Page 1 of 1
oisko jollain fakta tietoa
Posted: Mon Nov 28, 2005 16:38
by capri-69
eli olen nyt lukenut manuaaleja ja varmistaisin että mitä osia tarvitsen asentaakseni mega aquirtin: eli lähtö kohdat ford ohc.lohkosta tehty moottori capriin is sierran ruisku ja sytytys garretin turbo, intercooler
Re: oisko jollain fakta tietoa
Posted: Mon Nov 28, 2005 20:23
by aki70
capri-69 wrote:eli olen nyt lukenut manuaaleja ja varmistaisin että mitä osia tarvitsen asentaakseni mega aquirtin: eli lähtö kohdat ford ohc.lohkosta tehty moottori capriin is sierran ruisku ja sytytys garretin turbo, intercooler
Tässä kuva mitä tarvitset, jos käytät V2.2 levyä.

Joudut ehkä lisäämään kaasunasennon potentiometrin ja imuilmanlämpötilan sensorin. Fordin tyhjäkäyntimoottori taitaa olla PWM tyyppinen joten idle lähdön transistori pitää vaihtaa suuremmaksi. Jos meinaat ohjata ahtopaineita sähköisesti niin pitää lisätä esim. VAG ryhmän käyttämä N75 ahtopaineen säätöventiili ja tietenkin itse megasquirtin + johtoa ja liittimiä.
Posted: Tue Nov 29, 2005 10:53
by Volkkarijermu
Ja parempi tulee jos teet Turtanan suunnitteleman megasquirtin, jossa optiot on valmiina, eikä tartte sohlata kauheemmin itte osien vetelyiden kanssa. On tukevammat liittimetkin, johon saa kunnon piuhatkin tukevasti kiinni.
Posted: Tue Nov 29, 2005 14:42
by capri-69
kiitoksia tiedoista! onko kellään kokemusta mitä tarviin uusia antureita ja mitä käytän vanhoja? ruisku on siis is sierran efi!
Posted: Tue Nov 29, 2005 14:43
by capri-69
kiitoksia tiedoista! onko kellään kokemusta mitä tarviin uusia antureita ja mitä käytän vanhoja? ruisku on siis is sierran efi!
Posted: Tue Nov 29, 2005 22:12
by Tuoppi
Oikeastaan ainut anturi mikä ei käy on imuilmanlämpö, se kun on siinä im-mittarissa kiinni, joka joutaa nakata jonnekkin kauas. Ja muutenki se imulämpä pitää ottaa ahto puolelta.
Posted: Wed Nov 30, 2005 14:07
by capri-69
eli kaasuläpän anturi ja veden lämpö anturi ja muut anturit siis käyvät! tämähän käy liiankin helposti muuhun projektiin nähden! kiitos tiedoista taas!
Posted: Wed Nov 30, 2005 17:21
by capri-69
mikä lambda anturi käy mun tapauksessa ja mistä saa? myös sijoitus kohta kiinnostaa? onko paras mitä lähempänä turboa on?
Posted: Thu Dec 01, 2005 1:10
by Tuoppi
Ei välttämättä tarvitse lambdaa megalle laittaa, jos et katalysaattoria käytä...
Seosmittari asia erikseen, mut megaan sitä lambdaa ei ole pakko kytkeä. Säätämistä varten sitten laajakaistalambda ohjaimineen on taas enemmän kuin sata jänistä. Ja sen avulla on helppo etsiä tavoiteseoksia megaan kytkettynä. Sitten olis kans hyvä jos anturi pysys mahdollisimman tasasessa lämmössä, siinä mielessä lämmitettävä anturi ja sijoitus taaemmas auton alle on hyvä. Anturimerkeillä ei megan kannalta mitään väliä, mut bosch taitaa olla aina luotettava vaihtoehto.