Page 1 of 1
Mega kärähti, missä vika
Posted: Tue Feb 14, 2006 18:21
by semmosia
Asensin megan, ja ajelin noin kolme tankkia auto on toiminu kuin unelma ja nyt kun lähdin töihin kiireellä ja annoin tallaa heti oikein olantakaa autolle niin 300m pääsin ja auto sammui , ja kun avasin poksin niin q1 d22, d23 ja r32 olivat palaneet diodit oikeen kunnolla ja tipistä oli eriste holkki alkanut sulaa

?? Suuttimet ovat 2,5ohmiset ja ilman etuvastuksia pwm päällä, suuttimet eivät lämmenneet ajossa juuri ollenkaan edes kovemmassa menossa. oliskos kuitenkin tarvinnut etuvastukset?? vai mistä palaminen mahtoi johtua?? oliskos vinkkejä tarjolla!!
Posted: Tue Feb 14, 2006 20:20
by JesseT
Olen aina yrittänyt kaikkia valistaa, että ei käytä tuota PWM:ää. Sillä ei tunnu muuta saavuttavan kuin rikkinäisen Q1:sen.
Posted: Tue Feb 14, 2006 21:33
by Turtana
pwm on tarkoitettu käytettäväksi silloin kun on flyback kortti megassa kiinni, tuo yksi trankku ei kestä jos käytössä on virranrajoitus matalilla suuttimilla
Posted: Tue Feb 14, 2006 22:51
by semmosia
hyvä homma, että vian aiheuttaja selvisi!! tarvitsee alkaa korjaus töihin ja hommata vastukset väliin. sain manuaalia lukiessa hieman sellaisen kuvan että toimisi suoraankin pelkällä pwm, mutta olin asiasta hieman epävarma. olisi taas pitänyt tiedustella etukäteen tarkemmin niin olisi välttynyt tältäkin savuilmiöltä!!