Page 1 of 1

Bensapumppu ei mene päälle käynnistäessä!

Posted: Mon Dec 05, 2005 13:03
by fiiatisti
pitkäst aikaa rupesin fiiuani käynnistelemään ja kummastelen ku bensapumppu ei mee päälle käynnistäessä?
mikä ihme siinä voisi mätätä..rele naksuttaa koko aika. käynnistäessä siis..jos lyön suoraa johon pumpun +12v ja akkuun käynnistäessä ni fiiatti lähtee käyntiin samantien mutta ilman tuota pumppu ei käynnisty..kipinä tulee tietysti ja auto on vaan seissy muutamia kuukausia ja sitä ennen toimi ihan ajettavasti.en enään muista kunnolla mitä noissa saatto olla..MAP anturi ei ole tällä hetkellä paineletkuissa kiinni..voiko se olla syynä?itse en millään muuta keksi.

Posted: Mon Dec 05, 2005 13:47
by Kimmo's
Kokeile laittaa +12V suoraan siihen pumpun releen kelalle. Sillä näet onko rele rikki vai onko vika MS:ssä tai johdotuksissa....

Re: Bensapumppu ei mene päälle käynnistäessä!

Posted: Mon Dec 05, 2005 13:55
by JTbo
fiiatisti wrote:pitkäst aikaa rupesin fiiuani käynnistelemään ja kummastelen ku bensapumppu ei mee päälle käynnistäessä?
mikä ihme siinä voisi mätätä..rele naksuttaa koko aika. käynnistäessä siis..jos lyön suoraa johon pumpun +12v ja akkuun käynnistäessä ni fiiatti lähtee käyntiin samantien mutta ilman tuota pumppu ei käynnisty..kipinä tulee tietysti ja auto on vaan seissy muutamia kuukausia ja sitä ennen toimi ihan ajettavasti.en enään muista kunnolla mitä noissa saatto olla..MAP anturi ei ole tällä hetkellä paineletkuissa kiinni..voiko se olla syynä?itse en millään muuta keksi.
Nyt on maadoituksessa häikkää. Omassa oli samaa oiretta ja maakontakteja vähän pyörittelin, niin johan alkoi toimimaan. Muistaakseni oli megan releiden tienoilla tuossa omassa tuo huono kontakti.

Posted: Sat Dec 10, 2005 14:12
by fiiatisti
meinaatko että johdot itse poksista olisi irti? mukava purkaminen olisi siinä isos johdos liitosten paljastamiseks...kannessa nuo maajohdot ovat kyllä piukassa kiinni...äsken koitin taas ni ei toiminu..kahdella eri releellä olen koittanut ja molemmat vaan naksuttaa...

Posted: Sat Dec 10, 2005 14:38
by jani
mittaappas boksita toi polttoaine pumpun trankku q3 . minulla oli jokin vikatila tuossa prossussa että pumppu pyöri koko ajan .Ohjelman uusiksi ajo auttoi. vikatila tuli kun laturista pamahti säädin ja jännite meni yli 18 voltin samalla paloi jotain osia mutta pitää tutkia mitä- :lol: :lol:

Posted: Sun Dec 11, 2005 11:31
by fiiatisti
mullakin oli toi joskus..et pumppu oli koko ajan päällä
sama jännitteensäädin oli mullaki hajalla tosin se ei antanu yli 10v jännitettä sillon?
tänään kyl pitää perehtyä tohon enemmän.pakko se pumppu on pyörimään saada avaimesta.

Posted: Sun Dec 11, 2005 13:47
by Terppis
Alota ainaki siitä, että siirrät ne maadotukset pois siitä kannesta. Ne ei tossa turbo uunossa toimi siinä. Laita ne johonki runkoon.

Posted: Sun Dec 11, 2005 15:23
by fiiatisti
siis piti sanoa nokkapukissa..ja kyl ne nyt siin samas kohtaa on tehtaan jäljiltäki?ja mikäs sen selittää et auto toimi mut seisomisen jälkeen ei...

Posted: Sun Dec 11, 2005 15:24
by fiiatisti
mitenkä voin mitata niitä transistoreja jos joku osais neuvoa?
jotenkin tuo vika nyt pitäis löytää

Posted: Sun Dec 11, 2005 15:45
by 205
Mittaappa aluksi kun megassa on kaikki johdotus normaalisti kiinni ja
virrat päällä ja odota toi polttoainepumpun käyntiaika ohi diodin D7:n ei viivapuolelta olevasta koivesta "maita" miinusta vasten pitäisi näkyä 12V
jos ei niin etsi vikaa polttoaine pumpun releen johdotuksesta.

Jos löytyy niin mittaa meneekö käynistettäessä D7 maita vasten mitattuna jännite alle 2V,jos menee tarkasta rele ottamalla megalta tuleva piuha irti releestä ja laita releen koivesta piuha maihin jos ei pyöri niin vika releen ympäristössä,
mutta jos D7:n jännite ei muutu niin mittaa R13 yli startatessa jos näyttää n 4-4.5V niin transistori irti levystä ja seuraavat tarkistukset :
transistorin kannalta emitterille ja kannalta kollektorille,eli keskimmäisestä koivesta laitimmaisiin pitäisi olla dioditestaus alueella
lukema 0.5-0.7V vain toiseen suuntaan

13.12. KORJATTU PAINOVIRHE :!:

Posted: Sun Dec 11, 2005 22:13
by Terppis
fiiatisti wrote:siis piti sanoa nokkapukissa..ja kyl ne nyt siin samas kohtaa on tehtaan jäljiltäki?ja mikäs sen selittää et auto toimi mut seisomisen jälkeen ei...
Joo o, tajusin kyllä mitä tarkotit. Voin sanoa, että ei tuu toimimaan. Huomaat sen sitte kun lähet ajamaan, lokista kattomalla näät, että boksi resetoi eli menee jatkuvasti päälle ja pois päältä.

Posted: Tue Dec 13, 2005 16:29
by fiiatisti
no terppis ei tos muuta mut mä ajoin tolla jo ennen seisomista ja loki ei näytä mulla kyllä mitään tollasta et menis päälle ja pois..meni ennen softan uusimista..jos moista huomaan ni vaihan paikkaa mut täs nyt kyselen sitä et mikä on ruvennu mättäämään ku auto on seissy about 3kk ja sitä ennen toimi ajettavasti niiku tuol lukee..

Posted: Tue Dec 13, 2005 16:30
by fiiatisti
ja 205 yritän tehdä nuo tarkistukset nyt heti...

Painovirhe PERKELE

Posted: Tue Dec 13, 2005 16:46
by 205
KIRJOITIN PUUTAHEINÄÄ TUOSSA AIKAISEMMIN

Jos löytyy niin mittaa meneekö käynistettäessä D7 yli mitattuna jännite alle 2V

Pitäis olla Jos löytyy niin mittaa käynistettäessä D7 maita vasten jännite alle 2V

En tiie mikä perkeleen mielenhäiriö on taas iskeny :oops: :evil: :oops: :evil: