Page 3 of 3

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Tue Jul 25, 2017 22:22
by MrFairlane
Ledin pitäisi alkaa vilkuttamaan kun kone pyörii himmeästi koska pulssin pituus on luokkaa 3ms/25ms verrattuna jos on väärinpäin niin...

...ledi syttyy heti kun virrat laittaa päälle ja himmenee kun pyörittää konetta.

Led sparkkia käyttäessä olen yleensä jättänyt sen kyseisen ledin sytkälähdön rinnalle jotta lähdön toimivuuden voi tarkistaa suoraan laatikon etupaneelista.

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Fri Jul 28, 2017 17:48
by Shikaka
Ahaa, minulla "Spark output inverted No" niin virrat käännettäessa päälle kaikki ledit syttyvät päälle ja reunimmaiset alkavat vilkkua startattaessa.

Nuihin bip373 sytytyskiveille ilmeisesti kelpaa samat asetukset paitsi että "spark output inverted Yes"? Moni ainakin kehunut nuita sytytyskiviä varmoiksi ja toimiviksi.

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Thu Aug 10, 2017 7:37
by vvieri
Kyllä sen pitäisi tuolla Hucollakin toimia, jos johdotettu tuon pinnijärjestyksen mukaan jonka aiemmin tuonne kirjoittelin. Koita piruuttaan vielä laittaa sen piuhan kanssa lamppu sarjaan, josta menee sytytyspuolille +12V. Vaikka auton ajovalopolttimo. Se estää päätteen palamisen mutta toisaalta kylmänä päästää virtaa läpi sen verran hyvin että auto jaksaa käydä kyllä. Jos polariteetti on väärä, sen näkee siitä että lamppu palaa kirkkaasti.

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Mon Aug 14, 2017 15:53
by Shikaka
Sain toimimaan sytytyskiveksillä, kolvasin ne rikkinäiseen hucoon. Käyntiin lähtö on hirveän vaikeata kun kaasupoljinta pitää ränkyttää, silloin se saattaa yskästä kerran ja yrittää käyntiin. Pari kertaa olen saanut sen käyntiin asti ja silloin se käy nätisti. Sytyn säädin 15asteen tietämille

Vanhalla hucolla sen saa käyntiin kaasupohjassa. Luultavasti saa nyt liikaa polttoainetta. Tai jotain muuta hämärää. Tosiaan puola ja kivet ovat noin 30-40asteen luokkaa kun infrapunalla kävin läpi.

Edit. Kävin syömässä kun auto ei inahtanutkaa enää käyntiin. Syönnin jälkeen auto toimi taas ja lähti käyntiin. Hetken käytin ja sammutin niin ei lähde käyntiin.

Edit. Nyt toimii, oli after cranking pois päältä. Kiitoksia kaikille.

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Sat Jun 09, 2018 11:20
by Shikaka
Vastaan tähän jatkoksi, kun ei viitsi uutta topikkia tehdä.

Eli sain tosiaan kipinäpuolen toimimaan ja säädettyä. Auto lähti hyvin käyntiin ja käyttelin tunteja autoa. Auto seisoi puolivuotta ja yritin nyt käyntiin. Nyt se tekee niin, että kun starttaan kone pyörii hetken ja alkaa lyömään vastaan, eikä jaksa pyöriä kunnolla. Kuitenkin yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia. Polttoaine haisi kunnolla ja olikin moottorin öljytila täynnä bensaa, johtui varmaan siitä kun yritin starttailla.

Ajattelin että piirilevyllä jokin vika. Q1 transistori oli rikkoontunut ja vaihdoin uuteen. Testattuanu autoa niin vika ei poistunut.

Suuttimille tulee jännite normaalisti. En tiedä holvaako vehje liikaa polttoainetta vai menikö sytytyspuolelta jokin rikki. Sytytyslähdöistä lähtee hyvät signaalit oskilloskoopin mukaan.

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Sat Jun 09, 2018 17:07
by Masi_K
Sytytyksen ajoitus pielessä kun potkii vastaan?

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Sun Jun 10, 2018 12:53
by Jürgen
Eihän vaan ole mennyt suuttimien ohjaus rikki, eli suuttimet auki kokoajan ja työntää soppaa niin paljon ettei siksi käynnisty? Yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia eli sylintereissä niin paljon bensaa ettei mene puristuksista yli sovinnolla...

Re: sytytys yksikön kestämättömyys

Posted: Sat Jun 16, 2018 10:50
by Shikaka
Jürgen wrote: Sun Jun 10, 2018 12:53 Eihän vaan ole mennyt suuttimien ohjaus rikki, eli suuttimet auki kokoajan ja työntää soppaa niin paljon ettei siksi käynnisty? Yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia eli sylintereissä niin paljon bensaa ettei mene puristuksista yli sovinnolla...
Tätä itsekkin epäilen. Vaihdoin nimittäin volvon oman jakajan ja sytytysvehkeet paikoilleen niin auto ei edes lupaile. Varmaan se suuttimen piiri jotenkin sökö nyt piirilevyltä. Megan oma sytytys antoi hyvää signaalia sytytyslähdöistä niin sekin puoli terve minusta.