Page 1 of 1
Suuttimien kytkentä?!
Posted: Sat Jan 14, 2006 2:25
by Lehtilä
Oheisessa kuvassa on piirretty suuttimien #1 ja #2 johdot yhteen, mutta kuitenkin ne eriävät D-liittimelle tultaessa napoihin 32 ja 33.
Samoin on suuttimien #3 ja #4 kohdalla..
KUVA
Kai jokaiselle suuttimelle tulee kuitenkin squirtiltä ihan oma johto vai miten ne kuuluu kytkeä?!
Posted: Sat Jan 14, 2006 2:36
by Höylä
megasquirtilta on 2 lähtöä suuttimille (2 "pankkia") jokainen sitten kytkee niihin tarpeellisen määrän suuttimia/pankki, itse ole V6 koneessa kytkenyt siis 3 suutinta/pankki. (olisi vissiin mahdollista kytkeä kaikki suuttimetkin samaan pankkiin, mutta silloin ei saisi ajettua suuttimia eri tahtiin, nyt kuitenkin on sentään mahdollisuus ajattaa suuttimia 2 ryhmässä)
2 sylinteriseen vielä riittää joka pytylle oma lähtö, siitä eteenpäin joutuu yhdistelemään

Posted: Sat Jan 14, 2006 8:42
by villek
Toisella pankilla voi sitten tarvittaessa ohjata myös lisäsuuttimia Dual Table ominaisuudella.
Re: Suuttimien kytkentä?!
Posted: Sat Jan 14, 2006 10:44
by risu
Selvennetään nyt vielä että ne suuttimien #1 ja #2 pinnit on yhdistetty megan piirilevyn d-liittimen alla, aivan kuten myös #3 ja #4 keskenään. Eli pankkiin kuuluvat lähdöt voi halutessaan yhdistää johtosarjassakin jos haluaa. Jos tarkastelee vaikka jotain tuotantoautojen bokseja niin siellä on ihan samalla tapaa jaettu boksin liittimelle suuttimien lähdöt vaikkei boksissa ole päätteitä kuin 1 tai 2.
Megan liittimeltä tulee neljälle suuttimelle kyllä johdot jos johtosarjan niputtaja on kytkenyt megan skemojen mukaisesti. Mä oon ite aina johdottanu noi suutinpankkien johdot 1 johto per pankki ja tukevampaa johtoa.
Posted: Sat Jan 14, 2006 11:47
by Lehtilä
Tarkoittaako tuo sitä, että aina kaksi suutinta ruikkaa samaan aikaan jos kyseessä on neljäsylinterinen moottori?
Toisinsanoen samalla, kuin toinen suutin syöttää ainetta seuraavaksi työtahdissa olevalle sylinterille, niin samalla toinen suutin ruiskaisee "pimeään" sylinteriin satsin odottelemaan omaa vuoroaan?
Eli "pankki" on vain termi liittimelle, johon voi kytkeä X-määrän suuttimia?
Posted: Sat Jan 14, 2006 11:55
by risu
Aikalailla noin, yhteen pankkiin kytkettävien suuttimien määrästä on tuolla megamanuaalissa lisää juttua.
Mutta siis tarkennetaan vielä ettei toi perus- eikä extramega haistele mille sylinterille sen pitää ruiskia milloinkin. Vuorottelulla lähinnä tasataan kuormia ja bensatangon painetta kun kaikki ei syötä samaan aikaan.
Sequential Injection on vasta kakkosmegan laajennuslevylle suunniteltu ominaisuus.
Posted: Sat Feb 25, 2006 16:29
by Sultzi
Onko mahdollista käyttää squirttia 12sylinterisessä koneessa? Eli laitetaanko vain 6 suutinta per pankki? Alkuperäisesti on kolme suutinta yhdistetty samaan.