Page 1 of 1
Efi escon ms asennus
Posted: Fri Dec 09, 2005 7:46
by avoesco
Yritin etsiä mutta en löytänyt haulla mitään....
Onks joku tehny tommoseen 1.6 cvh vapari efiin ms:ää
Auto muuten jo piristetty sopivasti
tällä hetkellä vielä tuplilla mut toi efi ruisku ja ms:ssä olis haaveena laittaa
Jos on niin pistäkää vinkkejä,kuvia,mieli piteitä,neuvoja jne...
projekti on vielä suunnittelu/opiskelu vaiheessa.
Eli kannattaako yleensä tehä mitä ongelmia jne...
Edit:kuvia prokkiksesta
http://www.specialpaintings.net/omataut ... riolet.htm
Posted: Fri Dec 09, 2005 10:40
by koskar
Itsellä on suunnitelmissa samanlainen projekti, tai oikeastaan kaksikin. Viime yön tunteina kyllä visioin jo EFi-imusarjan vaihtamista läppärunkoihin

. Saapa nähdä.
EDIT: niin joo, JesseT varmaan tietää paljon tästä aiheesta

Posted: Fri Dec 09, 2005 14:15
by JesseT
No eipä tuossa ole oikeastaan mitään eroa onko ahdettu vai vapari, paitsi sytkäkartta menee uusiksi. Kaikki kuvat ja tiedot mun projekteista löytyy ainakin CRSC-foorumin puolelta.
Posted: Fri Dec 09, 2005 17:27
by avoesco
Kiitoksia täytyy mennä katsomaan

Posted: Sat Dec 10, 2005 19:02
by avoesco
JesseT wrote:No eipä tuossa ole oikeastaan mitään eroa onko ahdettu vai vapari, paitsi sytkäkartta menee uusiksi. Kaikki kuvat ja tiedot mun projekteista löytyy ainakin CRSC-foorumin puolelta.
En löytäny.........
Taitaa olla jäsen alueella wai????
En oo jäsen niin en päässy kattomaan.
Posted: Sun Dec 11, 2005 18:14
by AnttiR
avoesco wrote:JesseT wrote:No eipä tuossa ole oikeastaan mitään eroa onko ahdettu vai vapari, paitsi sytkäkartta menee uusiksi. Kaikki kuvat ja tiedot mun projekteista löytyy ainakin CRSC-foorumin puolelta.
En löytäny.........
Taitaa olla jäsen alueella wai????
En oo jäsen niin en päässy kattomaan.
Jäsenalueeltahan se löytyypi.
Posted: Sun Dec 11, 2005 18:47
by JesseT
No joka tapauksessa aika plug'n'play asennus efi escoon alkuperäisen boksin tilalle. Jos on jotakin spesifistä kysyttävää niin antaa tulla vaan.
Posted: Sun Dec 11, 2005 21:09
by avoesco
JesseT wrote:No joka tapauksessa aika plug'n'play asennus efi escoon alkuperäisen boksin tilalle. Jos on jotakin spesifistä kysyttävää niin antaa tulla vaan.
Lähinnä on pimennossa se että kun autossa ei ole efin johtosarjaa niin mistä vedän johdot ilmamäärä mittarille lambdalle,boxille jne....
Vai kannattaako vaihtaa koko johtosarja???
Posted: Sun Dec 11, 2005 22:26
by Ridge
Tää menee offtopikiks mut AIka helmi toi ford gt40 reblika.

Posted: Mon Dec 12, 2005 8:39
by JesseT
Onko sulla edes sitä efi escon johtosarjaa ja jos on niin mistä korimallista?
Posted: Mon Dec 12, 2005 11:04
by avoesco
Ei oo vielä ku tässä just kyselen tietoja että mitä yleensä tarviin projektiin ja miten kannattaa toteuttaa...
Ettei ihan soitellen lähetä sotaan
Yks efi riukka on kyllä jo tiedossa......
Ridgelle:aika alku tekijöissä se vasta on.....koria olis tarkoitus levittää jne....
Mut muuten kyllä mukava vehje ku tota painoa ei ole juur mitään

Posted: Mon Dec 12, 2005 12:20
by koskar
avoesco wrote:Lähinnä on pimennossa se että kun autossa ei ole efin johtosarjaa niin mistä vedän johdot ilmamäärä mittarille lambdalle,boxille jne....
Vai kannattaako vaihtaa koko johtosarja???
Mikä johtosarja sulla on sielä nyt? Omaan eskoon (1.6CL) en kyllä vaihda johtosarjaa vaan olen tehnyt megan perään aivan oman johtosarjan.
Posted: Mon Dec 12, 2005 12:28
by JesseT
Pari kertaa olen tehnyt niin, että efin johtasarjasta olen perannut kiinnostavat piuhat erikseen ja siitä tehnyt erillisen johtasarjan megalle. Liittimet on siten valmiina ja johtovetojen pituudet valmiiksi sopivat. Muutaman uuden piuhan joutuu toki lisäämään. Nuo pituudet muuten täsmää ihan hyvin oli ruisku sitten mk4 tai mk5 Escosta. Tavarat on sen verran samoissa paikoissa kiinni.
Posted: Mon Dec 12, 2005 19:33
by avoesco
juu tommonen 1.6 cl sielä lukee rekkariotteessa....
Vaik ei siitä tekniikasta taida olla paljon muutaku toi johtosarja jäljellä
Jep eli nyt on perus jutut selvillä.....
Sit itte liittämiseen onks kellään mitään suoraa kytkentä kaaviota ton mallin escoon???
Posted: Mon Dec 12, 2005 22:40
by JesseT
Teet ne johdotukset vaan ihan suoraan megasquirt ohjeiden mukaan. eli:
anturit jne
sytytys
Kiekkamittari (jos CL:ssä on

) jos ei EDIS boksista toimi (toisilla toimii mk3/mk4 escoissa toisilla ei), niin MS:n ohjelmoitavasta tach-outista sitten.
Ja sillä aikaisemmin mainitsemallasi ilmamäärämittarilla voi heittää vaikka vesilintua.
Taitaisi myös sinulle olla ilmeisesti paikallaan lukea MS:n ohjeet ennen hurjia jatkokysymyksiä.
Epämääräinen kokoelma 1.6 cvh efi tic kuvia CRSC foorumilta kopioituna:
EFI:n vauhtipyörä
releet ja sulakkeet
imuputki
lämpösuoja
nakuboksi
ve-kartta
IC ja flektit
sytkäkartta
palotila
kampianturi
EDIS
S-letku
yleisilme
öljyn paluu
imusarjan liitin
kotelo
nakuanturin paikka
EFI-kannen kolot
EFI (vas) vs. MFI (oik) imuvenat
vakio RST:n pahvi
supiste+IAT+vivusto
venttiilit
Kalibrointitiedostot Fordin (ei weber marelli) antureille käyttäen 22kOh bias vastuksia (R4&R7 sekä v2.2 että v3.0 levyssä):
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... factor.inc
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... factor.inc
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... factor.inc
Posted: Tue Dec 13, 2005 11:20
by avoesco
Kiitoksia paljon tiedoista
Nyt sain ahtimenkin myytyä niin aloitetaan pikkuhiljaa palapelin kokoaminen
