Page 1 of 1
Imuilman lämpöanturi (Bosch nopea) kiinnitys
Posted: Wed Mar 09, 2005 15:36
by Terppis
Eli on vähän onkelmia saada tota imuilman lämpötilan-anturia kiinni alumiiniseen paineputkeen. Oisko jollai heittää jotai ideoita, että miten toi kannattais toteuttaa.
Putki on kuitenki niin ohutta, että ei siihen oikee kierteitä saa pulttia varten. Yhks vaihtoehto olis juottaa putkeen kiinni matala mutteri, mut se juotto puoli oliski sit se kysymysmerkki. Eli miten muut on niitä värkkäilly?
Posted: Wed Mar 09, 2005 17:26
by MrFairlane
Vastamutteri?
Posted: Wed Mar 09, 2005 17:36
by W-PH
Kierteytetty alumiiniholkki alumiinijuotteella kiinni. Onnistuu jopa pienellä nestekaasupolttimella. Juotostarvikkeilla on useita eri myyjiä, on todella helppokäyttöistä ja jälki siistiä. Korvaa joissakin hommissa jopa TIG-hitsauksen. Laitan tänne yhteystiedon kun löydän esitteet töistä.
Posted: Wed Mar 09, 2005 18:35
by Terppis
MrFairlane wrote:Vastamutteri?
Ton oon unohtanu sen takia, että mahollisuus siihen, että se löystyy ja menee moottoriin on aika suuri.
Mistäs tollasia kierteytettyjä alumiiniholkkeja sais?
Posted: Wed Mar 09, 2005 20:50
by musse67
Terppis wrote:Mistäs tollasia kierteytettyjä alumiiniholkkeja sais?
Mulla oli aikoinaan vähän saman tyylinen ongelma alumiinisyylärin kans, kun piti flektin anturille saada kiinnitys kennon päätyyn. Anturin kanssa menin paikalliseen sorvaamoon, jossa tekivät tarvittavan kokoisen holkin sopivalla kierteellä. Holkki sitten tig-liimattiin kennon päätyyn kiinni.
Posted: Mon Sep 12, 2005 19:00
by peanuts
Mites onko tän anturin kohdalla väliä että kiinnittääkö ennen vai jälkeen kaasuläpän?
Posted: Mon Sep 12, 2005 21:53
by Masi_K
Ennen. Jälkeen alkaa jo moottori lämmittämään sitä.
Posted: Mon Sep 12, 2005 22:04
by fiiatisti
eikös sen tarkotus oo koneeseen menevän ilman lämpötilaa mitata ja sillo se lämpeneminen läpän jälkeen ois hyvä huomioida..ite laitoin painekotelon kylkeen
Posted: Mon Sep 12, 2005 22:05
by Kimmo's
Tuolta
http://www.nic.fi/~marlin/technoweld.html löytyy tollasta alumiinin juotteluainesta....
-k
Posted: Tue Sep 13, 2005 15:30
by peanuts
Itsellä oli kyllä kans tarkotus tuohon painekotelon kylkeen laittaa se anturi. Mitenkäs map-anturin lähtö, ottaako myös tuosta painekotelosta vaiko ennen kaasuläppää jostain päin sitä imuilmaputkistoa?
Posted: Tue Sep 13, 2005 15:37
by Kimmo's
Jos ilmalämpöanturin kiinnittää esimerkiksi imusarjan kylkeen, johtuu lohkosta lämpö imusarjaan ja siitä lämpöanturiin. Tällöin anturi siis näyttää korkeampaa lömpötilaa kuin mitä koneeseen menevä ilma todellisuudessa on.
Vaikka ihanteellista olisikin mitata imuilman lämpö juuri ennenkuin se pujahtaa imuventiilin välistä, niin tosielämässä parempiin tuloksiin pääsee kun laittaa anturin suojaan koneesta hohkaavasta lämmöstä....
Mappianturi tulee laittaa kaasuläpän jälkeen.
-k
Posted: Tue Sep 13, 2005 15:40
by peanuts
selvä. pitääpä sitten heittää tuo lämpöanturi johonkin sinne imuputkistoon
Posted: Wed Sep 14, 2005 17:31
by Pecan