Page 1 of 1
Golfin sytytysyksikön kytkentä
Posted: Wed Jan 18, 2006 20:42
by vw-racing
Minulla on Golfin kärjetön sytty, jota ohjaa joku museosta löydetty Boschin boksi 0227 100 011. Se toimii ilmeisesti juuri toisinpäin, kuin Mega toivoisi. Minulla on toinen yksikkö 0227 100 139, jonka kytkennän löysin täältä
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Onko nuo kolme n/c - merkittyä pinniä jakajalle meneviä +, -, ja hall-signaalia varten? Halusin vain varmistaa ennen kuin savu nousee.
Re: Golfin sytytysyksikön kytkentä
Posted: Wed Jan 18, 2006 21:00
by aki70
vw-racing wrote:Onko nuo kolme n/c - merkittyä pinniä jakajalle meneviä +, -, ja hall-signaalia varten? Halusin vain varmistaa ennen kuin savu nousee.
nc=no connect, tarkoitaa ettei niitä kytketä minnekkään.
Posted: Thu Jan 19, 2006 15:52
by vw-racing
Hmm... Eli toimiiko sytytys muka niin, ettei jakajalle normaalisti meneviä plus- ja miinusjohtoja tarvitse ollenkaan? Eli vain hallilta boksille ja sieltä sytty-yksikölle kulkeva hall-signaali?
Posted: Thu Jan 19, 2006 20:14
by Tuoppi
Sytty-yksikkö toimii juuri niin, mutta tottakai sille hall-anturille täytyy jännite ja maa viedä.
Hall-signaalin ylösveto
Posted: Sun Jan 22, 2006 20:17
by vw-racing
Homma etenee. Kytkennät on kunnossa ja sytytysyksikkönä on nyt 139. Kipinän kanssa on kuitenkin ongelmaa (ei tule) ja tuumailinkin, että oletteko joutuneet tekemään Golfiin ylösvedon +5v:n, jotta homma pelaisi?
Posted: Sun Jan 22, 2006 21:55
by Turbiini
Tuleeko megalle tieto hallilta? lähtöpuolelle tuo 139 yksikkö ei ainakaan tartte ylösvetoa. Kaverin golffiin kun asensin megan viimeviikolla niin vakio kärjettömälle ei tehty muuta kuin, hallin keskimmäinen johto joka menee yksikön napaan 6 kierrätettiin megan läpi. Hall saa edelleen käyttöjännitteen sytkäpoksilta puolan + on otettu varuiksi pensapumpun releeltä ettei puola kuumenemista pääse tapahtumaan jos virrat unohtaa päälle. jakajasta hitsattiin keskipako säädin jumiin, alipaine säädin poistettiin ja hitsatiin niin suuren ennakon asentoon kuin hallin kiinnitys levy suostui kääntymään. megan sisääntulossa ylösveto muistaaksen 1kiloohmi 12v linjaan.
Posted: Sun Jan 22, 2006 21:59
by vw-racing
Megalle signaali tulee kyllä. Nyt selvisikin jo, että minulta on lipsahtanut Trigger angleen väärä luku, joten syy saattaakin löytyä sieltä. Katsotaan huomenna lähteekö homma toimimaan.
Posted: Mon Jan 23, 2006 8:44
by Jankos
Siellä sun boksissa on varmuudeksi laitettu ylösvetovastukset Hall:n ja myös syttyboksin puolelle. Eli niistä ei tosiaan ole kiinni.
Todennäköisesti se trigger angle on ainakin ollut pielessä, mutta käyttääkö se startatessa tuota trigger anglea vai ottaako se vasta sen toisesta reunasta?
Jos ei lähde vieläkään toimimaan niin pistä se ensin käymään jakajalla suoraan niin tietää ainakin että toimii ja sitten taas palautat tämän muutoksen takaisin.