Page 1 of 1

BMW e28 535i

Posted: Mon Nov 28, 2005 19:08
by Roadrunner
Elikkäs nyt olis megaruutan asennus edessä. megaruutta on 2.2 extra koodilla. ja pruuttana motronick joka myös ohjaa kipinää.. joten mitenkä saisi tuon sytkän kytkettyä tohon megaan. jotain kytkentäkaavioita kiitos...

Posted: Thu Dec 08, 2005 23:25
by Roadrunner
Elikkäs pitäs ostaa ilmeisesti hall anturi, sytkäyksikkö(millainen) ja vähän kaavoja miten kytkeä paketti megaruuttaan

Posted: Fri Dec 09, 2005 18:36
by SamiH
Hall-anturi ei ole välttämätön, tuossa kuitenkin taitaa induktiivinen anturi olla jo vakiona, sen saa tuossa toimimaan myös. Tosin tarvittava kytkentä on hieman hankalampi. Induktiivisen anturin tarvitsema kytkentä löytyy esimerkiksi täältä.

Sytkäyksikkönä voi käyttää montaakin eri yksikköä, täältä löytyy boschin numero muutamaan vaihtoehtoon.

Kaavoihin en juuri osaa auttaa äkkinäisesti, tarvitsisi auton alkuperäisen motronicin kytkentäkaaviot. Niistä sitten ihmettelemään.

Posted: Fri Dec 09, 2005 20:34
by Roadrunner
Joo elikkä jossain tulpanjohdossa on joku indiiktiivi anturi tms.. ja sitten on tosiaan kampuralla tuo triggeri ja asentotunnistin.

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... i_1985.gif tossa kaavaa.

Posted: Fri Dec 09, 2005 22:06
by 205
Nopeesti katsottuna L-jetronic tsydeemi
kyllä tuohon onnistuu megasquirtin laitto suht helposti.
Kannattaa tehdä ruiskunosalta kokonaan uusi johtosarja.

Itte tein GM:n HEI-8 palikalla tuon sytkän ohjauksen,
mutta teen ton homman uusiksi EDIKSEN palikoilla, kun
teen konerempan/remmin asennuksen yhteydessä
jossain kevään aikana.

Posted: Mon Dec 19, 2005 23:52
by Roadrunner
Elikkäs sytkäohjausboxilta johto napaan 30 ja hall-anturi napaan 24, mutta kun navassa 24 on puolan maa. miten pitäs kytkeä?

Posted: Tue Dec 20, 2005 7:58
by KariM
Alunperin kierrostieto megalle otettiin puolan miinusnavasta, mutta koska nyt mega ohjaa sytkäyksikön kautta puolaa, ei tuota tietenkään voida käyttää. Eli puolan miinus irti megasta.

Ketju menee näin suoraviivaisesti:
hall-(24)mega(30)-sytkäyksikkö-puola

Posted: Tue Dec 20, 2005 16:38
by Roadrunner
Kiitos! Eli siis jotenkin noin http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... s.jpg/full

9000 Bosch jos Hall-anturi jakajassa, ei ECU-ohjattu. . . . 10-8002 19.50 ???
2,0/Turbo 85--87 on Hall-anturillisia, ei keskusyksikköä. 10-8002 19.50 ???
9000 Bosch jos moduli on pelkkä PÄÄTEASTE. . . . . . . . . 10-8012 29.50 ???
2,0 88--93 on keskusyksikön ohjaamalla Hall-herätteisellä

niin ja kumpi noista moduleista?

Posted: Tue Dec 20, 2005 19:04
by KariM
Roadrunner wrote:Eli siis jotenkin noin http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... s.jpg/full
Erinomainen kuva, juuri noin.
niin ja kumpi noista moduleista?
Se ilman keskusyksikköä oleva malli lienee se tavallisin, eli boschin 0 227 100 137 / 0 227 100 139 numeroisia vastaava. Varoitus tuosta Motonetin Unipointista, ainakin minulla se pätki isommilla kierroksilla. Romarilta haettu aito bossi toimi heti ok.

Posted: Thu Dec 22, 2005 23:00
by JJtalo
ite kuullu kans että kannattaa hommata aito boschilainen, nuo tarvikeosat ei aina toimi niinku pitäis edes alkuperäsessä käytössä.

Posted: Fri Dec 23, 2005 21:51
by Roadrunner
No toihan on bossilainen.

Posted: Sat Dec 24, 2005 8:33
by KariM
Tarvike.

Saa sieltä oikean boschinkin:
900/900i 81--90 AITO Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi) 10-8205 74.00 ???

Posted: Mon Feb 13, 2006 22:42
by Roadrunner
No niin, viel jos sais apua.
http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... 6.jpg/full
tollanen pyörä orkkiksena, millasen pyörän toi mega vaatii? pitääkös 6koneessa olla 3 tappia ja missä kohtiä. jos joku vaikka paintilla vääntäis jonku kuvan mis näkis asteet jne...

Posted: Tue Feb 14, 2006 13:56
by beemer
Tästä kuvasta selviää jotain. Itsellä on käytössä juuri tuollainen.. siis tuollaisesta jalostettu.. :)

Image

Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.

Posted: Tue Feb 14, 2006 16:39
by Roadrunner
Itellä on vauhtarissa 2 anturia ja sitte tollanen http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/s ... r.jpg/full ja pyörässä ainoastaan 1tappi.

...Ja offtopik onko toi sun 3.5tbo jo toimininnassa ja millasia tehoja ja millä kokoonpanolla?

Posted: Wed Feb 22, 2006 16:47
by Roadrunner
Eli kuuluisko tossa pyörässä sitten olla 120asteen välein tapit? jos käyttää tolleen http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... s.jpg/full

Posted: Thu Feb 23, 2006 0:05
by Supa^
beemer wrote:Tästä kuvasta selviää jotain. Itsellä on käytössä juuri tuollainen.. siis tuollaisesta jalostettu.. :)

Image

Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.
:O Käykö tuo suoraan M20B20 olevan tilalle, meneekö suoraan oikeeseen kohtaan? Ja onko tossa nyt 36-1 hammasta vai paljon? Oisko sulla vielä kuvaa siitä hall-anturin kiinikkeestä?

Posted: Sat Feb 25, 2006 2:26
by Benkku
Supa^ wrote:
beemer wrote:Tästä kuvasta selviää jotain. Itsellä on käytössä juuri tuollainen.. siis tuollaisesta jalostettu.. :)

Image

Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.
:O Käykö tuo suoraan M20B20 olevan tilalle, meneekö suoraan oikeeseen kohtaan? Ja onko tossa nyt 36-1 hammasta vai paljon? Oisko sulla vielä kuvaa siitä hall-anturin kiinikkeestä?
Kuvasta lienee helppoa laskea hampaat. Motronic ohjauksissa ei tietääkseni ole koskaan käytetty 36-1 hammastusta. :D

Kyseinen pulssipyörä sopii (ainakin) 80-luvun lopun/90 luvun alun M20 ja M30 sarjan moottoreihin.

Dataa...
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... %2FTrigger

Posted: Mon Mar 06, 2006 6:09
by Roadrunner
Entäpä jos meinaa suorasyttyy, mistä puola jne... mitäs kaikkee se nyt sit tarviikaa. puola (3x3?) triggeri, monikos hampainen?...

Posted: Thu May 18, 2006 23:46
by Supa^
Herätellään vanhaa topickia. Onko beemer tai muut jotka tota valmista 60-2 pyörää käyttää ni saanut toimii tota kuinka hyvin? Toimiiko megan ja hall-anturin kanssa suoraan kun pistää vaa oikeet asetukset? Ettei tarvi leikkaa hampaita pois tai muuttaa anturin sijotuspaikkaa? Muita kokemuksia?

Posted: Thu May 25, 2006 20:40
by Supa^
Uppista, eikö ketään enään kiinosta? :D
Tuli ostettua tommonen pyörä ja odottelen matkahuollosti sitä vielä. Eli onko käyttökokemuksia tuosta jollain? Lähinnä että tarviiko jotain muutoksia rautatasolla, kirjaimellisesti?

Posted: Sat Jul 29, 2006 13:27
by MikZ
Roadrunner wrote:Itellä on vauhtarissa 2 anturia ja sitte tollanen http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/s ... r.jpg/full ja pyörässä ainoastaan 1tappi.
Itellä on pihassa seisovassa projektissa kanssa toi yks tappi vaan hihnapyörässä. Onko kellään hajua että onko toi tappi anturin kohdalla silloin kun kone on ykk:ssa? Mitään merkkejä ykk:sta tossa koneessa ei taida olla (?). Meinaan vaan että jos laittais pari tappia pyörälle lisää ja hallin vr-anturin tilalle niin tulis toimiva peli.

Posted: Wed Jan 03, 2007 1:05
by jantunen
Supa^! Onkos sulla missä vaiheessa
hommat :?: Itelle vielä aika hepreaa koko ruutta :oops: Mietin kovasti tuota trikkeriä että pitäskö tehä vaan tolla kolmella tapilla? Taitaa olla edullisin ja helpoin? Koneena olis M20 B25

Posted: Wed Jan 03, 2007 8:11
by petteriu
Millainen Hall anturi sinulla on ? Ainakaan Honeywellin 1GT101DC:llä ei homma toimi, koska hampaat liian pieniä&taajassa. Testattu tosin M50 hammaskehällä, mutta lienee mitoiltaan riittävän lähellä tätä.

Petteri
Supa^ wrote:Herätellään vanhaa topickia. Onko beemer tai muut jotka tota valmista 60-2 pyörää käyttää ni saanut toimii tota kuinka hyvin? Toimiiko megan ja hall-anturin kanssa suoraan kun pistää vaa oikeet asetukset? Ettei tarvi leikkaa hampaita pois tai muuttaa anturin sijotuspaikkaa? Muita kokemuksia?

Posted: Wed Jan 03, 2007 10:01
by Supa^
Joo, ei toiminu hallilla :D
Tällähatkellä vr-anturi lukee kyseistä pyörää suoraan ja sen perässä on muunnospiiri. Toimii kyllä iha hyvi. Auto jossa mega on niin on vaan seisonnassa eli projekti vähän jäässä budjetti sekä intti syistä mutta täytyy tutkailla kesällä paremmin.

Posted: Wed Jan 03, 2007 11:30
by jantunen
Kukaan tehnyt tolla kolmella tapilla? Jos vaikka sais rohkasu kuvia :idea: