Page 1 of 1
Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Tue Aug 17, 2021 14:19
by Jürgen
Nyt olisi suunnitelmissa kokeilla kaksien karttojen käyttöä, mutta mutta...
Tunerissa kerrotaan että Dual tablen käytössä käytetään kahta suutinbankkia (Dual Table = the two injector banks have their own VE (VE1,2) and AFR (AFR1,2) tables running independently.)
Toimiiko tuo myös yhdellä bankilla jos Staged injection ei ole valittuna?
Tarkoituksena siis saada matalampi tehoinen/vääntöinen kartta jota voi lennossa vaihtaa.
Manuaaleja on kyllä luettu mutta en ole sieltä löytänyt vastausta asiaan...
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Tue Aug 17, 2021 16:12
by Masi_K
Ainakin se on toiminut ms1 aikana yhdellä pankilla. Niin muistan lukeneeni. Sama myös sytkälle.
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Tue Aug 17, 2021 16:34
by Turbiini
Ei onnistu
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Tue Aug 17, 2021 18:38
by Jürgen
Masi_K wrote: Tue Aug 17, 2021 16:12
Ainakin se on toiminut ms1 aikana yhdellä pankilla. Niin muistan lukeneeni. Sama myös sytkälle.
Jotenkin näin olen ymmärtänyt. Miksiköhän ei toimisi, pitänee vain kokeilla

Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Wed Aug 18, 2021 8:17
by Masi_K
Lueskelin noita ja kyllä se on niin että 1 pankki on primääri ja 2 pankki sekundääri. Sitten table switch llä voi käyttää samoja suuttimia mutta eri kartalla. Switchin saa aktiiviseksi myös kytkimellä.
Table switching – A firmware feature that allows the user to swap to a different fuel, spark, etc table. Can be
used in conjunction with dual fuels or nitrous or as a way of extending the table size. Tossa karttajatkossa toimiikin todella hienosti.
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Wed Aug 18, 2021 8:43
by Jürgen
Käännös: laiteohjelmisto -ominaisuus, jonka avulla käyttäjä voi vaihtaa toiseen polttoaine-, kipinä- jne. taulukkoon
Tämä ei kuitenkaan kerro että pitäisi välttämättä olla 2 bankkia suuttimia ja sama tietysti sytytyspuolille...
Edit: Lueskeltuani asiasta enemmän ja kokeiltuani Tunerin nappuloiden vaikutuksia, huomasin että tuota Dual tableahan ei tarvitsekaan ottaa käyttöön, vaan Table switching controllista saa lisäkartat halutessaan käyttöön. Niin bensa- kuin sytkäkartakin.
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Wed Aug 18, 2021 15:07
by Masi_K
Sentakia sitä ei lue kun siinä nimeomaan ei tarvita kahta eri pankkia. Toisin kuin dual tablessa tarvitsee.
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Wed Aug 18, 2021 19:54
by Jürgen
Tuo Dual table olikin mulle ymmärrysvirhe, ajattelin tuon termin tarkoittavan kahden kartan käyttöä mutta eihän se niin ollutkaan
Nyt on käytössä kahdet kartat, saapa nähdä lopputuloksen kun pääsen kokeilemaan vaikutusta.
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Sun Aug 22, 2021 9:38
by NiceMan
Jürgen wrote: Wed Aug 18, 2021 19:54
Tuo Dual table olikin mulle ymmärrysvirhe, ajattelin tuon termin tarkoittavan kahden kartan käyttöä mutta eihän se niin ollutkaan
Nyt on käytössä kahdet kartat, saapa nähdä lopputuloksen kun pääsen kokeilemaan vaikutusta.
Itse tarkoitus tehdä kanssa tosin eri tavalla mutta pohja sama eli toiseen karttaan E98 ja toiseen RE85 ja boxi laskee noiden väliltä sitten oikean arvon riippuen etanolianturin antamasta arvosta, Hydrid =)
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Sun Aug 29, 2021 12:25
by Jürgen
Testiajot tehty, en osaa sanoa että mikä oli vaikutus kun oli pari muutakin muutosta tehty, mutta ainakin kertan vaihtuminen tapahtuu huomaamattomasti.
Nyt vaan säätöä lisää...
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Sun Aug 29, 2021 13:28
by Masi_K
Joo ei se nykäsekkään. Pallukka vaan vaihtuu ikkunasta toiseen.
Re: Dual table käyttöön ottaminen
Posted: Mon Aug 30, 2021 16:15
by Jürgen
Mullahan ei ollut oikein mitään varmuutta miten se kartan vaihtuminen tapahtuu, kuvittelin että tuleeko joku "kuollut" hetki siinä vaihdossa. No ei tullut, hyvä niin. Sytkäkarttaahan oli ainoastaan muutettu vetämällä ennakkoa tehoalueelta 10% myöhäisemmälle.
Radalla sattui olemaan valokennot kun pojat säätivät kilpurin alustaa, kokeilin siinä sitten oman ropposen lähtöpitoa jota tässä juuri olikin tarkoitus parantaa. 30m lähtö meni 3,04sek. joka ainakin ratin takana tuntui hyvältä. Oliko se hyvä, se jää myöhemmin nähtäväksi kun on muutama kilpakumppani rinnalla.