Page 1 of 1

MS-II versio 3.0 vai se v2.2

Posted: Fri Dec 23, 2005 22:24
by afafaf
eli kysymys kuuluu,pitäs tilata megaboxi...kumpi se nyt kannattaa laittaa,kone on bmw m10 2,1L tbo 1,5bar,ja aluksi aattelin vain polttoaine puolen laittaa ja myöhemmin sitte suorasytkä kamat kans,,onko tuo 3,0 hintansa väärti verrattuna v2.2 partcon sarjan saa 141e ja v3.0 on vissi 250$ jenkeissä+tullit ja kulut..paljonkohan mahtaa koko läjäle tulla hintaa ku on täällä suomessa...ja käykö sama anturien johdotuskaavio kumpaankin sarjaan vai onko se vain tuohon v.2.2,on niin pirun vaikeeta päättää.....kumpi on järkevää,ja vielä laajakaistalambdasta mitä kaikkea ylimäärästä ohjainta se tarvii että saa kytkettyä megaan..niiin ja englannin taitoni ei ole kovin hyvä että älkää pistäkö linkkejä et kato sieltä...:)-arska

Posted: Fri Feb 10, 2006 9:41
by Hietanen
Sama ongelma tääläkin.
Meka pitäis laittaa 3 rivisen motronicin tilalle. (-90 325i)
Ahdettu moottori
Alkuperäinen sytkä käyttöön
Tyhjäkäyntimoottorin TULEE toimia

Olenkö käsittänyt oikein että 3.0 on mahdollisuus kytkeä suoraan laajakaistalambda?

Edit: Oliko se niin että tuon motronicin alkuperäisellä värinänpoisjalla olevalla hammaspyörällä sai toimimaan sytkän, ilman sen kummempia kikkailuja?
http://www.kumitkatuun.net/images/zoom/ ... Limppu.jpg

Posted: Fri Feb 10, 2006 10:27
by Turtana
Olisi projektin alla motronic:kiin (3 tai 2 rivinen) suoraan megasquirt korvike.

tässä muutokset mitä tarvitsee käyttäjältä.

ilmamäärämittarin liitimeen kytketään imuilman lämpöanturi ja map anturi.

muuta ei tarvitse murehtia

bemarin luistityyppisen 3 napaisen tuhjäkäynti moottorin saa megalla pelaamaan ilman murheita.

kaasuasento kytkintä ei tarvitse vaihtaa kun mega toimii map/rpm pohjaisella kiihdytys rikastuksella yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin tps pohjaisella.

levyllä vr muunnin suoraan joten alkuperäinen 60-2 trigeri pyörä ja anturi käy suoraan.

Posted: Fri Feb 10, 2006 11:49
by Hietanen
No prkl. Tuohan helpottaa hommaa kummasti.
Tarkoititko nyt 2.2v vai 3v megaa?

Tuossa olisi liittimen kaavio:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/14_1.pdf
Täytyy tosin varmistaa jostain että todellakin tuossa on 1.3v motronic



Muitakin löytyy:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/ecm.html

Posted: Fri Feb 10, 2006 12:49
by plagu
Hietanen wrote:No prkl. Tuohan helpottaa hommaa kummasti.
Tarkoititko nyt 2.2v vai 3v megaa?

Tuossa olisi liittimen kaavio:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/14_1.pdf
Täytyy tosin varmistaa jostain että todellakin tuossa on 1.3v motronic



Muitakin löytyy:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/ecm.html
turtana tarkoittaa omaa versiotaan. pohjautuu v2.2:een

Posted: Fri Feb 10, 2006 13:55
by Turtana
no ei siinä v3 ole erona kuin 2 vr muunninta (jotka on kyllä trc levyllä) ja sytkälähtö vb921 päätteellä (4 jos tarttee trc levyllä) ja nyt siihen saa myös flyback levynkin joka on v3 levyllä, löytyy myös paikka isommalle trankulle fidle lähtöön. joten ei se nyt hirveästi poikkea.

pistän kuvaa myöhemmin kun saa proton valmiiksi.

Posted: Fri Feb 10, 2006 15:39
by risu
v3 levyllä on myös lisäksi simppeli virranrajoituskytkentä suuttimille ja releiden ohjauksille.