En saa kierroslukua. (turtanan levy)

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
viljami
Megasquirttaaja

En saa kierroslukua. (turtanan levy)

Post by viljami »

Eli en saa kierrosluku tietoa näkymään. VR-anturilta tulee asentotieto. Ensimmäisenä virhemahdollisuutena pidän noita hyppyjohtoja 1-2-3-4 nythän ne on mulla kaikki ristissä. Mitenkä näiden pitäisi olla?
Ja toisena, kun mulla on käytössä tuo pösön 60-2 hammastettu vauhtipyörä, niin mitenkähän ne wheel decoderin asetukset pitäisi olla. Nyt ne on base teeth 60, missing 2, trigger A 5, trigger return A 20 ja loput nollaa.
parempi liikaa kuin pikkusen liian vähän..
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

skemasta R40 jätetään pois, sen viressä olevat kytkentänastat 1-2 yhdistetään hyppylangalla ja 3-4. Jos käyttää F-idle ulostuloa sytkänohjaukseen niin R43 arvo on 470Ohm edis käytössä.
R15 vastus vaihdetaan 470Ohm arvoon jos LED17 lähtöä käytetään sytkänohjaukseen, muita muutoksia ei tarvitse tehdä.
Lisäksi mielestäni ainakin r44 tulee jättää kytkemättä, ja r47.
Sekä lm1815 piiri jätetään vekka. Ite tappelin hetken hyppylankojen kanssa, kun tuli ajatusvirheitä. Mut kyl se sit läks.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
viljami
Megasquirttaaja

Post by viljami »

Mutta eikös tuo lm1825 piiri nimenomaan ole sitä varten, että sillä muunnetaan tuon induktiivisen anturin signaali kanttiaalloksi eli siis megan ymmärtämään muotoon? Tai sitten olen todella hukassa..
Ja käytössä on jakaja sytkä eli ei edis. Hjälp!

No nyt kun maltoin katsoa noita kuvia niin siitä olisi varmaan hyvä lähteä liikkeelle, että saa sen signaalin ensiksi vastukselle r44.. Katsotaan nyt, mutta jos joku osaa heti sanoa miten nuo hyppyjohdot menee, niin se auttaisi paljon.
parempi liikaa kuin pikkusen liian vähän..
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

No, mulla on kanssa puolalta otettu kierroslukutieto. Mutta mega ei kuitenkaan sitä ohjaa. Olen myös juurikin nuo muutokset tehnyt. Kuvan voisin muuten ottaa, muttakun lankku on ikävässä paikassa purkamista ajatellen. Eli siis 1 ja 2 yhdistetään sekä 3 ja 4. Näitä EI yhdistetä sitten toisiinsa. Mun itetääkseni kytkentä on sama kuin tuossa on esitetty Paitsi että piiri tulee jhättää kinni
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Saku
Megasquirttaaja

Post by Saku »

Edit. Eipä mitään enää...
Post Reply