Tarkennusta sytkän asentamisesta MSnS, bmw 520i L-jet
Posted: Fri Jan 06, 2006 17:30
Eli nyt tarttis selvennystä että mitä osia pitää hommata ja miten sais systeemin kasaan. Kohteena BMW 520i (E28) jossa L-jetin ruisku. Tarkoitus korvata se sekä sytytys MSnS-extralla käyttäen v2.2 levyä ja relay boardia. Suihkutusosio on selvillä jo mutta miten tämä sytkä. Autossa on ilmeisesti induktiivinen anturi virranjakajassa josta lähtee piuha Telefunkenin ohjauspalikkaan, tuo piuha antaa ilmeisesti triggeri signaalia jne. (2napainen johdin, ei kytkettynä kuvissa). Tämän tarkemmin en tiedä systeemiin toimintaa.
Nyt kuitenkin tarvis istuttaa tuo sytkäohjaus tosiaan megaruutan puolelle, käsitinkö oikein että tuosta virranjakajasta pitää lukita/poistaa keskipakois- ja imupainesäädin. Sitten vetää nuo 2 johdinta mitkä meni ennen telefunkenin palikkaan niin sini->kantti piirin (LM1815?) läpi ruuttaan. Tästä eteenpäin on hieman hämärää, ensinnäkin mihin pinniin tuo triggerisignaali menee DB-37 liittimessä, vai kannattaisiko rakentaa toinen liitäntä ruutan boxiin joka on omistettu sytkä käyttöön koska tuo DB-37 menee relay boardille?
Extra-koodilla spark outputin saa ilmeisesti laitettua FIdle lähdön tilalle, ja relay boardin kautta kun vain poistaa releen ja laittaa hyppylangan tilalle, mutta mihis tämä spark signaali sitten menee. Tässä tarvitsee ilmeisesti jonkun palikan, sytkänvahvistimen? Minkälainen siihen on halvin/hyvä? Tai voiko tuota Telefunkenin palikkaa käyttää siihen mitenkään? Vahvistinpalikasta se menee ilmeisesti puolaan ja tuo kytkentä sitten riippuu itse palikasta vai?
Entäs, nyttenkun megaruutta hoitaa myös sytytyksen niin miten kierrossignaali saadaan, eihän sitä ole järkeä enää ottaa puolalta kun ruutta ohjaa sitä? Vai lasketaanko se vaan virranjakajan triggerisignaalista?
Sitten tuolla oli myös tämmöinen anturi värähtelyvaimentimessa (vai mikä tuo pyörä onkaan), kuuluuko tämä L-jetin ohjauksiin vai alkuperäisen sytkän piiriin?
Eli tämmösiä aloittelijan kysymyksiä kun en ole ennen moottorielektroniikan kanssa pelannut, vaikkakin muun elektroniikan kyllä. Kertokaa onnistuuko ylläoleva ja tarkalleen miten, puuttuuko välistä jotain palikoita jne?
Sanokaa jos kuvat ei toimi...Ja kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa valaista.
Nyt kuitenkin tarvis istuttaa tuo sytkäohjaus tosiaan megaruutan puolelle, käsitinkö oikein että tuosta virranjakajasta pitää lukita/poistaa keskipakois- ja imupainesäädin. Sitten vetää nuo 2 johdinta mitkä meni ennen telefunkenin palikkaan niin sini->kantti piirin (LM1815?) läpi ruuttaan. Tästä eteenpäin on hieman hämärää, ensinnäkin mihin pinniin tuo triggerisignaali menee DB-37 liittimessä, vai kannattaisiko rakentaa toinen liitäntä ruutan boxiin joka on omistettu sytkä käyttöön koska tuo DB-37 menee relay boardille?
Extra-koodilla spark outputin saa ilmeisesti laitettua FIdle lähdön tilalle, ja relay boardin kautta kun vain poistaa releen ja laittaa hyppylangan tilalle, mutta mihis tämä spark signaali sitten menee. Tässä tarvitsee ilmeisesti jonkun palikan, sytkänvahvistimen? Minkälainen siihen on halvin/hyvä? Tai voiko tuota Telefunkenin palikkaa käyttää siihen mitenkään? Vahvistinpalikasta se menee ilmeisesti puolaan ja tuo kytkentä sitten riippuu itse palikasta vai?
Entäs, nyttenkun megaruutta hoitaa myös sytytyksen niin miten kierrossignaali saadaan, eihän sitä ole järkeä enää ottaa puolalta kun ruutta ohjaa sitä? Vai lasketaanko se vaan virranjakajan triggerisignaalista?
Sitten tuolla oli myös tämmöinen anturi värähtelyvaimentimessa (vai mikä tuo pyörä onkaan), kuuluuko tämä L-jetin ohjauksiin vai alkuperäisen sytkän piiriin?
Eli tämmösiä aloittelijan kysymyksiä kun en ole ennen moottorielektroniikan kanssa pelannut, vaikkakin muun elektroniikan kyllä. Kertokaa onnistuuko ylläoleva ja tarkalleen miten, puuttuuko välistä jotain palikoita jne?

Sanokaa jos kuvat ei toimi...Ja kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa valaista.
