Page 3 of 5

Posted: Mon Apr 17, 2006 12:24
by Terppis
Nyt meni sitte kyllä lopullisesti. Ei oo enää pariin päivään näyttäny muuta ku 4,04-4,07 volttia noi analogiset lähdöt. Lähetin jo mailia tonne innovateen. Saa nähä kuinka sitte käy.

Posted: Sun Apr 23, 2006 13:31
by Antti L.
Terppis wrote:Nyt meni sitte kyllä lopullisesti. Ei oo enää pariin päivään näyttäny muuta ku 4,04-4,07 volttia noi analogiset lähdöt. Lähetin jo mailia tonne innovateen. Saa nähä kuinka sitte käy.
MItä vastasivat?

Muuten jos hommasit sen "Kimmo's kimppatilauksen" kautta, niin eikös tuo takuu ole sen vauhtikaupan asia? Tais olla puhetta silloin ekassa threadissä ja myös tuolla Innovaten sivustolla mainitaan että jälleenmyyjät hoitavat itse takuunsa. :!:

Posted: Sun Apr 23, 2006 18:38
by Terppis
Mä lähetin sen jo suoraan sinne californiaan. Takuuseen menee. Saa nähdä kuinka kauan menee, ku tulee takasin.

Posted: Sun Apr 23, 2006 19:27
by Kimmo's
Moikka,

takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin. :) Tietooni tulleet takuuasiat ovat hoituneet kivuttomasti ja nopeasti.

Itse valmistajakin hoitaa kyllä takuuasiat, mutta sitä kautta asiat saattaa kestää pitempään.

- Kimmo

Jep

Posted: Mon Apr 24, 2006 21:41
by Mikes9000
Jep...

Tuli tänään kokeiltua tuota uutta LC-1:tä megan kanssa.
(Kiitokset kimmolle vaivannäöstä tilauksen hoitajana!)
Aikaisemmin olin kokeillut sitä vain läppärin ja sarjakaapelin kautta, joka pelasi täysin ok.
Tänään testailin sit megan kanssa. Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. Useampi tunti tuli ajeltua megan kans ja toimi ihan hienosti. (Pitää koputtaa puuta!)
Vertailin megan näyttämää Logworksin tulokseen ja ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin. Antaa olla, pääasia että toimii.
Tarkoitus olisi nyt keväällä ajella pitempäänkin tuon LC:n kans kun alkaa oikeen tosissaan säätään kartat kohilleen.

Re: Jep

Posted: Tue Apr 25, 2006 6:06
by KariM
Mikes9000 wrote:Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. ... ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin.
Sen sarjavastuksen tehtävä on suojata LC-1:n DA-muuntimen lähtöä siinä tapauksessa että piuha sattuu osumaan maahan.

Megan lambdatulon impedanssi on niin suuri, vakiokalustuksella 1Mohm, ettei tuo sarjavastus vaikuta Megan näyttämään oleellisesti.

Posted: Wed Apr 26, 2006 21:20
by Antti L.
Kimmo's wrote:Moikka,

takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin. :) Tietooni tulleet takuuasiat ovat hoituneet kivuttomasti ja nopeasti.

Itse valmistajakin hoitaa kyllä takuuasiat, mutta sitä kautta asiat saattaa kestää pitempään.

- Kimmo
Hoitavat tosiaan hyvin tuon takuuasian. Laitoin tuossa neljän maita viestiä ja vastasivat vielä tänään ennen kymmentä. Lupasivat lähettää uuden tuotteen ja laittavat vielä sen vastuksen mukaan. Pyysivät laittamaan rikkinäisen heille, mutta sillä ei kuulema ole niin kiirettä, tyyliin "valitse vain halvin tapa lähettää, ettei tule paljoa kuluja itselle." Tuon postikulunhan tuossa taitaa nyt menettää, mutta ei sinänsä paha.

Posted: Thu Apr 27, 2006 14:29
by Terppis
No voi vittu ku olisin tienny, ni en olis lähettäny sitä omaa paskaa sinne jenkkeihi asti. Noh, myöhästä enää. Saa nähä saako autoo ajoo enää tän vuoden puolella.

Posted: Sun May 07, 2006 6:28
by rolla
Minkä takia tuon lämmittimen maadoitus pitää olla eri kohdassa kuin signaalin maa? Häiriöden takia?

Posted: Tue May 16, 2006 14:24
by _P_
Sata euroa on iso summa monelle, sen eteen monikin voi nähdä vähän ylimääristä vaivaa.
Toivottavasti muutkin merkit pääsevät samaan hintatasoon laadun kärsimättä.

Posted: Tue May 16, 2006 21:26
by _P_
, kun soossimittari näyttää potaattia
Ei kait sen kanssa ongelmia ole ollut? Vai onko?
Jos nyt oletetaan että piuhat on vedetty oikein eikä ole esim maadoituksista johtuvaa offsettiä.

Mulla ei oo mitään mittaria, tässä viimeiset 4 kk painiskellut viitsiikö tuota innovatea ostaa.... siinä on ominaisuuksiakin pari käypää mitä esim PLX ei näytä löytyvän.

Posted: Wed May 17, 2006 0:41
by Masa_158
antonmies wrote:Niinpä niin...
PLX laajakaistalambdan edut
Vähemmän maapiuhoja(yksi), ei tarvitse kalibroida(ikinä), ei ongelmia korkeilla pakolämmöillä ts. ei tarvitse jäähdytyselementtejä väkästellä. Ei tunnettuja ongelmia MSn kanssa. Asenna ja unohda on meininki...
Voipi tietysti olla, että täällä ruuttaporukassa säätäminen on pääasia, eikä toimivat vehkeet...
Kalibroinnilla saadaan tarkkuutta mittaukseen. Pakoläpöongelmista: eikös ne käytä samaan anturia...

Posted: Wed May 17, 2006 7:49
by KariM
"WTF?" 400°C ylittyy jo kevyessä kruisauksessa.

Posted: Wed May 17, 2006 8:05
by JaniM
Ja pitäähän kannesta lähtevän kaasun lämmön olla se ~800 astetta, jos kone säädöissä.

Posted: Wed May 17, 2006 10:57
by _P_
Lue tätä viestiketjua, niin törmäät kärähtäneisiin kamppeisiin. No, onneksi näyttävät laihaa seosta jumittuessaan
Kerro vähän niistä PLX puuttuvista ominaisuuksista? Tiedonkeruu ja ohjelmoitava ulostulo?
Olen kyllä niistä kärähtäneistä DAC:sta lukenut niinkuin juuri tässä viestiketjussa käy ilmi, perseestähän se on jos turhan helposti palaa.
Tosin se uusi paranneltu versio on olemassa, liekö jo myynnissä?

Ominaisuuksista tarkoitin juurikin noita innovaten kahta ohjelmoitavaa analogiulostuloa ja sitten tätä digitaaliulostuloa josta sen saa tietokoneeseen kiinni ja ohjelmalla katsoa seossuhdetta.
Tätähän mahdollisuutta PLX:ssa ei ole? Vaan välissä pitää olla jokin dataloggeri vaikka sitten se mega.

Mun mielestä ihan varteenotettavat ominaisuusedut.
Mutta hyvä että tästäkin aiheesta on saatu asiallista keskustelua aikaiseksi.

Olisi kiva jos innovaten käyttäjät voisi laittaa tähän vähä kokemuksia, niitä hyviäkin (kait niitäkin on?), huonot kokemukset kun helposti kerrotaan aina eteenpäin...

Posted: Wed May 17, 2006 16:21
by Turbiini
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia inovaten kanssa, käytössä siis lc-1 anturi sijaitsee alle 10cm turbosta joka välillä hehkuu kauniin punaisena. Mitään jäähdytyslevy kikkailuja ei ole tehty ja tuntuisi tarkalta. Seosnäyttöna autogaugen kapeakaistalle tarkoitettu joka toimii lineaarisesti välillä 0v-1v joka onohjelmoitu innovateen vastaamaan väliä 20-10.

Posted: Wed May 17, 2006 16:32
by Benkku
Jätetään FUD vähemmälle. Eiköhän kaikki nuo kuitenkin asiansa aja (ts. pumppuvirran ohjaus) jne.

Nykyään vaihtoehtona myös harrastajavoimin toteutettu ratkaisu...

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=AfreshTiny

Jonka voi hankkia myös valmiiksi koottuna...
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... dea86e22e0

Posted: Wed May 17, 2006 18:30
by ArttuH
Juu, täällä alkaa haisemaan aika vahvasti omien tuotteiden mainostus faktoista välittämättä.

Tuo VEMS:in mittari vaikutti aika mielenkiintoiselta. Mutta onko tuosta saatavilla skemat ja muut oleelliset dokumentit? Noiden VEMS:in sivujen logiikka ei ole oikein auennut minulle, sieltä tuntuu olevan tolkuttoman hankala löytää haluamaansa tietoa.

Posted: Wed May 17, 2006 19:40
by Mr.Crossfire
Itellä on tuollainen VEMS-mittari. Tuossa muutama kuva.

Nuo VEMSin sivut ovat suoraan sanottuna ihan perseestä. :D
Tämä sivu on oikeastaan ainoa missä on jotain järkevää informaatiota ko. tuotteesta.
Tuohan säätyy megatunella.

Autossa mulla toi ei ole vielä ollut, mutta huoneilman happipitoisuutta ja huoneenlämpöä tuntuis haistelevan ihan ok. :)

Noilla VEMS-sedillä oli joku IRC-kannukin efnetillä, mutta en nyt muista että mikä. Sen saattaa säkällä löytää tuolta vems-wikistä kenties. :)

Tuon VEMS-mittarin rauta vissiin tukisi lisääkin optioita, mutta niitä ei vielä ole kukaan kehittänyt. Katsotaan mitä tuleman pitää. Itselleni riittää wbO2 ja EGT vallan mainiosti.

Posted: Thu May 18, 2006 10:44
by plagu
Turha paskanjauhanta ja mainostus poistettu, jos joku kokee tarpeelliseksi mainostaa omia tuotteitaan foorumilla niin saa ottaa yhteyttä niin saat ihan ostaa mainospaikan.

Posted: Thu May 18, 2006 11:23
by Höylä
nythän tämä homma alkaa mennä kyseenalaiseksi, kun tuntuu, että ei saa esittää krittiikkiä innovativen tuotteista :roll:

kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta (laajakaista lambda siis), joten varmasti jokainen haluaa selvittää, onko kyseinen tuote sen rahan arvoinen, mitä siihen joutuu investoimaan.

itse en ainakaan olisi törmännyt koko PLX:n lambdaan, ellen olisi näitä juttuja lukenut.

ja eikös tämä innovativen lambda sitten joudu ostamaan mainostilaa foorumilta :wink:

Posted: Thu May 18, 2006 12:13
by plagu
Höylä wrote:nythän tämä homma alkaa mennä kyseenalaiseksi, kun tuntuu, että ei saa esittää krittiikkiä innovativen tuotteista :roll:

kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta (laajakaista lambda siis), joten varmasti jokainen haluaa selvittää, onko kyseinen tuote sen rahan arvoinen, mitä siihen joutuu investoimaan.

itse en ainakaan olisi törmännyt koko PLX:n lambdaan, ellen olisi näitä juttuja lukenut.

ja eikös tämä innovativen lambda sitten joudu ostamaan mainostilaa foorumilta :wink:
voit tehdä oman threadin missä puhutaan plx:n lambdasta jos siltä tuntuu, mutta selkeä innovativen mollaus "oma lehmä ojassa" motiivilla ei ole sallittua.

edit: jos jotain vielä jäi sanottavaksi niin privaan voi laittaa, tästä eteenpäin vain ontopiccia.

Posted: Fri May 26, 2006 0:11
by rolla
Mitenkähän tuo toinen analogiulostulo pitäisi konfata että FMI 1.4 mittari näyttäisi järkeviä lukemia?

Posted: Fri May 26, 2006 13:36
by rolla
Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?

Posted: Fri May 26, 2006 19:53
by Kimmo's
rolla wrote:Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
Kannattaa tarkistaa lämmityksen virta- ja maajohto, että ovat tarpeeksi paksuja ja saa kunnolla maata. Jos ohuet piuhat rajoittaa lämmitysvirtaa voi lämmitys kestää tosi kauan. Normaalistihan lämmitys ei kestä kuin parikymmentä sekuntia.

Onko se vilkkuminen nopaa ja tasaista (=lämmitys). Jos vilkunnassa on taukoja, niin se vilkuttaa jotain vikakoodia. Laske vilkahdusten määrä ja katso vastaava vikakoodi manuaalista.

Millä yrität yhteyttä tuohon? Läppärillä ja sarjapiuhalla? LogWorks vai LM Programmer softalla? Mitä softa sanoo?

- Kimmo

Posted: Fri May 26, 2006 23:15
by rolla
Kimmo's wrote:
rolla wrote:Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
Kannattaa tarkistaa lämmityksen virta- ja maajohto, että ovat tarpeeksi paksuja ja saa kunnolla maata. Jos ohuet piuhat rajoittaa lämmitysvirtaa voi lämmitys kestää tosi kauan. Normaalistihan lämmitys ei kestä kuin parikymmentä sekuntia.

Onko se vilkkuminen nopaa ja tasaista (=lämmitys). Jos vilkunnassa on taukoja, niin se vilkuttaa jotain vikakoodia. Laske vilkahdusten määrä ja katso vastaava vikakoodi manuaalista.

Millä yrität yhteyttä tuohon? Läppärillä ja sarjapiuhalla? LogWorks vai LM Programmer softalla? Mitä softa sanoo?

- Kimmo
Kyllä tuo ennen toimi. Vilkkuminen on nopeaa ja taisaista, eli lämmitys. Yritin ottaa yhteyttä läppärillä ja sarjapiuhalla(ohjelmointi "tappi" paikoillaan). Ei saa yhteyttä logworksilla eikä lm programmerilla. Pitää vielä koittaa rassata. Ennenkin ollu vaikeuksia saada yhteyttä mutta muutaman kerran oon onnistunut.

Posted: Sun May 28, 2006 10:44
by cockjerry
Tsekkaa ne maat! Mulla oli sama probleema, kokoajan vilkutti lämmitystä! Yks maapiuha oli unohtunut tai oli heikosti kiinni rungossa :roll:

Tosin sain kyllä logworksilla yhteyden.. terminaattori on hyvin kiinni INissa? Huonossa valaistuksessa laitoin itse väärään 8)

Skulaa kyllä saatanan hyvin nyt! Ei mitään probleemia ja noi aikasemmatkin johtui dorkasta käyttäjästä.. :roll:

Posted: Sun May 28, 2006 13:26
by rolla
cockjerry wrote:Tsekkaa ne maat! Mulla oli sama probleema, kokoajan vilkutti lämmitystä! Yks maapiuha oli unohtunut tai oli heikosti kiinni rungossa :roll:

Tosin sain kyllä logworksilla yhteyden.. terminaattori on hyvin kiinni INissa? Huonossa valaistuksessa laitoin itse väärään 8)

Skulaa kyllä saatanan hyvin nyt! Ei mitään probleemia ja noi aikasemmatkin johtui dorkasta käyttäjästä.. :roll:
Analogien maa on megan kanssa samassa pisteessä ja lämmitys on kunnolla rungossa kiinni, ei pitäisi olla niistä kiinni. Ja oudointa on se että ennen on toiminut ihan hyvin tuo.

Posted: Thu Jun 15, 2006 13:30
by orsts2
prkl 2 vilkahdusta ja tauko 2 vilkahdusta ja tauko... olenko aivan torso vai onko toi anturi paskana ?? ohjekirjan mukaan on

error 2: Heater circuit open

Posted: Thu Jun 15, 2006 20:37
by Terppis
Tää alkaa olee jo aika naurettavaa... Tänää sain auton ajoon taas pitkästä aikaa ja ihmettelin, ku molemmat analogiset näyttää 0V:a. Eipä ne siitä koko päivänä mikskää muuttunu. Vielä ku edellisen kerran auton sammutin, ni kaikki toimi ok. Nyt sit mukamas itestää menny paskaks. Voisko se jotenki vaikuttaa, että akku oli purkautunu muutaman viikon aika tyhjäks, tuskin...

Eli siis kerran oon jo uuden yksikön saanu rikkinäisen tilalle ja tää olis jo toinen paska. Ja vastus on meganpiuhassa ja maat on kaikki rungossa samassa pisteessä. Muuten siis toimii mutta analogiset lähdöt ihan pimeenä.