Page 1 of 1

Microsquirt ja sytytys ongelma

Posted: Mon Jun 08, 2020 18:14
by Kingcup
Hei
Meillä on Microsquirt 3.4.2 softalla ja Volvon T4 kone omilla hukkakipinäpuolilla. Microsquirtin ja puolien välissä on erillinen IGBT pääte. Ongelma on kun ahtopaine nousee yli 0,5 bar niin kipinä häviää.
Auto oli penkissä säädettävänä ja ei ollut merkitystä millä kierrosluvulla tuo tapahtui vaan kun ahdot alkoi nousta, koneen käynti alkoi pätkimään ja hyytymään, heti kun laski kaasua kaikki toimi. Katsottiin stroboskoopilla sytkä johdosta. Siinä loppui vilkkuminen.
Kysymys, voiko vikaa etsiä muualta kuin sytkä järjestelmästä (pääte ei ehkä toimi)

Re: Microsquirt ja sytytys ongelma

Posted: Mon Jun 08, 2020 19:19
by Jürgen
Eihän nyt käy niin että tulee niin raskaasti soppaa että tulpat kyykkäävät? Silloinhan strobokin pimenee.
Itselläni oli juuri samantapainen ongelma, jossa tosin ei tullut ahtopaineen myötä se totaalinen "sammuminen" vaan ainoastaan se ettei kone ottanut kierroksia kunnolla.

Re: Microsquirt ja sytytys ongelma

Posted: Tue Jun 09, 2020 17:40
by Masi_K
Eikä mennyt ahtopainerajoitus päälle ?

Re: Microsquirt ja sytytys ongelma

Posted: Wed Jun 17, 2020 6:39
by ArttuH
Tarkistappa ensimmäisenä, mielellään logista, että pysyykö kierrosluku järkevänä tuossa kipinän katoamisen aikana. Ja näkyykö triggerin vikakoodeja, Lost Sync count ja Los Sync Reason.

Aika usein nimittäin tuollaisessa ahdoilla pätkimisessä on kyse siitä, että sylinteripaineen kasvaessa sytkäpuolen tuottamat häiriöt lisääntyvät ja sotkevat kampuran triggeröinnin.