Page 3 of 3
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Tue Mar 01, 2011 23:30
by NiceMan
jansteri wrote:juu yritin kyllä kovasti.. ei mitään hajua kierroksista (oopelin hall anturilla).
pari iltaa ihmettelin ja tuumailin, sit tilasin megan, kasasin, ja laitoin piuhat kii ja vartti niin oli tulilla
tosin nyt taas ollaan hetkellisesti suvanto vaiheessa mutta huomenna ois tarkotus alkaa ihmetteleen miten sitä säädellään..
tuo prs8 ei nyt oikeen vakuuttanu, ku olen melkosen varma että kaikki kytkennät oli kunnossa kun mega läks kuitenki heti rokkaan..
Ikävä kuulla.. omalta kannalta...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 18:14
by NiceMan
jansteri wrote:juu yritin kyllä kovasti.. ei mitään hajua kierroksista (oopelin hall anturilla).
pari iltaa ihmettelin ja tuumailin, sit tilasin megan, kasasin, ja laitoin piuhat kii ja vartti niin oli tulilla
tosin nyt taas ollaan hetkellisesti suvanto vaiheessa mutta huomenna ois tarkotus alkaa ihmetteleen miten sitä säädellään..
tuo prs8 ei nyt oikeen vakuuttanu, ku olen melkosen varma että kaikki kytkennät oli kunnossa kun mega läks kuitenki heti rokkaan..
Minkä mallin laitoit Megasta? Tässä miettinyt että pitäisikö itsekkin luopua tuosta prs8:sta... 1200€ meni vähän kankkulan kaivoon...
Itsekkään saannut sillä opelin anturilla mitään lukujha mutta tuolla yhdellä olen saannut mutta en tasaisia...
Pitää yrittää kaivaa MS:stä lisää tietoa, josko tuosta III:sta olisi johonkin suhteessa tähän... PP:n...

Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 20:24
by NiceMan
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-435.html
Mites tuo? Olisiko toimiva? Puolille pitäisi olla ulkoinen "ajuri" käsittääkseni mutta muuten voi ajaa suoraan suuttimia etc.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 20:42
by JaniM
Kyllä erillinen ohjain puolille. Valmis tai tekee sytkäkivistä itse. Toinen vaihtoehto on puolat, joissa pääte itsessään.
Suuttimia voi suoraan ajaa tuolla lisäkortilla.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 21:36
by NiceMan
JaniM wrote:Kyllä erillinen ohjain puolille. Valmis tai tekee sytkäkivistä itse. Toinen vaihtoehto on puolat, joissa pääte itsessään.
Suuttimia voi suoraan ajaa tuolla lisäkortilla.
Edis taitaa olla yksi mahdollisuus mutta mikä muu kävisi, joku yleinen/edullinen =) Osaatko ehdottaa, jokin helposti löydettävä.
Maksaahan tuo ms3 paketti 300€ + siihen 100€ lisäkortti mutta jos tuolla saan tuon taunuksen kulkemaan niin sitten sijoitus kannattaa.
Mites kannattaako sijoittaa tuohon johtosarjaan pelkkä liitin johon juotan johdot suoraan kiinni, johto sarja on autossa jo valmiina...
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 21:59
by JaniM
Siis MS3 v3 rakennussarja 399 ja kortti 100e.
Mut jos ediksellä haluut ajaa, niin lisäkorttia et tartte.
Liitin vaan vaihtoon ja nykyinen piuhasetti kiinni.
MS2 v3. silläkin kulkee yhtä hyvin ediksen kanssa.
Jos investoit ms3, niin miksei sit samalla tee sekventialista setuppia?
Tai ostat MS2v3 ja ajelet sillä, sit päivität myöhemmin prossun ja laitat suorasytkäpuolat, jos tuntuu että tarvetta.
Silloin pysyy pudjetti edes jotenkin kohdallaan.
Puoliksi sit sellasia suoraan tulpan päähän, jos pystyy laittamaan tai sit vaan tälläsiä.
http://autotune.fi/tuote/33/ign1a-race-coil
Ovat kyllä hyviä ja ei lopu kipinä.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 22:06
by NiceMan
Suorasytkä puolat on jo eli ei ole jakajaa...
Hukkakipinä.
Eli tuolla lisäkortilla voi ajaa suoraan puolia? Ymmärsin että ei, suuttimia vaan...
Mutta jos voi niin minulle parempi ja suurempi kivi MS III puolelle painoksi.
Sähköflektin ohjaus(releen kautta) onnistuu tuolla myös? JA ahtopaineen säätö niin olen aika myyty.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 22:18
by JaniM
Edis puolaa ei pysty ajaan suoraan. Tarvit joko kolme sytkäkiveä tai kolmikanavaisen ohjaimen, jos kutoskone sulla oli.
Yksi kivi tulee vakiona mukana, kaksi lisää 10e/kpl.
Ahtopaineen säätö onnistuu, flektin ohjaus ja monta muutakin toimintoa, vesiruisku.
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-434.html
Tuossa ne on kaikki valmiina ja listattu muutkin ominaisuudet.
Kivien lisäys vaan.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Mar 03, 2011 22:41
by NiceMan
JaniM wrote:Edis puolaa ei pysty ajaan suoraan. Tarvit joko kolme sytkäkiveä tai kolmikanavaisen ohjaimen, jos kutoskone sulla oli.
Yksi kivi tulee vakiona mukana, kaksi lisää 10e/kpl.
Ahtopaineen säätö onnistuu, flektin ohjaus ja monta muutakin toimintoa, vesiruisku.
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-434.html
Tuossa ne on kaikki valmiina ja listattu muutkin ominaisuudet.
Kivien lisäys vaan.
Ihan ohc kone edelleen... =)
Ok, eli yksi kivi lisää niin saa 2 kanavaa kipinöimään, riittää minulle =)
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 6:39
by JaniM
Jaa-a, mistähän tuon kutosen nappasin..
Nut sit helppoa ku et tartte edes toista kiveä, ohjaus suoraan.
http://www.autotune.fi/tuote/246/vag-03 ... iittimella
Mut jos käytät sitä nykyistä puolaa, niin sit se toinen kivi, mikä edullisempi vaihtoehto.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 10:24
by NiceMan
Sitten pitää ostaa vielä säätösoftakin vai tekeekö tuolla ilmaisella mitään?
TunerStudio MS ... hintansa väärtti vai toimiiko se miten ilman maksua?
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 10:33
by JaniM
Megatune on ilmainen kans. Tarvit oikeastaan Megalogviewerin, joka myöskin ilmaiseksi käytettävissä.
Noilla pystyt kartat säätään. Megatunessa on myös autotune-toiminto eli ohjelma säätää ajaessa.
Tunerstudio toimii ilmaisiksi. Rajoituksena oli ettei ajon aikainen live autotune-toiminto toimi.
Mutta tälläkin voit ottaa logia ja megalogviewerillä säätää kartat.
Itellä TS käytössä ja lisenssinkin joskus maksanut.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 11:16
by teg
MS3:n kanssa käytännössä täytyy käyttää Tunerstudiota
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 19:06
by NiceMan
teg wrote:MS3:n kanssa käytännössä täytyy käyttää Tunerstudiota
No ei hinta nyt niin korkea kyllä ole että siihen kaatuisi.
Jos joku ei lainaa vahingossa sitten registeröityä versiota =)
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 19:07
by NiceMan
Sitten oikeastaan viimeinen kysymys rakennussarjasta ja MS 3:sta siis eli onko se täynnä pintaliitos komponenteja vai ihan normi?
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 20:14
by JaniM
Normi läpireikä komponentteja.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 21:39
by NiceMan
JaniM wrote:Normi läpireikä komponentteja.
Loistavaa. tarksitan raha tilanteen ja ilmoittelen.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Fri Mar 04, 2011 22:28
by jansteri
laitoin tuon ms1 v3.0 levyllä. tuolta autotunelta tilasin.
otin viel samaan pakettiin sen johtosarjan oli nopee homma uusia.
tuossa mie yks ilta käyttelin n10min ja etiskelin tyhjäkäyntii kohillee, ensin tuli mustaa savua nii perkuleesti sitte muuttu harmaaks ja nyt tulee vissiin pelkkiä perhosia ja käy niin nätisti
sähköflekti täytyy jostain viel keksiä ja pitäs saaha vaihteen siirtäjän muoviholkki että vois nykiä pykäliä ja lähtee vähä nytkytteleen etiä päin.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sat Mar 05, 2011 22:17
by kamski
No juu, täytyykö minunkin päivittää hiukan oma levyversion. Nyt on edelleen käytössä V2.2levy Ms2 prossulla tuunattuna.
Tälläinen harkinnassa MS 3 V2.2 levylle, sitten kun koodi on vakaa.
Tästä perfektistä ei oikein osa sanoa mitään, koska mielestäni se on aika huonosti teknisesti tuettu näin yleisellä näkökulmalla!
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sat Mar 05, 2011 22:24
by NiceMan
kamski wrote:No juu, täytyykö minunkin päivittää hiukan oma levyversion. Nyt on edelleen käytössä V2.2levy Ms2 prossulla tuunattuna.
Tälläinen harkinnassa MS 3 V2.2 levylle, sitten kun koodi on vakaa.
Tästä perfektistä ei oikein osa sanoa mitään, koska mielestäni se on aika huonosti teknisesti tuettu näin yleisellä näkökulmalla!
Tää on totta... oli iso virhe hankkia se.. tilasin eräästä puljusta ja seuraavana päivänä kyselin että voisiko sen vielä vaihtaa toiseen merkkiin.. ei käynyt

No nyt sitten maksellaan oppi rahoja....
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sat Mar 05, 2011 22:25
by NiceMan
Tuli mieleen että voiko 6 pyttysen Edis moduulia käyttää 4 pyttysessä? Sellainen meinaan olisi ylimääräinen... kun vanha käyttis on 6 pyttynen ja siihen varalle hankin aikoinaan....
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sat Mar 05, 2011 22:54
by kamski
Kyl Perfektin sais jotenkin muutettua sopivilla vasuksilla piirilevylle esim: jos se on siitä kiini. Megasquirt edis kytkentä löytyy tästä.
http://www.megamanual.com/ms2/EDIS.htm
nyt en ole ihan varmaa käykö 6cyl mokkula 4cyl moottorin koska ei ole ollut tarvetta käyttää edistä. Mutta eipä ne normi 4cyl. suora-sytkä vehkeet maksaa kovin paljon. puola jotain 90€ ja sytkä päätteet noin 60€ ellei halua käyttää ihan 2x12€ sytkä kiviä 4cyl. moodi.
Ja menee ihan Hall tai Vr anturalla riippuen vevy versiosta,. Voi olla että 4-6cyl. edis puolan voi käyttää suoraan täsää kokoonpanossa. Täällä foorumilla on näistä ediksista jotain kirjoitettu. Paras olisi kuitenkin jos käytetään ihan COP tai hukkakipinä vehkeitä. Vaikka itse käytän vieläkin virranjakajan.

Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Sun Mar 06, 2011 12:18
by Benkku
kamski wrote:...harkinnassa MS 3 V2.2 levylle...
http://www.msextra.com/doc/ms3/build_manual.html
Kannattaa erityisesti lukea, mitä V2.2 levyn käytöstä teknisesti sanottu. Muutenkaan V2.2 levyä ei voi suositella, 3.x levyissä parempi tekninen toteutus.
Re: PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Mon Mar 07, 2011 20:21
by NiceMan
Tilasin MegaSquirt III + MS-III MS3X Expansion Card + molempiin johtosarjat + pari puola kiveä.
Pariksi illaksi juottamista.
Katsotaan mitä noilla saan aikaan.