Page 1 of 1

Megasquirt Capriin

Posted: Mon Nov 21, 2005 8:44
by capri-69
Mistä sais hommattua kyseisen aparaatin kun capri semmosen varmaankin tarvitsis?

Re: tietoa

Posted: Mon Nov 21, 2005 10:13
by petteriu
capri-69 wrote:Mistä sais hommattua kyseisen aparaatin kun capri semmosen varmaankin tarvitsis?
Kyseinen aparaatti, eli ? Ehkä Megasquirt vai jotain muuta ?

Petteri

Posted: Mon Nov 21, 2005 10:47
by capri-69
joo just toi megasquirtti siitä saattais olla apua mun autos/projektissa!

Posted: Mon Nov 21, 2005 10:56
by Volkkarijermu
No vaikka Partcosta. Tai pistä vaikka ostoilmotus, niin pääset helpommalla ku ei tartte itte kolvailla.

Posted: Mon Nov 21, 2005 15:07
by KariM
Jo ennen ostamista kannattaa, tai tarkkaanottaen pitää lukea ja hahmottaa itselleen mitä on tekemässä, ja millä välineillä.

www.megasquirt.info
http://www.finsquirt.net/ (kasaus- ja käyttöohje)
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/

Posted: Mon Nov 21, 2005 15:31
by jani
Kyse ei ole bolt on ruiskusta .Eli asennus ei ole plug and play mutta jos on palavaa intoa ja tarmoa megasruutta on sitten sopiva rakentelun kohde.

Eli lue ajatuksen kanssa toi megamanuuaali läpi ja selaile foorumia mitä tulee tehdä kun ruisku autoon asennetaan ja tutustu hyvin megassa oleviin ominaisuuksiin.
Tämä on erittäin mielenkiintoinen projekti . ja jos tuo valmis mega kiinnostaa semmoinen on tarjolla mallia "turtana".

Posted: Tue Nov 22, 2005 9:10
by capri-69
Joo eli en siis etsikkään mitään bolt on hommia. kirjoitan lyhennetyn tekstin capri projektista täysi päivä kirja www.suomencaprit.com eli auto on hiekkapuhallettu hitsasin täysin läpi moottorin tein 2,0 ohc turbo ic sovitin is sierran efi uiskun sähköineen jotkut moottorin osat koneistutin kun ei ole välineitä kaikkea tehä itse. levikkeet tilasin valmiit englannista. kaikki akselit puhallettu ja maalattu rahaa palanut jo yli 6000e vaikka melkein kaikki on itse tehty jopa runkopalkit ja korin osat mitä on hitsattu! tietysti mega on vaativa asentaa mutta kun kaveri littaa volvoonsa tommosta ni ainakin vähemmän meni sähköä kun efi ruiskun tekemisessä capriin! eikös siihen tarvita uudet kaasuläppä anturi lambda ja jotain muuta vai käykö is sierran kaasuläppä anturi? onko kokemuksia kellään?

Posted: Tue Nov 22, 2005 9:18
by capri-69
voip olla et unahan kuitenki ton megan ja viritän vaan efiä! joo unohtu littaa ton päiväkirja osotteen lisäksi pitää mennä yleistä keskustelua osastolle ja" ford capri mk1 projekti" kirjoittaja on t.sayrio eli minä!

Posted: Tue Nov 22, 2005 13:23
by capri-69
joo eli siis ymmärsinkö oikein että ruiskun ja sytkän saa megan kautta säädettyä ja ahtoja/nosseja ei saa megan kautta säädettyä?

Posted: Tue Nov 22, 2005 13:46
by Masi_K
Bensa, sytkä, ahdot, nossit, lähtökontrolli ym onnistuu megalla. Mutta siihen joutuu opiskelemaan 4 x enemmän kuin pelkkään bensaan.

Posted: Tue Nov 22, 2005 13:57
by capri-69
joo no ei se opiskelu tässä kohtaa haittaa! mukavampaa tää on opiskella ku ei tarvi mitään peruskoulu aineita kuten historia ja uskonto opiskell koska silloin jäis tää homma väliin! eli asiaan mulla siis 2,0 lohkoon tehty turbo moottori ic ja efi ruisku is sierrasta mitä siis tarvitsen? mega boxihan korvaa efin boxin jos olen ymmärtäny oikein ja sitten tarviin antureita joista on arvot tiedossa ja jotka on portaattomia eli kaasuläpän anturi vai käykö toi mikä mulla jo on? ja lampdan tarviin? mitä muuta?

Posted: Tue Nov 22, 2005 14:12
by Masi_K
viewtopic.php?t=21&highlight=ford+ohc

Tuolla on taidettu puida kaikki kysymykset ?

Posted: Tue Nov 22, 2005 14:49
by capri-69
kiitoksia vinkistä!

Posted: Wed Nov 23, 2005 9:05
by capri-69
sivustoja selailtuani ja yhtä megan asennusta seuraillessani ei tuo ylitsepääsemättömältä vaikuta kytkeä! säätäminen varmaan on se hankalin osio! mun mielestä efi ruiskun tekeminen capriin oli isompi homma kun kaasari moottoriseen sen tein siihen! (sähköjen osalta ainakin!) no pitänee etsiä mega ja alkaa tuskailemaan! eihän ikinä mikään ole niin yksinkertaista kuin miltä näyttää! paitsi syntyminen ja kuoleminen.