Page 1 of 1

imuilman lämpöanturi

Posted: Wed Nov 30, 2005 16:11
by capri-69
eli minkälainen kelpaa ja mistä saa?

Posted: Wed Nov 30, 2005 17:05
by turbiinirieska
vaikkapa cossun anturi ja saapi motonetista,hinta vähä toista kymppiä.
tota on monet käyttäneet.

Posted: Wed Nov 30, 2005 17:10
by capri-69
kiitos tiedosta!

Posted: Wed Nov 30, 2005 18:59
by axe
kattelin tossa, et sulla on turbovehje kyseessä. Monet sanoo, ettei cossun anturi olis riittävän nopea reagoimaan. Mulla on käytössä bosch 0280130085. maksaa jonku 25e mutta on paljon nopeampi reagoimaan lämmön muutoksiin (jotka ovat turbossa rajumpia).

Kaitpa toi cossunkin anturi pelaa jotenkuten. Onhan se cossukin turbo...

edit: Kannattaa lukea tämä topikki

Posted: Wed Nov 30, 2005 22:38
by turbiinirieska
kyllä toi cossun anturi mun silloisessa turbo is:ssä pelas ihan hyvin.
en ainakaan siltä osin ongelmia havainnu.

Posted: Thu Dec 01, 2005 9:34
by TVH
1.6i-2.0i moott ilma-anturi HARMAA/VALKEAr (M12x1.5). . . . 37-3318 10.90 ???

Tuollanen anturi löytyy motonetistä, eikä tarvitse muuttaa anturikarttoja tai bias-vastuksia.

Posted: Sun Mar 05, 2006 11:30
by rolla
TVH wrote:1.6i-2.0i moott ilma-anturi HARMAA/VALKEAr (M12x1.5). . . . 37-3318 10.90 ???

Tuollanen anturi löytyy motonetistä, eikä tarvitse muuttaa anturikarttoja tai bias-vastuksia.
Minkä auton anturi tuo on ja onko se nopea eli ahdettuun sopiva?

Löytyykö mistään tuon cossun anturin speksejä että voi vertailla muihin antureihin?

Posted: Mon Mar 06, 2006 11:48
by volvoman
Kyllä toi cossun anturi reagoi JUST tarpeeks nopeesti. Kun ajelen rauhallista 50km/h vauhtia pintakaasulla, näyttää lämpö jotain 10ºc paikkeilla, ja polkasen kerran nopeasti kaasua, on lämmöt jo miinuksen puolella. Ulkolämpö about -5ºc.

Posted: Sat Mar 11, 2006 2:52
by rolla
Onko kuinka monella ahdetussa noita cossun tai peogeotin antureita? Miten ne toimii? Onko riittävän nopeita?

Posted: Sun Mar 19, 2006 13:45
by Viatmies
Noissa Läppä tyyppisissä ilmamäärä mittareissa on ainakin nopeita malleja.

Posted: Sat Mar 25, 2006 19:56
by Höylä
mulla on tuo bosch:n nopea malli ja tuntuu kieltämättä aika nopealta, mutta sitten kysymyksiä, mitä se oikein säätää ja mistä niitä imuilman lämpötila anturin megasquirtille tekemiä säätöjä pääsee muuttamaan (ei ainakaan yht'äkkiä tullut mitään valikkoa vastaan megatunesta :roll: )

sen huomasin, että suuttimien aukiolo-aika pienenee niin paljon, että kone sammuu anturin kytkemisen jälkeen n. 2 sek. kuluttua.

vai pitääkö nuo imuilman lämpötila anturin antamat tiedot huomioida jo perus bensakartassa :roll:

moottoria ei siis saa käyntiin, jos anturi on kytkettynä kiinni megasquirttiin, lupaa kyllä, mutta ei jaksa lähteä käyntiin.

sytytykseen en huomannut mitään muutoksia, mutta mulla olikin käytössä kiinteä ennakko muiden kokeilujen takia (tyhjäkäynnin säätö ym.)

Posted: Sat Mar 25, 2006 21:02
by JTbo
No jos sulla ei ole anturi kiinni, mega ruuttaa rikastusta -40C asteen mukaan, joten sen kartan joutuu tekemään kyllä ihan uusiksi jos on kartta tehty ilman anturia ja laittaa sitten anturin kiinni.

Tai uusiksi ja uusiksi, rikkaamalle säätämään kaikkia arvoja, senhän saa sieltä valikosta koko kartan rikastettua kerralla.

Posted: Sat Mar 25, 2006 21:30
by Höylä
JTbo wrote:No jos sulla ei ole anturi kiinni, mega ruuttaa rikastusta -40C asteen mukaan, joten sen kartan joutuu tekemään kyllä ihan uusiksi jos on kartta tehty ilman anturia ja laittaa sitten anturin kiinni.

Tai uusiksi ja uusiksi, rikkaamalle säätämään kaikkia arvoja, senhän saa sieltä valikosta koko kartan rikastettua kerralla.
ok. tuota vähän pelkäsinkin :)

no, ei tuo kova homma ole, nyt kun tietää, ettei etsi turhaan mitään valikkoa, josta sitä voi säätää...

Posted: Sun Mar 26, 2006 19:46
by AnttiR
Mikä tuon imuilmanlämpö anturin, mikä on VPV:llä myytävänä, niin mikä sen kierre on? Siis tuon nopean turbokäyttöön tarkoitetun.

Posted: Mon Mar 27, 2006 8:35
by Bozi
vpv:n myymä nopea anturi ei ole kierteillä, vaan siinä on tiivisterengas ja samantyylinen kiinnitys kun honeywellin 1gt101... hall -anturissa.

Posted: Mon Mar 27, 2006 14:51
by AnttiR
Jaajaa. Onkos cossun anturi kierteellä?

Posted: Mon Mar 27, 2006 19:28
by hoitokoti
onhan se.

Posted: Mon Mar 27, 2006 20:08
by AnttiR
Millähän kierteellä?

Posted: Mon Mar 27, 2006 21:06
by ArttuH
Jos kyse on tuosta Motonetissäkin myytävästä anturista, niin kierre on M14x1,5. Toisin kuin Motonetin listalla lukee...

Posted: Mon Mar 27, 2006 21:35
by AnttiR
Kiitokset.

Posted: Sat Apr 01, 2006 15:53
by cockjerry
TVH wrote:1.6i-2.0i moott ilma-anturi HARMAA/VALKEAr (M12x1.5). . . . 37-3318 10.90 ???

Tuollanen anturi löytyy motonetistä, eikä tarvitse muuttaa anturikarttoja tai bias-vastuksia.
Eli tää on siis täysin "bolt-on" kamaa myös MS2? Eihän se oo tietty iso vaiva mitata, mutta 8) :roll:

ja kierrehän oli se M14 x 1.5 varmasti, niinkuin joku tossa mainitsi, ettei ne duunaa nyt väärää kierrettä paineputkeen? :roll:

Onko tossa siis avoin elementti? Mistä bilikasta toi muuten on? 8)

Posted: Sat Apr 01, 2006 19:23
by koskar
Pitää varmaan ottaa cossun anturista kuva niin saa selvyyttä tänne. Jahka se joskus ensi viikolla saapuu.

Posted: Sun Apr 02, 2006 11:12
by KariM
Image

Kärjessä näkyvä liima on lisätty jälkikäteen, käyttäjä ei ole luottanut elementin kiinnipysymiseen.

Posted: Sun May 21, 2006 21:58
by ytte^
toimiiko tollanen vaparin anturi ahdetussa tarpees hyvin?