Page 1 of 2
Megasquirt 1-mukisen prätkän sytytystä ohjaamaan
Posted: Mon Nov 28, 2005 10:34
by cockjerry
Hoi
Tarvisi Suzuki DR 750 -89 säädettävän sytkän, vehje on ahdettu joten täytyisi vissiin sytkä myöhästää jonkun paineanturin mukaan?
Eli pelkästään sytkän, gasopuoli on kaasareilla.
Jos tällä megasquirtilla pystyy luotettavasti ohjaamaan ko. vehkeen sytkää, niin olisikohan jollain valmista myytävänä. Ei kiinnostaa alkaa kolvailemaan..
Olisi snadi kiirekin tällä hommalla, kiitoksia!
Posted: Mon Nov 28, 2005 15:20
by ArttuH
Pitäisi onnistua ihan hyvin. Yksisylinterinen kone on vielä keskimääräistä helpompi, kun se ei tarvitse kuin yhden triggeripulssin ajoitukseen. Megasquirtin kannalta tuo vastaa auton konetta virranjakajalla ja tällaiselle sytkälle koodista löytynyt tuki jo aika pitkään, tietääkseni tuon pitäisi toimia aika luotettavasti ilman lastentauteja. Useamman puolan suorasytkä on vähän tuoreempi ominaisuus, mutta sekin on jo pääosin käyttökelpoinen.
Normaalin MS-purkin lisäksi tarvitset jonkin puolanohjaimen, triggerianturin ja MS:ään pitää päivittää extra-koodi. Tai sitten voit käyttää MS II:sta V3.0-piirilevyn kanssa, siitä löytyy valmiiksi ohjaintrankku yhdelle puolalle. Anturina on varmaan helpointa käyttää hall-anturia, puolan ohjaukseen voi käyttää jonkun auton palikkaa tai jotain itse kyhättyä viritystä, riippuu vähän käytössä olevasta puolasta.
Mulla ei valitettavasti ole valmista purkkia myytävänä enkä lupaa kasatakkaan, kun hommalla kerran on kiire

Posted: Mon Nov 28, 2005 19:51
by aki70
Mulla löytyy pari ylimääräistä megaa kasattuna.
viewtopic.php?t=1078
Posted: Tue Nov 29, 2005 9:46
by cockjerry
ArttuH wrote:Pitäisi onnistua ihan hyvin. Yksisylinterinen kone on vielä keskimääräistä helpompi, kun se ei tarvitse kuin yhden triggeripulssin ajoitukseen. Megasquirtin kannalta tuo vastaa auton konetta virranjakajalla ja tällaiselle sytkälle koodista löytynyt tuki jo aika pitkään, tietääkseni tuon pitäisi toimia aika luotettavasti ilman lastentauteja. Useamman puolan suorasytkä on vähän tuoreempi ominaisuus, mutta sekin on jo pääosin käyttökelpoinen.
Normaalin MS-purkin lisäksi tarvitset jonkin puolanohjaimen, triggerianturin ja MS:ään pitää päivittää extra-koodi. Tai sitten voit käyttää MS II:sta V3.0-piirilevyn kanssa, siitä löytyy valmiiksi ohjaintrankku yhdelle puolalle. Anturina on varmaan helpointa käyttää hall-anturia, puolan ohjaukseen voi käyttää jonkun auton palikkaa tai jotain itse kyhättyä viritystä, riippuu vähän käytössä olevasta puolasta.
Mulla ei valitettavasti ole valmista purkkia myytävänä enkä lupaa kasatakkaan, kun hommalla kerran on kiire

Ookoo, unohtu mainita sellanen asia, että vehkeessä on 2 tulppaa / palotila ja 2 puolalla, tuottaako tämä ongelmia? Mites toi paineanturin sisääntulo? Tossa kun on MAGNEETTO, niin siellä on jo joku anturi, sekö pitää korvata tällä hall anturilla
aki70, minkä kokoinen toi on? Mulla kun ei ole paljoa tilaa tossa vehkeessä. 200egee on todella halpa..
Nimittäin olen kysellyt MSD MC-4 ja se maksaa luultavasti jotain ihan tähtitieteellisiä summia.
Posted: Tue Nov 29, 2005 11:57
by aki70
Ookoo, unohtu mainita sellanen asia, että vehkeessä on 2 tulppaa / palotila ja 2 puolalla, tuottaako tämä ongelmia?
Puolan ohjaus pitää tehdä sopivalla sytytysvahvistemella esim.Bosch 0 227 100 137 / 0 227 100 139 jota mega ohjaa.
Mites toi paineanturin sisääntulo?
Paineanturin sisääntulo on megassa n. 4mm. letkuliitännällä (DIY autotunen sarjassa).
Tossa kun on MAGNEETTO, niin siellä on jo joku anturi, sekö pitää korvata tällä hall anturilla
Kävin katsomassa 600 DR:n sähkökuvia ja siinä on 3-vaihelaturi jonka magnetointi on tehty kestomagneetilla ja ilmeisesti kestomagneetin ulkokehällä on kolo jota lukee tällä hetkellä jonkinlainen kela-anturi.
Jos sinun pyörässäsi on samanlainen toteutus niin kyllä kela-anturi pitää korvata hall anturilla.
aki70, minkä kokoinen toi on?
154 pituus 106 leveys 45 korkeus. Pituussuunnassa oltava tilaa vielä D-liittimelle.
Tärinän ja kosteuden takia tekisin megasta "kertakäyttöisen" valamalla sen täyteen jollakin eristävällä aineella.
Posted: Tue Nov 29, 2005 13:17
by cockjerry
ok, eli toi 2 tulppaa / puolaa ei ole ongelma.
Löytyisiköhän sulta tota hall anturia? Tai mistä niitä saa jotka toimii ton megan kanssa
Koko olisi ihan ok, saan just ja just sovitettua ton boksin sinne. Tuleeko tossa se D-liitin messissä?
Toi paineanturi on siis integroitu Megasquirttiin.. Tossa MSD boksissa pitäisi käyttää erillistä mapanturia.
Eikös tollasia sytytysvahvistimia ole autoissa? Kävisi vaikka hakemassa motonetistä..
Posted: Tue Nov 29, 2005 14:08
by 205
Jos sulla on kela anturi "VR-anturi " magneetossa, niin saattaisi tuo GM:n
8-napainen HEI palikka käydä siiihen siinä on "kaikki tarvittava"
samassa paketissa ,4 piuhaa megalle niin siinä on kaikki mitä
tarvitsee sytkän ohjaukseen.
Ei tarvitsisi käydä virittelemään hal anturia magneeton sisään,
sais kaikki olla ennallaan magneetossa.

Posted: Tue Nov 29, 2005 14:34
by cockjerry
205 wrote:Jos sulla on kela anturi "VR-anturi " magneetossa, niin saattaisi tuo GM:n 8-napainen HEI palikka käydä siiihen siinä on "kaikki tarvittava"
samassa paketissa ,4 piuhaa megalle niin siinä on kaikki mitä
tarvitsee sytkän ohjaukseen.
Ei tarvitsisi käydä virittelemään hal anturia magneeton sisään,
sais kaikki olla ennallaan magneetossa.

noniiin... se olisi just se mitä hain, ettei tarvis alkaa muuttelemaan.
Mistä ton VR-anturin tunnistaa?
eli miten se kytkentä sitten menis tolla HEI palikalla.
Posted: Tue Nov 29, 2005 15:59
by 205
Melkein voisin väittää että se anturi mikä sulla on siinä
paikallaan niin käy suoraan.
Tuolta löytyy suoraa kytkentä tolle HEI palikalle tosin 7 nastainen,
mutta eroa 8 nastaiseen ei oo muuta kuin GND nasta lisää 8:ssa
ja tarvittavat muutokset megaan.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-hei7.html
http://www.kolumbus.fi/janne.kaivola/ tuolta kotisivuiltani voit käydä kattomassa miten ite oon johdottanu
tuon sytkä puolen.
v3.0 levyllä ois noi kaikki valmiina

Posted: Tue Nov 29, 2005 16:17
by cockjerry
Myytkö sä noita? Mitä tollanen 3.0 versio maksaisi?
Eli ton megasquirtin lisäksi tarvitaan se HEI yksikkö. Minkä hintasia ne yleensä on ollu?
Posted: Tue Nov 29, 2005 19:01
by aki70
Mitä tollanen 3.0 versio maksaisi?
Minulla on kasattuna 3:s versio ms2 prossalla, jonka saat 330€.
Sen sisällä on tällä hetkellä 2.1 ohjelmisto ja asennan sytytyksen tyypin mukaiset hyppylangat paikoilleen.
3:s versioita taitaa olla aika vähän Suomessa käytössä, joten kyselyt pitänee osoitaa msefin foorumille.

Posted: Tue Nov 29, 2005 22:06
by 205
Toi yksi oli lähinnä koe läjäys yhdelle kaverille jonka kiinnostus hävisi
tohon lootaan joten möin sen täällä foorumilla.
Nyt työn alla on oma versio MSnS extra edikselle sellanen versio
minkä voi vaikka asentaa konepellin alle niin sanottu pomminkestävä
malli, eka version saan testiin jossain vuoden vaihteessa.
Toi HEI-8 eli UNIPOINTIN 7006-9030 "STMLX340" STAR Amigo Oy:llä n. 40€
Posted: Wed Nov 30, 2005 13:44
by cockjerry
aki70 wrote:Mitä tollanen 3.0 versio maksaisi?
Minulla on kasattuna 3:s versio ms2 prossalla, jonka saat 330€.
Sen sisällä on tällä hetkellä 2.1 ohjelmisto ja asennan sytytyksen tyypin mukaiset hyppylangat paikoilleen.
3:s versioita taitaa olla aika vähän Suomessa käytössä, joten kyselyt pitänee osoitaa msefin foorumille.

njoo täytyy venailla sen aikaa kun saan tosta MSD MC-4 tarjouksen, tänään pitäisi tulla..
Posted: Thu Dec 01, 2005 13:31
by cockjerry
toi MSD homma meni vituiksi, on kuulemma saatanan vaikea saada niitä..
Eli..
- Tolla V3.0 versiolla pystyy säätämään sytkää tarkasti tietylle kierrosluvulle
- Sopii varmasti 1-mukiselle / 2tulppaa palotila / 2 puolaa
- Paineanturin sisääntulo että voi myöhästää halutun verran sytkää kun paineet nousee.
aki70 miten nopeesti saisit kasaan tollasen 3.0.. jotain 330egee on ihan ok
pistätkö mailiosottees kun toi saatanan YV ei näköjään oikeen skulaa tällä foorumilla..
Posted: Thu Dec 01, 2005 13:54
by aki70
- Tolla V3.0 versiolla pystyy säätämään sytkää tarkasti tietylle kierrosluvulle
- Sopii varmasti 1-mukiselle / 2tulppaa palotila / 2 puolaa
- Paineanturin sisääntulo että voi myöhästää halutun verran sytkää kun paineet nousee.
aki70 miten nopeesti saisit kasaan tollasen 3.0.. jotain 330egee on ihan ok
Sytytys kartta on 12x12 joten pystyy säätämään tarkasti ennakot.
Sopii 1-mukiselle ja sinulla on kaksoispuola jossa on yksi ensiö ja 2 toisiopuolta (kipinä tulee mollemmille tulpille yhtäaikaa.
Sytkäkartassa toinen muuttuja on paine ja toinen kierrokset.
Mulla on kasattuna yksi mihin tartee tehdä vain muutokset VR anturia varten.
Saan megan postiin vuorokauden sisällä.
Käy vielä tutustumassa MSII sivustoon.
http://www.megasquirt.info/ms2/
Posted: Thu Dec 01, 2005 14:39
by cockjerry
Taidankin ehkä heivata noi kaasarit mäkeen ja laittaa samalla ruiskun..
Mutta tollahan se onnistuu hienosti..
Eli miten toi homma nyt menee jos laitan ruiskun..
TPS ainakin pitää saada, mutta saako se siis kampiakselin asentotiedon tolta samalta anturilta mikä ohjaa sytkää?
Suuttimet voin varmaan ottaa jostain bilikasta? ja gasopumpun ?
Perkele kun olen huono näissä, mutta opiskellaan..

Posted: Thu Dec 01, 2005 16:33
by aki70
TPS ei ole pakollinen.
Kampiakselin asentotiedosta se saa kierrostiedon.
Helpointa on käyttää jotakin sopivaa läppärunkoa missä olisi paikka suuttimelle.
Myöskin (laajakaista)lambda olisi hyvä olla kun haetaan polttoainekarttaa kohdilleen.
Myyntipalstalla on näköjään myynnissä GSX-R 750 läppärungot suuttimineen ja TPS-anturiineen, en tiedä riittääkö kurkun halkaisija sinun tarpeisiin?
msefin sivustolla löytyy muutama pyörä mihin on laitettu mega.
http://www.msefi.com/viewforum.php?f=54
Posted: Fri Dec 02, 2005 21:16
by cockjerry
noniin.. hain sen megasquirtin tänään postista! Ai saatana kun on nättiä jälkeä.. kiitoksia vielä kerran aki70
Ostin samalla noi gsx-r 750 läppärungot missä kaikki tarvittavat hilut ja sitten vielä jos ehdin messiin tohon WB lambda tilaukseen.
Voisiko posse vähän jeesata kytkiksien jne. kanssa sitten? Pystyykö toi mega2 ohjaamaan suoraan tota WB-lambdaa? Millanen koneen- ja imuilmanlämpotila-anturi käy ton megan kanssa? Jos käy tsägä niin ne on noiden läppärunkojen messissä!
Sitten vielä sellasta.. joskus noiden prätkän puolien kanssa oli semmoista ongelmaa, että olivat väärä ohmiset ja poltti CDI boksin. Onko tollasta ongelmaa megan kanssa?
Nyt saa ekan kerran ton laitteen aikana säädöt täydelliseks

Eli periaatteessa pitäisi pystyä WB-lambdalla säätämään niin tarkasti, että tulee täysin suoraa lambda viivaa koko kierrosalueella?
edit: njoo tossahan tulikin todella selkeä kytkis messissä.. Oon todella huono näissä sähköasioissa! Eiköhän kysyttävää tule vielä aika pal

Posted: Sun Dec 04, 2005 6:34
by aki70
Kunhan saat kamat pyörään kiinni, niin kannattaa miettiä käytätkö pyörän penkissä säädettävänä. Muutaman kaasutinpyörän tienpäällä kapeakaistaisella lambdalla säätäneenä voin sanoa että on aika hankalaa seurata lambdan näyttöä, kierroksia ja käyttää vielä kaikki tehot moottorista
Wb-lambda tarttee väliin vahvistimen, joka kyllä tulee tuossa kimppatilauksessa mukana. Kaikki resistanssiset lämpötila-anturit voidaan sovitaa megaan.
Sytytyspuolalle pitää etsiä sopiva sytytysvahvistin, joku varmaankin osaa auttaa mitotuksessa.
Posted: Sun Dec 04, 2005 9:47
by cockjerry
aki70 wrote:Kunhan saat kamat pyörään kiinni, niin kannattaa miettiä käytätkö pyörän penkissä säädettävänä. Muutaman kaasutinpyörän tienpäällä kapeakaistaisella lambdalla säätäneenä voin sanoa että on aika hankalaa seurata lambdan näyttöä, kierroksia ja käyttää vielä kaikki tehot moottorista
Wb-lambda tarttee väliin vahvistimen, joka kyllä tulee tuossa kimppatilauksessa mukana. Kaikki resistanssiset lämpötila-anturit voidaan sovitaa megaan.
Sytytyspuolalle pitää etsiä sopiva sytytysvahvistin, joku varmaankin osaa auttaa mitotuksessa.
EDIT: homma selvisi..
Posted: Wed Dec 07, 2005 19:59
by cockjerry
Alotetaas alusta..
Nyt ehdin vihdoin perehtymään hiukan ko. vehkeeseen & lappuihin mitä tuli paketin mukana.
Oot pistänyt jumpperit silleen, että pitää käyttää ulkopuolista sytytysvahvistinta. Eli silloinhan sytkävahvistimena käytän esim. GM HEI 7/8pinnasta, jolloin kytkis olisi suurinpiirtein tälläinen?
http://www.megasquirt.info/ms2/ew7hei.gif
Orggis kokoonpanossa puolat sytyttävät vissiin samaan aikaan, CDI lähtee 2 (+) johtoa puolille. Eli noi DRn puolat pätkii (+) plussaa, miten toi kytkis muuttuu siltä osin?
Sitten suuttimista olisi toinen..
Tossa kun on 2 suutinta / pytty. Kytketäänkö suuttimet erillisinä suuttimina vai samana?
Muutenhan tää näyttää olevan suht simppeli homma, eli sisällä on 2.1 koodi, megatunessa valitsen 2.1 inin ja nimeän sen megasquirt-ii.ini
Kyllä tää tästä..
Posted: Wed Dec 07, 2005 23:12
by aki70
Oot pistänyt jumpperit silleen, että pitää käyttää ulkopuolista sytytysvahvistinta. Eli silloinhan sytkävahvistimena käytän esim. GM HEI 7/8pinnasta, jolloin kytkis olisi suurinpiirtein tälläinen?
http://www.megasquirt.info/ms2/ew7hei.gif
Onnistuuhan se ilmeisesti GM HEI:in modulilla, mutta olisiko yksinkertaisimpaa käyttää vaikka boschin modulia (kuva löytyy keskustelun alusta) koska V3 kykenee käsittelemään VR-anturin signaalia.
Orggis kokoonpanossa puolat sytyttävät vissiin samaan aikaan, CDI lähtee 2 (+) johtoa puolille. Eli noi DRn puolat pätkii (+) plussaa, miten toi kytkis muuttuu siltä osin?
Kyllä kipinä tulee samaan aikaan molemmille tulpille koska ne on kytkettu samaan toisiopiiriin. Ensiöpiiriin pitää tulla jänniteeroa johtojen väliin joten eivät molemmat voi olla +:ssa, mutta jos olet tehnyt mittauksen virrat päällä ja kone sammuksissa on ensiöpiirin resistanssi 0-1 ohmiin ja
sillon mitaten voi näyttää molempiin +:saa. Tee vaikka testi tuolla boschin vahvistemella siten että kytket puolan ensiön 1:s ja 4:s pinniiin, 2:seen - ja 4:een + laita tulpat siten että kierreosa on maissa ja nakuttele 6:s pinniä maihin. Jos et saa kipinää, niin on varmaan helpointa vaihtaa auton puolat alkuperäisen tilalle.
Sitten suuttimista olisi toinen..
Tossa kun on 2 suutinta / pytty. Kytketäänkö suuttimet erillisinä suuttimina vai samana?
Aivansama kummalla tavalla laitat jos laitat erillisinä kuormittavat vähemmän päätekiviä.
Posted: Thu Dec 08, 2005 9:27
by cockjerry
aki70 wrote:
Kyllä kipinä tulee samaan aikaan molemmille tulpille koska ne on kytkettu samaan toisiopiiriin. Ensiöpiiriin pitää tulla jänniteeroa johtojen väliin joten eivät molemmat voi olla +:ssa, mutta jos olet tehnyt mittauksen virrat päällä ja kone sammuksissa on ensiöpiirin resistanssi 0-1 ohmiin ja
sillon mitaten voi näyttää molempiin +:saa. Tee vaikka testi tuolla boschin vahvistemella siten että kytket puolan ensiön 1:s ja 4:s pinniiin, 2:seen - ja 4:een + laita tulpat siten että kierreosa on maissa ja nakuttele 6:s pinniä maihin. Jos et saa kipinää, niin on varmaan helpointa vaihtaa auton puolat alkuperäisen tilalle.
Täytyy stedata tänään! Kelailin vaan, koska kumpaakin puolaan menee vain 1-johto ja miinus on suoraan rungossa kiinni, niin eihän se voi pätkiä muutakuin plussaa?
Auton puolat on niin saatanan isoja, että niitä yritän mielellään välttää! Tilaa on kun on TODELLA vähän.. olisi kyllä kaikista helpoin tyyli, mutta 2 auton puolaa vie aika homona tilaa. Noi orggikset on stidiaskin kokoset..
Posted: Thu Dec 08, 2005 10:51
by aki70
Täytyy stedata tänään! Kelailin vaan, koska kumpaakin puolaan menee vain 1-johto ja miinus on suoraan rungossa kiinni, niin eihän se voi pätkiä muutakuin plussaa?
Puolassa on vain yksi ensiö ja sen vastus on 0-1 ohmiin eikä ole yhteydessä maihin. Puolan toisiopiiri voi olla kaksiosainen jonka keskipiste on maissa sen saat selville mittaamalla tulpanjohdon ja maan väliltä jos lukemaksi tulee 10-15 Kohm silloin keskipiste on maissa.
Jos mittaat tulpanjohtojen välin lukema on n. 27-30 Kohm. Toisiopiirin vastus on luullakseni noin iso resistanssisten tulpanhattujen takia.
Irto Kipinöitä
Posted: Thu Dec 08, 2005 12:18
by 205
Re: Irto Kipinöitä
Posted: Sun Dec 11, 2005 20:01
by cockjerry
Taidankin hommata suoraan tollasen 2-piippuisen boschin! Vaikka noi orggis puolat skulaisikin, en oo vielä ehtinyt testaamaan edes noita orggispuolia. Täytyisi joku päivä käydä hakemassa se sytkävahvistin yms. kamaa. motonetistä.
Mitähän antureita kannattaisi käyttää.. meinaan siis IMUilman- ja moottorinlämpotila-antureita + mille löytyy valmiit kalibrointi tiedot? Ahdetuissa pitäisi olla "nopea" toi imuilma-anturi?
Kone on ilma/öljy jäähdytteinen, niin toi moottorinlämpötila voi olla vähän mutkikkaampi juttu. Yksi mesta anturille olisi pytyn alareuna.
Posted: Sun Dec 11, 2005 21:22
by risu
tarttet juu imulämmön anturin ahtimen ja pytyn väliin mallia nopea. boschin nopeelle anturille (n. 25e tarvikeliikkeistä) löytyy valmiit kartat mutta ne kartat on nopee kalibroida itekki vaikka jääveden, kiehuvan ja jonku välilämmön kautta. coolant anturiks mikä tahansa öljynlämpöanturi. vesilämpöanturitki varmaan toimii öljyllä myös, ainaki välillä kataloogeissa samaa anturia annetaan molempiin käyttöihin. öljynlämmön voinee korvata pytyn lämmöllä mutta taitaa pytty kuumentua vähän turhan nopeasti -> kone vielä kylmä kun kylmäkäyntirikastukset lähtee.
-K-
Posted: Wed Jan 11, 2006 21:58
by cockjerry
prätkä alkaa olemaan kohta siinä kondiksessa, että alkaa ehkä KUSISIN vaihe --> kytkikset
eli asiaan.. Jos haluan sähköisen ahtopaineen säädön (closed loop), niin miten homma menee. Luulisi, että joku on tehnyt koodin tolle valmiiksi? Tossa pitäisi olla 3 extra sisääntuloa/ulostuloa?
Piuhat varmaan pystyn vetämään valmiiksi, ettei tarvitsi alkaa enään alkaa myöhemmin availemaan johtopakkaa. Mihin pinniin vedän piuhat?
kyseessä siis MS2 & v3
Asetukset & säätö on sitten oma lukunsa kokonaan keväällä!
Sitten tuli törmättyä sellaseen asiaan tuolla ms2 manuaalissa, että KÄYNNISTÄESSÄ pitäisi löytyä 12v, tai muuten voi olla aika vaikeeta. Tossa on 7Ah hyytelöakku ja tollanen 1-mukinen vie kusoa käynnistäessä aika kivasti!
Posted: Thu Jan 12, 2006 9:46
by ArttuH
cockjerry wrote:
Sitten tuli törmättyä sellaseen asiaan tuolla ms2 manuaalissa, että KÄYNNISTÄESSÄ pitäisi löytyä 12v, tai muuten voi olla aika vaikeeta. Tossa on 7Ah hyytelöakku ja tollanen 1-mukinen vie kusoa käynnistäessä aika kivasti!
Tuo tarkoittanee vain sitä, että purkille pitää ottaa sähköt paikasta, jossa pysyy jännite myös startin aikana. Joissain autojen sähköissä nimittäin katkaistaan valojen yms. sähköt startin ajaksi. Mikäli erehtyy kytkemään ruiskun tällaiseen piuhaan, niin käynnistyminen voi olla aika nihkeää. Ja tuon mokan hoksaaminen voi vaatia runsaastikin pään raapimista. Ohjain kyllä toimii vielä jollain 7V jännitteellä.
Posted: Sat Jan 14, 2006 9:26
by cockjerry
Ymmärsinkö nyt oikein, että jos EI käytä ollenkaan tyhjäkäyntisäädintä. Olisi 5 vapaata porttia? LEDit haluan säilyttää.
Toi englanninkielinen manuska on mun mielestä vähän sekavasti kirjoitettu.
Eli.. toi "Stepper IAC" on sen tyhjäkäyntisolenoidin OHJAINPIIRI ja tarvitsee 4 porttia?
Onko tollasta EXTRA koodia olemassa MS2? Näyttäis olevan kaikkea mukavaa, esim. just se ahtopaineen säätö yms.
Vedän kuitenkin piuhat valmiiksi, ettei tarvitse alkaa vetää johtopakkaa auki, sittenkun kun haluaa lisää ominaisuuksia.
Sitten tosta "trigger anglesta" olisi yksi kysymys..
eli dr speksit sanoo, että vakio sytysennakko on 28astetta yli 4300rpm ja 5astetta alle 2200rpm!
Eikös toi trigger angle ole silloin vähintään 28astetta?