SPTRONIC SEM306

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mhak
Megasquirt aloittelija

SPTRONIC SEM306

Post by Mhak »

Terve, olis kysyttävää Hall-anturin kytkennästä (lukee nokan asentoa). Kyseessä on siis MS3X prosessorilla ja ohjelmalla varustetusta ecusta. Ohjeet ovat melko epäselvät ja kysyin ecun valmistajalta ohjeita niin sieltä tulee vain melko epäselviä vastauksia 😄 Ohjeessa lukee hall anturin kytkennästä seuraavan lainen ohje: Connect Hall sensor (Collector/Drain) to Input+, Close CRK/CAM UP
jumper for pull-up resistor for standalone connection.

Itse ymmärsin tuon niin että hallin signaali johto täytyy kytkeä (tässä tapauksessa) CAM input+ pinniin. Tänään kysyin valmistajalta että onko kytkentäni oikein niin se sanoi että ei, vaan Hall signaali tulee kytkeä CAM input- pinniin ja CAM input+ jätetään kytkemättä.

Kysymys kuuluukin että pystyykö tuota mittaamaan ecun liittimeltä jotenkin kumpaan pinniin se tulee kytkeä? Ja hajoaako sieltä mahdollisesti jotain jos johdot ovat ristissä?

Katsoin MS3X kytkentäkaaviota niin siinä kytkentä on minulle täysin selkeä.

Toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa tällä kysymyksellä.
Masi_K
Megajumala

Re: SPTRONIC SEM306

Post by Masi_K »

Ms extran modulessa hall kytketään myös - tuloon kun käytetään optoa. Tämä ei ole mulla koskaan modulessa toiminut ollenkaan kun jostainsyystä se on tukevasti maissa tuo tulo. Liekkö tuossa sitten samanlainen system.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mhak
Megasquirt aloittelija

Post by Mhak »

Masi_K wrote: Fri Apr 28, 2023 16:47 Ms extran modulessa hall kytketään myös - tuloon kun käytetään optoa. Tämä ei ole mulla koskaan modulessa toiminut ollenkaan kun jostainsyystä se on tukevasti maissa tuo tulo. Liekkö tuossa sitten samanlainen system.
Okei, mitenkäs oot toteuttanut kytkennän että oot saanu pelaamaan?
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Hitto olikin mulla microsquirt module. Mutta kuitenkin. + inputtiin mä sen sitten kytkin ja on toiminut siitä päivästä lähtien kunhan keksin rajoittaa anturin virtaa. Mut se on kokonaan eri tarina.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply