdella, tuplamäärä sylintereitä esimerkiksi? Ei toistaiseksi kovin tärkeää, kunhan muut asiat saa alta pois, niin sitten keskittyy tuohon.
Starttimoottori pyörittää konetta noin 100-300 kiekan välillä, tämän tarkastin ennen kuin aloin sytkää tekemään.
Sitten vähän kysymyksiin.
Datalogissa on kaksi noita rpm lukuja, toinen on kovin suuri jopa 17000 rpm, toinen 0-200 välillä. Startatessa auton kiekkamittari hyppeli jotain 1500-2500 väliä, välillä pudoten nollille, kiekkamittarin singaali tulee puolan miinuksesta. Megatune näytti 400 ja alle.
Tälläiset asetukset olen laittanut:
Spark settings:
Trigger angle 57
Muut defaulttia
Wheel decoder:
Wheel decoder base teeth 22
Missing teeth -2
Trig pos A 2
Trig return pos A 9
Muut 0
Muita tietoja jota olen laskenut ja käyttänyt
360/44 = 8,18 astetta per kolo
0 astetta eli YKK on kolo 11
Koska käytän puolikasta pyörää koko pyöränä, niin ehkä pitäisi laskea kulmat 22 kolon mukaan, tosin en ole keksinyt miten sen tuolla tavoin voi saada pelaamaan.
Pyöreät esineet hämmentävät muutenkin, pitäisi yrittää vielä hahmottaa koloja

Bensanohjauksesta nyt ei tarvitse isommin välittää, simultaneous ja 1 squirt tekeekin 2 squirt ja bensan määrä pitää puolittaa, tuskin muuta aiheuttaa.
Sytkäpuolella olen täysin märkäkorva, tiedän vain että 44 kolon aikana pitäisi saada 2 kipinää noin 11. kolon kohdalla, jelppiä tarvittaisiin
