Page 1 of 1

Megeruuta cossuun

Posted: Thu Feb 09, 2006 14:35
by fordrs2000
miten toimii cosan omalla 4 tappisella kampuran pyörällä ja sen anturi sitte sytkä moduli ja cosan oma tyhjä jakaja ja ohajais megaruutalla...
ja miten ne asetukaset ja kytkennät??? kiitos

Posted: Fri Feb 10, 2006 9:49
by Jankos
Eikös cossussa ole se weber marellin IAW ohjainboksi?

Mikäli on niin sillä ei saa sytkää suoraan pelaamaan kun kampuralla on neljä koloa joissa induktiivianturi (vai oliko siellä tappia, hmm) ja sitten on jakajassa 90 asteen välein kaksi nokkaa induktiivianturille myös.

Näihin pitää tehdä jonkinlainen lisälogiikka/lisäprossu tai muokata että saa toimimaan. Yksi vaihtoehto on käyttää second triggeriä ja poistaa jakajasta se toinen nystyrä. Sitten pitää antureille lisäksi laittaa se tasomuunninpiiiri(lm1815 ?).

Helpoimmalla ehkä pääsee ja jos ei tarvitse vanhan boksin toimia, niin vaihtaa tai muokkaa jakajan toimimaan hall-anturilla ja sen tiedon perusteella sitten ottaa pyörimistiedon sekä asettaa sytkän/syötön toimimaan.

Yhden IAW boksin muutoksen tein vapari fiattiin viimekesänä, mutta siihen laitettiin induktiivinen jakaja ja MS ohjaa syöttöä ottaen puolan miinuksesta pyörimistiedon. Turbossa pitää kuitenkin laittaa fiksumpi sytkäohjaus. Tuon muutoksen tein ihan alkuperäisen IAW boksin sisälle ja yhden ylimääräisen johdon sekä map-letkun jouduin vetämään.

Posted: Fri Feb 10, 2006 11:10
by fordrs2000
juu on IAV

siks aattelin että ois käyttäny omaa sutkää koska oon kuullu että edis ei oikei pelittäis +300 hv jälken liian heikko kipinä...

Posted: Fri Feb 10, 2006 11:47
by Jankos
Juu en ehdotakaan edistä vaan ihan tavallista jakajaa missä on hall-anturi. Sytkä siis olisi ihan tavallinen jakajasytkä. Puolaksi tuohon laittaisi sitten jonkin ison, vaikka accelin kantikkaan niin varmasti piisaa aika pitkälle.

Posted: Fri Feb 10, 2006 18:15
by saki
mites tuon jakajasytkän käyttö.. en siis tiedä miten cossussa on jakajan veto tehty mutta jos jakaja on nokan päässä(lancia 8v TC) niin tuleeko tuosta mahdollisesta remmin/ketjun venymästä/heilumisesta murhetta sytkän ajoitukseen.. eli paljonkohan se lisää virhettä tuohon? muutaman asteen?

piti tuollaisella hall anturisella jakajalla tehdä oma sytty kanssa alkuun mutta sitten aloin miettimään että onko kampuralta tuleva trikkaus ehdoton riittävän tarkkaan kipinään? teho haarukka tuolla ~350..'

olen kanssa askarrellut tuon megan tuonne IAW boksin sisään

Posted: Fri Feb 10, 2006 18:47
by Jankos
Mun mielesta hihna ei kyllä millään voi niin paljoa venyä että olisi asteissa mitattavissa tuo muutos. Mikäli venyisi niin varmasti olisi kesto paljon heikompi.

Ja kyllähän se sitten käyttäytyy aina samalla tavalla eli kun on ennakon säätänyt kohdalleen niin aina se on sama vastaavissa kierroksissa?

Mutta nyt on suunnitelmissa tehdä suoraan IAW:n alkuperäisellä johtosarjalla sekä antureilla toimiva versio.

Posted: Fri Feb 10, 2006 19:22
by saki
kuulostaa hyvälle.. millaisella aikataululla?

Posted: Fri Feb 10, 2006 22:01
by JesseT
fordrs2000 wrote: siks aattelin että ois käyttäny omaa sutkää koska oon kuullu että edis ei oikei pelittäis +300 hv jälken liian heikko kipinä...
No on kyllä aivan varmasti enemmän potkua kuin siinä vakiosytkässä.