Page 3 of 3

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Sun Feb 10, 2013 10:08
by kaasari
Mulla oli tuo Motonetin anturi jääny jostain aiemmasta projektista ja tiedän kyllä ite mikä lambda ois hyvä ja mikä ei...eli ei tässä nyt aleta ketään palkkaan osia valitseen, gome on! :? Mutta joo, nyt se käydä päkyttää oikein mallikkaasti. Lähtee heti ottaa kierroksia ja ei lyö yhtään mustaa (kun kiihdytys rikastukset säädetty). Vieläkin se Map:pi sahaa tyhjäkäynnillä sellasta 10kPa:ta, mutta ei niin enää terävästi edestakas, ku tuo aiemmin kuvatussa logissa...pitää kai sitä säiliötä kokeilla.

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Sun Feb 10, 2013 12:12
by HSuomi
Tarkoitin parametrejä.
Mappiletkuun vaan iso pensansuodatin tai vastaaava. Mulla oli vaikeuksia saada 4 pyttysessä tota mappia kuriin joten voi olla tälläses vielä hankalampaa.

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Sun Feb 10, 2013 12:59
by kaasari
Okei, sorry...luulin että puhe oli tuosta lambdasta/partseista. :D Väärin ymmärtää ja väärin vastaa...

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Sun Feb 10, 2013 18:33
by kaasari
http://i60.photobucket.com/albums/h35/t ... e660ad.png
Tuossa logia tältä illalta. Pieni säiliö Map:in letkussa ja muutenki vähän käpistelty...miltä näyttää? Tekis mieli päästä kuormittaan tuota ja hakeen ahtoja! :roll:

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Mon Feb 11, 2013 21:55
by kamski
Logikuvan perusella sehän toimii, hienoa. 130kpa eli pientä ahtoa on ollut jo havaittavissa. Mappi kyllä sahas siinä joutokäynnin tuntumassa mutta taitaa yks syl.moottorit tehdä sen aina, siis täläisen käppyrän logiin.
Kokeile laitta jonkun sopivan kokoisen sokan siihen alipaineletkun sisään. Muistaakseni mikään kammio viritys ei tepsinut tähän pulmaan.

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Tue Feb 12, 2013 1:39
by Benkku
Syketasain säiliön lisäksi. Letkuun- tai mopon bensasuodattimen sisälle, vaikkapa pesusienestä tai muusta vaahtomuovista työstetty sopivan kokoinen huokoinen pari senttiä pitkä palanen.

Hyvä vaihtoehto muöskin vaikkapa mopon tmv. pienen kaasuttimen tyhjäkäyntisuutin, about letkun kokoon ulkohalkaisija sorvattuna ja työnnettynä letkuun sisälle.

Mahdollisimman pienihalkaisijainen joustavaseinämäinen letku vaimentaa myös kohtuullisesti, jos esim. nykyinen konstruktio ohutta jäykkää nailonputkea niin kannattaa vaihtaa kumi- tai uretaaniletkuun.

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Tue Feb 12, 2013 20:00
by kaasari
http://i60.photobucket.com/albums/h35/t ... c5e95e.png
No entä nyt? :D Dellorto mopon tyhjäkäynti suuttimen ruuvasin Map:in letkuun ja avot...johan tasoittu! 2-4 kPa:n välillä enää sahaa, mutta silti ei viivettä ku kaasuttelee. 8)

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Wed Feb 20, 2013 22:15
by kaasari

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Tue Mar 05, 2013 21:01
by kaasari
Taas on edistyny...laajakaista lambda, putki ja ahtoputken muutoksia (siitä kuvia myöhemmin)... :D
https://plus.google.com/photos/10507308 ... sSxmpO3_QE

Re: Megasquirt Briggs&Strattoniin

Posted: Fri Feb 14, 2014 13:51
by Tero88
Morjens! Itselläni on samat oireet tuossa hall-anturissa kuin sinulla (sivu1).. Protopartsin sarja ms1 v2.2. Miten sait kierrosluvun ulos? Kiitoksia..