Page 1 of 1

Läppärungot ja ahdettu moottori

Posted: Thu Jan 26, 2006 0:05
by olafu
Kannattaa ilmeisestikkin käyttää kaasunasentoon perustuvaa säätöä ja mitata anturilla painekotelon painetta, sillä arvolla sitten korjataan karttaa? MS2 ilmeisesti tukee tuollaista systeemiä..

:?: :?: :?:

Re: Läppärungot ja ahdettu moottori

Posted: Thu Jan 26, 2006 0:10
by Höylä
olafu wrote:Kannattaa ilmeisestikkin käyttää kaasunasentoon perustuvaa säätöä ja mitata anturilla painekotelon painetta, sillä arvolla sitten korjataan karttaa? MS2 ilmeisesti tukee tuollaista systeemiä..

:?: :?: :?:
megamanuaalis luki näin "”Control Algorithm” antaa sinun valita Speed Density ja Alpha-N säätömoodien välillä. Speed Density tarkoittaa säätöä MAP-arvon ja moottorin kierrosluvun perusteella ja Alpha-N kaasuläpän asennon ja kierrosluvun perusteella. Lähes kaikissa tapauksissa kannattaa käyttää Speed Density-moodia."

tuota kaasuläpän asentoon ja map arvoon perustuvaa säätöä ei kai edes ole olemassakaan megasquirtissa :roll:

ahdetulle tuo Speed Density on kai suositeltavin (tai ainoa mahdollinen) ja korkeaviritteisessä vaparissa kannattaa kai ainoastaan käyttää tuota Alpha-N säätöä.

kaasuläpän asento tunnistinta ei kai tarvita, kuin kiihdytysrikastusten käsittelyyn, jos käytössä on tuo Speed density moodi.

Posted: Thu Jan 26, 2006 0:23
by olafu
kattelin ms2:n yhteydessä megatunea ja siellä on Speed Density & Alpha N hybrid

Posted: Thu Jan 26, 2006 0:24
by Höylä
olafu wrote:kattelin ms2:n yhteydessä megatunea ja siellä on Speed Density & Alpha N hybrid
ok.

Posted: Thu Jan 26, 2006 0:25
by olafu
Se on semmonen kun Blend SD/Alpha-N

Jos joku tietää varmaksi mikä tuo toiminto on.. jos se on se mitä luulen niin joku voisi kertoa millainen se on käyttää.

Kuitenkin löytyy semmonen 6x6 kartta nimeltä Alpha-N Map Table
pystyssä v ja alhaalla rpm, lokeroihin kirjotellaan painearvoja.